Nee nee, het werkt echt, maar dan is het vooral als je ergens in Birma staat en je radiateur is lek, en het lek gaat dicht, zo ook na verloop van tijd , je kachel, kanalen in je blok!!! Dus hier in NL lekker niet doen!!
5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris
2CV6 (1983)
C5 Break (2005)
Totaal aantal Berichten: 162
Geregistreerd: 24-06-2011
- (Grand) C4 Picasso 1.2 Puretech 130
- Saxo 1.0i
Ik zou eerst toch het interieurfilter vervangen mocht je dat nog niet hebben gedaan. Er bestaan ook schimmelsoorten die haast onzichtbaar zijn en er niet “vuil” of zwart uitzien.
martekie
Totaal aantal Berichten: 95
Geregistreerd: 29-12-2010
- Xsara VTS
- Xsara 1.6i Ligne Prestige
- AX 1.1i Volcane
Ook een goede tip martekie. Ik heb het ook al geprobeerd zonder filter. Dat was niet het probleem. (jammer genoeg want een wissel is zo gebeurt natuurlijk)
Gisteren ben ik er achter gekomen dat het zwarte vilt dat achter het hitteschild zit de vieze lucht veroorzaakt. Daar waar de verwarmingsbuizen het interieur in gaan lijkt wel eens een druppel of twee KVS door te komen. Je ziet het niet stromen en het zal af en toe een druppeltje geweest zijn. Dat komt dan in dat vilt te zitten en omdat de uitlaat daar langs loopt wordt dat stuk heel warm en gaat het muf worden. Het is heel duidelijk dat daar echt de lucht vanaf komt. De muffe lucht wordt vervolgens naar binnen gezogen door de aanjager.
Het ontluchtingsventieltje zit ook op die plek. Misschien is het rubber sealtje verrot. Het ventieltje is er opnieuw opgedraaid en zit goed vast. Hopelijk verdwijnt de lucht nu over een tijdje en lag het gewoon daar aan. Ik zal in ieder geval komende tijd een keer de motor ruimte schoonmaken. To be continued!
Project: Peugeot 205 1.6 8V TU5
Totaal aantal Berichten: 95
Geregistreerd: 29-12-2010
- Xsara VTS
- Xsara 1.6i Ligne Prestige
- AX 1.1i Volcane
De motorruimte is schoongemaakt voor zo ver dat mogelijk is met een hogedrukspuit en een ontvetter. De lucht is er echter nog wel zodra de verwarming aanspringt. Misschien binnenkort toch maar zo’n interieurreiniger proberen. Ik merk namelijk nergens dat het binnen vochtig wordt (geen beslagen ramen, niks) De KVS lucht die je ruikt, lijkt ook zo ‘oud’ en ‘muf’ als een soort kruidige lucht. Dus een lekkende radiator lijkt mij dan niet direct aan de orde. Iemand nog diagnostische tips? Ik ruik de lucht overigens ook tussen de accu en injector rail, waar een dikke verwarmingsbuis loopt. Maar alles ziet er droog uit. KVS blijft goed op niveau.
Project: Peugeot 205 1.6 8V TU5
Totaal aantal Berichten: 95
Geregistreerd: 29-12-2010
- Xsara VTS
- Xsara 1.6i Ligne Prestige
- AX 1.1i Volcane
Deze plaatjes zeggen genoeg denk ik:
Alles weer terug (alleen nog het rechter ventilatie-gat)
Waar deze moeten… geen idee.
Was een hele klus, heeft me dik een dag gekocht en ging niet zonder slag of stoot. Mochten er vragen zijn over dit proces of behoefte aan meer foto’s; roep maar! De oude-sokken lucht is weg!!
Project: Peugeot 205 1.6 8V TU5
Totaal aantal Berichten: 128
Geregistreerd: 24-10-2011
- 2CV AK350
- Dyane Acadiane
Zo Niels, dat is een hele operatie geweest. Hopelijk afdoende!
ps je ex ax ging probleemloos door de APK. Heerlijk karretje.
Totaal aantal Berichten: 95
Geregistreerd: 29-12-2010
- Xsara VTS
- Xsara 1.6i Ligne Prestige
- AX 1.1i Volcane
Leuk om te horen Dirk! Een heerlijk karretje is het zeker.
De vieze lucht is weg, de nieuwe kachel werkt uitstekend. Er is inmiddels ook een nieuwe koelradiateur ingekomen. Kon gelijk mee met de nieuwe KVS natuurlijk.
Project: Peugeot 205 1.6 8V TU5