8 van de 110
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
   
Citroën C4 Cactus, alle nieuwtjes
Michelidds
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004

- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
Gepost: 28 april 2014 08:11 PM
  [ # 106 ]

Ben net terug van de voorpresentatie van de C1 en C4 Cactus in Klarenbeek (bij Apeldoorn).
Even zoeken, maar het is een mooie locatie op het platteland tussen Apeldoorn en de IJssel.

De C1 is qua afwerking en gemak een hele verbetering ten opzichte van de vorige versie. Deze zouden we wel gekocht hebben, waarschijnlijk inderdaad met linnen vouwdak. Maar daar gaat het hier niet over.

Er stonden 3 exemplaren van de C4 Cactus. Donkergrijs, lichtgrijs en lichtbruin (buiten).
Alle drie in luxere uitvoering met de e-HDi 90 ETG. Dus met de ‘voorbank’.
De auto is niet heel groot, maar zeker niet zo klein als ik vreesde. Een stuk groter dan bijvoorbeeld de Mini. Prima middenklasser, die wel wat weg heeft van de nieuwe Range Rover.
De lijnen zijn ook in het echt heel leuk. Ik moet wel wennen aan het aparte front met drie verschillend gevormde lampen, maar ga het steeds mooier vinden. Van opzij en van achteren vind ik de Cactus prachtig.
De kunststof stroken met airbumps zijn apart, maar tegelijk heel natuurlijk / logisch. Ik heb een associatie met de Méhari / latere Besteleend. Voor en achter is de carrosserie / bumperstrook ook flexibel, waardoor parkeerschade voorkomen wordt.
De zwarte kunststof stroken langs bumpers, wielkasten en dorpel maken de auto stoer en stevig. Ik zou daarom ook kiezen voor zwarte airbumps, maar dat is smaak.
De ‘zwevende’ daklijn - door de zwarte A- en B-stijl en de overhangende dakspoiler - maakt de auto ook gestrekt en dynamisch.
Door verschillende kleuren combinaties van airbumps, lakkleuren, velgen, spiegelkappen, C-stijlen en andere kleine zaken kun je de auto uiterlijk persoonlijk maken.
Dus wie een andere auto wil dan de buren en het leuk vindt om commentaar te krijgen… Maar dat willen de meeste Citroën-liefhebbers toch?

De 2 exemplaren waar we in mochten zitten waren qua interieur verschillend, een sobere en een luxere met glazen dak.
Om met dat laatste te beginnen, dat dak maakt de auto wel ruimer en hoger.
Verder is het zicht rondom redelijk goed, ondanks een lage spleet van de voorruit (heel anders dan bij de Picasso). Alleen de neus is niet goed te zien. Maar dat geldt voor bijna alle moderne auto’s.
Het dashboard is apart, met een gladde vorm, waarin twee rechthoekige schermen opgenomen zijn. De bediening van de meeste functies via het centrale scherm is wennen, maar vast erg handig. Vanaf de foto’s was ik verbaasd dat er nog een rij knopjes onder het scherm zit, maar in werkelijkheid vallen die nauwelijks op.
De stoelen zitten heel goed en comfortabel. Het middenstuk wat er een ‘bank’ van maakt zit vast, is dus alleen optisch. Stoelverstelling gebeurt handmatig, maar is voldoende.
Door het doorlopende en lage dashboard en vooral door het ontbreken van een middenconsole heb je ruimte om je heen. Zit je niet zo benauwd als in de DS5.
De stiksels op de zittingen in de vorm van de airbumps geven een heel leuk effect.
Verder is de auto compleet uitgerust - zoals tegenwoordig gebruikelijk. Al is een USB-ingang in het handschoenenkastje wel weer heel handig voor een iPod met muziek. En een Cruise Control met stuurbediening mag wat mij betreft in een moderne auto ook niet ontbreken. De Cactus heeft zelfs voorgeprogrammeerde snelheden.
Met de voorstoel redelijk naar achter (met mijn lange benen) is het achterin ook voor mij nog voldoende ruim. Zowel voor mijn benen als mijn hoofd. Het is wel krapper dan voorin. Dus geschikt voor niet te grote kinderen, of niet te lange ritten. Voor ons (een hond, alleen af en toe volwassen kinderen of collega’s meenemen) een prima formaat.
Bagageruimte is goed toegankelijk en redelijk ruim. Achterbank is alleen in z’n geheel neerklapbaar.

Het oogt en voelt allemaal heel degelijk en stevig. Ondanks het lage gewicht van de auto (940 - 1070 kg), waardoor die voor zo’n grote auto in erg lage gewichtsklassen valt. Wat scheelt in de wegenbelasting.

Al met al is de C4 Cactus een bijzonder vormgegeven auto, die een hoop waarde biedt voor het geld. De sobere benzine uitvoering kost € 16.000, diesel met alles erop en eraan € 23.000.
Door het lage gewicht kan de auto toe met niet al te sterke motoren, wat scheelt in het verbruik.
De Blue HDi 100 is zakelijk interessant, want hij heeft een lage BPM en valt in de 14 % bijtelling.

Is het een echte Citroën? Wat mij betreft zéker!
Want bijzonder qua design, licht en sober uitgevoerd, rationeel en consequent doorgevoerd, goedkoop maar toch compleet. Kortom, zelfde kenmerken als Citroën vroeger had, maar dan in een heel moderne uitvoering.

Zou ik een Cactus kopen? JA!
(Tenminste, zodra een van onze dagelijkse auto’s vervangen moet worden. Nu heb ik er bovendien het geld niet voor.)

Oh ja, er zijn er nu 38 besteld in Nederland. In juni komen er demo benzine-auto’s bij de dealers. Aflevering vanaf september. Maar voor bijzondere uitvoeringen (lakkleur Blue Lagoon) is het wachten tot november.

Vorm je eigen mening, bijvoorbeeld op CitroMobile, maar ik ben nog steeds enthousiast!
Ik hoop echt dat de C4 Cactus een enorm succes wordt voor Citroën.

PS. Bij het weggaan zouden net de brandnieuwe 3 inch Norev-modelletjes van de C4 Cactus binnenkomen. Natuurlijk even gewacht en er (als eerste in NL?) twee meegekregen. Plus een C1.

Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6490
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 28 april 2014 11:04 PM
  [ # 108 ]

Ah jij hebt een witte. Ik heb alleen de rode gekregen.
Leuke auto inderdaad, hij viel me zeker niet tegen. Grappig, mijn eerste associatie was ook de Méhari. Gelukkig is het wel (ook) een echte auto. En zeker bij de witte met bruine airbumps moet ik steeds aan mijn Nokia 7200 telefoon van 10 jaar geleden denken…

Wat mij doet twijfelen is m.n. de ergonomie van het touch screen (voor het bedienen van de airco verlies je het zicht op bv. de kaart van de navigatie, al is dat bij, zeg, een Passat niet anders), het feit dat de achterste zijruiten niet open kunnen en de omvang van de kofferbak. Die is zeker niet klein, maar komend vanuit een stationwagon toch even slikken. De tildrempel is wat hoog maar dat is bijzaak. En, zoals met alles wat ludiek is vormgegeven: hoe lang blijft het leuk? Voor mij zeker geen gele of, zoals hier getoond, blanc perlé nacré. Die kleur viel me erg tegen, gelukkig is ie er ook in gewoon wit.

Ik ben vooral benieuwd hoe ie rijdt. Wat me opviel was de erg fijne zit voorin. ‘Achter mezelf zitten’ lukt maar net en alleen mef het panoramadak (meer hoofdruimte).

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
Michelidds
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004

- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
Gepost: 28 april 2014 11:26 PM
  [ # 109 ]

Touchscreen klopt. Maar je hoeft de temperatuur toch niet zo heel vaak bij te stellen. En er zijn ook hele stukken weg waarop je de navigatie niet nodig hebt. Kwestie van niet alles te gelijk regelen. Is ook veiliger.
Achterramen kunnen wel open, al is dat alleen handmatig op een spleet aan de achterkant. Werkt mooi voor het doorluchten. Maar niet te doen tijdens het rijden, wat me onhandig lijkt. Is iets wat in de praktijk moet blijken.
Ik ben ook heel benieuwd naar het rijgedrag. En de manier waarop verkeersdrempels ‘overwonnen’ worden.

Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.

Profiel  
 
CiC3
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 75
Geregistreerd: 27-04-2008

Gepost: 29 april 2014 05:56 PM
  [ # 110 ]

Is de rugleuning van de voorstoel vlak of zit er weer een knik in net als de c3 en c4? Kan daar als rug patiënt niet tegen.

C3 1.2 Vti EGS Collection

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6490
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 29 april 2014 06:38 PM
  [ # 111 ]

Vlak zou ik hem niet willen noemen, geknikt ook niet echt. Gewoon gaan proefzitten op Citromobile…

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
Michelidds
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004

- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
Gepost: 29 april 2014 10:26 PM
  [ # 112 ]

Ik vond de stoelen opvallend goed zitten. Maar geen idee of de rugleuning vlak is.
Kom naar CitroMobile, dan weet je het.

Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 30 april 2014 12:25 PM
  [ # 113 ]

Leuke impressie, Bart Smile Ik ben erg benieuwd naar de C4 Cactus, vooral hoe ie in het overkomt qua formaat (ik vind ‘m op foto’s enorm ogen) en hoe het interieur is qua stoelen, materialen en afwerking.

Is er ook al iets genoemd over wanneer de diesels beschikbaar komen? Ik lees dat de demo’s in juli benzines zijn, vandaar de vraag.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6490
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 01 mei 2014 01:43 PM
  [ # 114 ]

Ik meen vanaf september.

Hij is zeker niet enorm hoor, ik was op basis van de foto’s bang dat het een te hoog op de poten staande Nissan Joke-achtige crossover zou zijn. Maar het is wel echt een auto, zeg maar. De neus is vrij kort en voor volwassen achterpassagiers is het behelpen qua been- en hoofdruimte maar twee kinderen kunnen prima achterin zitten. De kofferruimte viel me ook niet tegen. Onderste helft van het dashboard is wat plastiekerig maar zaken als portierbekleding en zitmeubliair zijn dik voor mekaar. De stoelen zaten prima.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 01 mei 2014 10:53 PM
  [ # 115 ]

Ik zag er vandaag nog een rijden richting Maastricht rond de klok van 12 vandaag. Zag er leuk uit.

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 01 mei 2014 11:19 PM
  [ # 116 ]

Maak kans op de C4 Cactus Experience

Citroën Nederland start morgen een mediacampagne rond de nieuwe Citroën C4 Cactus en de fantastische prijs die je met jouw foto van deze excentrieke auto kunt winnen, maar op Citroën-Forum.nl lees je nu al waarom het gaat!

Maak een mooie foto van de Citroën C4 Cactus, bijvoorbeeld op zaterdag 3 of zondag 4 mei op de beurs CitroMobile in Vijfhuizen en post deze op jouw favoriete sociale netwerk met de vermeldingen “#C4CACTUS” en “CitroenNL”.

De prijs die je hiermee kunt winnen, is deelname aan de Europese persvoorstelling van de Citroën C4 Cactus op 20 en 21 juni in Amsterdam. Je rijdt dan net als een selecte groep Europese topfotografen en autojournalisten unieke testroutes, niet alleen met de Citroën C4 Cactus, maar ook met de nieuwe Citroën C1. Je schuift aan bij de professionele persconferentie en je feest mee op de exclusieve cocktailparty. Natuurlijk ontbreekt het dit autominnende topteam aan niets: overnachting in een sterrenhotel, diner en luxe ontbijt zijn inbegrepen. Geef voor 7 mei gas op jouw sociale media en win deze exclusieve #C4CACTUS experience!

Morgen maakt Citroën Nederland op de diverse sociale media meer bekend over deze actie en zal ook een speciale website geactiveerd worden. Bezoekers van CitroMobile kunnen zich ook op de stand van Citroën Nederland laten informeren. Daar moet je toch zijn om jouw foto van de C4 Cactus te maken. Poets de lens van je camera maar vast schoon, want deze prijs wil natuurlijk iedere forummer wel winnen!

bron: Citroën Nederland

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 03 mei 2014 10:25 PM
  [ # 117 ]

En wat wastie mooi!

Profiel  
 
Peter Reumer
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 03-05-2014

Gepost: 03 mei 2014 10:48 PM
  [ # 118 ]

Wat een leuke auto is dit zeg! Denk dat ik mijn dealer maar eens een offerte ga laten maken. Prima alternatief voor de Renault die mijn vrouw nu heeft. Citroen is goed bezig.

Citroen C6 V6 2.7 Diesel automaat

Profiel  
 
Michelidds
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004

- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
Gepost: 05 mei 2014 12:35 AM
  [ # 119 ]

Wat een enthousiasme voor de C4 Cactus op CitroMobile!
Zaterdag (toch de traditionele ‘onderdelenscoordag’) hele dag drommen mensen om en in de twee Cactussen. Zondag iets rustiger, maar ook een en al enthousiasme. Hoe vaak ik gehoord heb dat dit weer een echte Citroën is en dat-ie in het echt nog beter is als op de foto’s…? En dat mensen hem eerst wat vreemd vonden, maar iedere keer dat ze hem zien en voelen ze hem lekkerder vinden….?
Associaties met 2CV, Méhari & BX… En tegelijk heel modern, compleet en waar voor je geld.
Ik moet me sterk vergissen als dit niet een nieuw verkoopsucces van een eigenzinnige Citroën gaat worden.

Idee wat net bij me op kwam en wat mij prachtig lijkt, als nog voor de officiële lancering van de Cactus er een club voor opgericht zou worden…
Dat zou vast een unicum zijn!
Wie wordt lid van de Citroën C4 Cactus Club i.o.?

Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 05 mei 2014 12:42 AM
  [ # 120 ]

Als ik je zo lees wordt’t tijd dat je voor een nieuw alias moet gaan zorgen tongue wink

Profiel  
 
 
8 van de 110
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook