![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_28300.jpg)
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 16-05-2013
- GS/GSA 1130 Berline
- Xsara Picasso HDI
Na eerder al de motor en kabels vervangen te hebben slechts kort kunnen genieten van het open dak. Voorste geleider ging stuk waardoor het dak blokkeerde. Na wat zoekwerk de onderdelen gevonden. Met het mooie weer begon het te kriebelen dus het dak er maar weer uit gehaald. Onderdelen gemonteerd en nu werkt het weer perfect. Sluit prima en is weer aardig stil op hogere snelheden. Wel begint het canvas nu scheuren te vertonen. Er lijkt na bijna 14 jaar weer en wind toch een beetje een eind aan de levensduur te komen. Voor goede tips om het canvas weer zacht en soepel te maken houd ik me aanbevolen.
GSA 1130 1983
XSARA Picasso HDI 2000
Ook mijn blauwe vouwdak is op. De laatste 2 jaar niet meer open/ dichtgedaan, en nu zijn er ook bij mij scheuren gekomen. Ben dus nog steeds op zoek naar een blauw dak en een motortje. Het soepel houden van het dak en het verkleuren ( het is inmiddels lichtgrijs) heb ik niet kunnen tegenhouden. Staat er niet ergens op een sloop iets? Daar schroefde ik 30 jaar geleden nog met 4 schroeven het dak met schuifdak van een DS. Mijn eigen plastic DS dak heeft nog jarenlang dienstgedaan als deksel op de zandbak
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_28300.jpg)
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 16-05-2013
- GS/GSA 1130 Berline
- Xsara Picasso HDI
Ik heb 2 jaar geleden de grootste Citroen sloperijen/specialisten benaderd. Zij hadden geen Picasso’s met vouwdak, of in ieder geval het onderdeel niet in hun voorraad. De kans dat wanneer je nu nog een sloper vind acht ik niet onmogelijk maar wel erg klein. En dan nog moet het een auto zijn die altijd binnen heeft gestaan wil je uberhaupt nog iets met het canvas dak aan kunnen. Bij mijn auto is het dak erg stug en vertoont ook enkele scheurtjes. Maar zover ik zie nog geen lekkage maar het is wel een verhaal met een einde. In tegenstelling tot de bekleding, het plaatwerk, motor en bak. Die geven de strijd nog niet op. Het dak functioneert nu nog steeds naar volle tevredenheid. Maar daarvoor heb ik wel de elektromotor, kabel en de voorste geleiders moeten vervangen. Zo ongeveer het kostbaarste deel aan (reparaties van) de auto.
GSA 1130 1983
XSARA Picasso HDI 2000
Tsja, het wordt lastig…. Er staat 270 k op de teller, maar hij rijdt nog netjes 1 : 14, gebruikt weinig olie en ziet er van binnen en buiten pico bello uit. Je krijgt er helemaal niets meer voor. Doorrijden/ oprijdendan maar? Of voor de onderdelen bewaren, maar dat levert ook weinig op, zie Marktplaats…