Acadiane APK klaar maken
Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1400

Gepost: 29 januari 2006 12:25 AM

Hallo forumleden,

Al enkele jaren ben ik in het bezit van een knaloranje Acadiane. Deze Aca staat inmiddels alweer bijna 2 jaar geschorst, dus het wordt tijd dat ie weer neerlands wegen onveilig gaat maken.
De laatste tijd is er het een en ander aan gedaan waaronder het nodige lassen.

De achterste balk was weggerot en is vervangen door een groot en stevig exemplaar.

Hier is de ingelaste balk goed te zien.

Daarna was het tijd voor onderhoud. Bougies, motor- en versnellingsbakolie, luchtfilter zijn vervangen.

Na een rondje kleppen stellen, was het grote moment er. Zou de motor na 2 jaar stilstaan starten? En jawel, het motortje kwam al snel tot leven.

De oude benzine aftappen en nog even de benzineslang bovenop de tank vervangen.

Dus vooral lassen, lassen en lassen…

Rest nu nog het gangbaar maken van de remmen, verversen van de LHM en dan de gang naar de APK.
Oh ja, ik ben nog op zoek naar de kentekenplaatverlichting van een Acadiane. Wie heeft toevallig zo’n ding nog liggen?

Profiel  

Mach2
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 461

- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Gepost: 01 februari 2006 12:56 AM
  [ # 1 ]

Ziet er goed uit. Wat een fijne kleur voor een Aca! Ik heb ooit een lavendelblauwe gehad, die roestte ook zo hard bij die achterbalk. Ik zou trouwens met het onderhoud ook meteen de puntjes en condensator meenemen. Succes!

Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)

Profiel  

Eric Vertogen
> 1300 berichten

Gepost: 01 februari 2006 01:30 AM
  [ # 2 ]
Mach2 schreef:

Ziet er goed uit. Wat een fijne kleur voor een Aca! Ik heb ooit een lavendelblauwe gehad, die roestte ook zo hard bij die achterbalk. Ik zou trouwens met het onderhoud ook meteen de puntjes en condensator meenemen. Succes!

Puntjes en condensator hoeven niet vervangen te worden. De Aca is uitgerust met een onderhoudsvrije 123-ignition.

Profiel  

Mach2
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 461

- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Gepost: 02 februari 2006 12:10 AM
  [ # 3 ]

Ok dan, da’s beter. Ik heb er ook 1 in mijn Ami8. Bevalt al 3 jaar bijzonder goed. Succes met de Acadiane. Issie al door de APK?

Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)

Profiel  

Eric Vertogen
> 1300 berichten

Gepost: 02 februari 2006 01:51 PM
  [ # 4 ]
Mach2 schreef:

Ok dan, da’s beter. Ik heb er ook 1 in mijn Ami8. Bevalt al 3 jaar bijzonder goed. Succes met de Acadiane. Issie al door de APK?

Nee, nog niet. Ik moet ook nog gewoon werken en dus blijft er af en toe weinig tijd over om aan de Acadiane te werken. De tijd begint te dringen want de schorsing loopt af op 7 februari.
Zaterdag ga ik er, als alles goed is, weer verder aan klussen en hoop hem dan zo ver mogelijk af te krijgen.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook