Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
op zich moet je dat ruitje wel ff zeker stellen, jasper….
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Door facebook ben ik weer geholpen! Ik heb weer n voorruit, alleen moet ik wachten tot citromobile!
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
vanderiet schreef:Dan rijd je 80, achter een vrachtauto op 20 meter affstand, lekker muziekje op, Bams, hele voorruit aan diggelen, zo das een schrik!
Tha morgen moeten we er weer me weg, dus word nog een klusje vanavond. Ik hoop dat ik nog een ruitje kan regelen, misschien iemand in regio groningen een voorruit voor n gsa liggen??
Oa dáárom moet je dus niet achter vrachtwagens gaan rijden…
en bij twijfel inhalen!
Nu een gelaagde terugzetten?
Beter één eend op straat dan tien in het water….
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
nou, we reden wel 20 meter erachter ofzo. bam, en je ziet niks meer door het raam heen. beste knal was het. komt weer een geharde in.
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Moet geen geharde zijn maar een gelaagde!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
waarom dan een gelaagde? dit was volgens mij een geharde die erin zat. wat is het voordeel van gelaagd dan?
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Een gelaagd spat niet uit elkaar als er een steen op flikkert. Bij een gelaagde komt er gewoon een ster of barst in en kun je gewoon doorrijden. Gehard glas spat uit elkaar. Levensgevaarlijk.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 191
Geregistreerd: 29-07-2003
- Xantia Activa V6
- GS/GSA Basalte
- GS/GSA X2
- GS/GSA Club Break
- GS/GSA Special
Voordat er iets met gehard gebeurt, is er wel meer nodig dan bij een gelaagde. Een sterretje heb je daar zo. Zoals je trouwens op de foto’s kunt zien, barst de geharde ruit wel in veel stukjes, maar blijft netjes zitten. Alleen je zicht wordt wat slecht, maar voldoende om hem veilig aan de kant te zetten, of zelfs naar de volgende P te rijden. Het gebeurt zo weinig dat een geharde barst, dat het mijns inziens niet een reden is om een gelaagde te zoeken. ( die behoorlijk schaars zijn voor de GS/A).
Thierry
doe mij maar een gelaagde, toch al te veel slechte ervaring met een geharde ruiten gehad!
tot spetters glas in mijn ogen aan toe. Ja ze blijven er vaak wel in zitten, maar de blijven steeds verder brokkelen in kleinere stukjes dus echt doorrijden kan eigenlijk niet (afgezien van het feit dat je beeld steeds slechter wordt).
Maar als ze moeilijk te vinden zijn dan gewoon een geharde toch?
Beter één eend op straat dan tien in het water….
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Waar kun je aan zien of een ruit gelaagd of gehard is eigenlijk?
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Je kan het aan de zijkant meestal wel zien door dat de gelaagde twee ruiten op elkaar zijn…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
karelk schreef:Maar als ze moeilijk te vinden zijn dan gewoon een geharde toch?
Carglass kan die gelaagde ruit gewoon leveren.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Wat Bogaard zegt klopt maar soms zijn de randen van de ruit geslepen waardoor je het niet meer ziet. Daar ben ik een keer de mist mee in gegaan. Ik dacht dat het een geharde was, totdat ik hem in de glasbak gooide. Oeps! toch niet gehard!
Beter één eend op straat dan tien in het water….
Totaal aantal Berichten: 191
Geregistreerd: 29-07-2003
- Xantia Activa V6
- GS/GSA Basalte
- GS/GSA X2
- GS/GSA Club Break
- GS/GSA Special
Soms kun je het ook afleiden uit de ‘merknaam’ die de fabrikant eraan gegeven heeft. Dat is makkelijker dan de ruit demonteren en de zijkant bekijken.
(Je kunt er natuurlijk ook een steen opgooien, maar of je dan nog veel aan de opgedane kennis hebt,....)
Thierry
Op sommige ruiten staat “tempered” = gehard glas, ook wel eens tmp, temp of tmd gezien.
Of er staat ook wel eens “laminated” of weer een afk. daarvan, dat is dus gelaagd.
Gr. Wim.