7 van de 10
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
   
De draak, mijn groene GSA Spécial
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 24 maart 2014 05:41 PM
  [ # 91 ]

Mooi beunschuurtje trouwens.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 24 maart 2014 06:14 PM
  [ # 92 ]

Duw voor de zekerheid de remblokken even een stukje naar binnen, voordat je die lagers definitief de schuld geeft…

En de uitlaat dicht krijgen is vaak lastig bij deze klemmen. De voorpijpjes doe ik in stappen; eerst half vast, dan draaien tot de klemmen weer losser gaan zitten, dan de klemmen een slag vaster, dan weer draaien tot de klemmen losser gaan zitten enz. Net zo lang tot de pijp in de optimale stand zit. En dan, voor het definitief vastzetten, rondom de aansluiting, pasta tussen uitlaatdelen duwen en dan de klem er definitief omheen. Daarna blijft het meestal goed. Tenminste, als je nieuwe klemmen gebruikt of de oude even hebt bijgewerkt met een hamer. Soms blijft één van de aansluitingen eeuwig tegenwerken. In dat geval kun je er een stuk kachelpijpfolie omheen wikkelen en daar vervolgens de klem overheen zetten. Dat brandt om de paar duizend km door maar dan is er mee te leven… tongue wink

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
DPCH
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 27-01-2014

- GS/GSA GSA
Gepost: 24 maart 2014 06:19 PM
  [ # 93 ]

Ok, wie het weet mag het zeggen.
We hebben het wiellager gefilmd Wink
http://youtu.be/lDA4GXQYKZI

Groeten,
Daan

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 24 maart 2014 06:36 PM
  [ # 94 ]

Is dat met nieuw vet er in??

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
DPCH
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 27-01-2014

- GS/GSA GSA
Gepost: 24 maart 2014 06:41 PM
  [ # 95 ]

Ja, heb m van de buitenkant af volgelepeld met nieuw vet, en hij nam het aardig mee. Helaas dus weinig geluidsdempend effect…

Groeten,
Daan

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 24 maart 2014 07:15 PM
  [ # 96 ]

Weet je zeker dat dit niet de remmen zijn die wat aanlopen? Anders is dit lager behoorlijk af.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 24 maart 2014 07:16 PM
  [ # 97 ]

Dat zijn 100% zeker geen aanlopende remmen maar gewoon een katsverrot wiellager.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
wim V8
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1102
Geregistreerd: 12-06-2011

Gepost: 24 maart 2014 07:26 PM
  [ # 98 ]

Ha, ja dat klinkt lekker verrot zeg, gauw eruit en nieuwe erin.

Gr. Wim.

Profiel  
 
wim V8
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1102
Geregistreerd: 12-06-2011

Gepost: 24 maart 2014 07:28 PM
  [ # 99 ]

Trouwens, ik spot geen Honda’s op de foto’s?  Wink

Gr. Wim.

Profiel  
 
DPCH
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 27-01-2014

- GS/GSA GSA
Gepost: 24 maart 2014 08:47 PM
  [ # 100 ]

Ok, laatste beetje hoop dan dat de voorlagers nog wel even kunnen, anders wordt het weer een weekendje extra wachten totdat ik door de lente kan toeren Wink

Dit is trouwens het territoriumpje van m’n pa, de honda’s staan op allerlei andere plekken stof te vergaren..

Groeten,
Daan

Profiel  
 
DPCH
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 27-01-2014

- GS/GSA GSA
Gepost: 22 april 2014 03:18 PM
  [ # 101 ]

Zo, eindelijk weer een weekendje geprutst. De uitlaat blaast eindelijk z’n zooi er weer aan de achterkant uit in plaats van onder de motorkap en de voorkant hangt weer in elkaar, zo goed en zo kwaad als dat kon met de bouten waarvan de gaten nog niet waren weggerot en enigszins tegenover elkaar te schoppen waren..

Ook heb ik de slijptol eens in de dorpel gezet, maar die is er helaas slechter aan toe dan verwacht. Aanvankelijk leek het alleen een vlakke plaat te zijn met een rot stuk, maar nu blijkt er ook boven het ‘treeplankje’ meer kit te zitten dan metaal. Het stuk dat erin moet is dus niet alleen een vlakke strip, maar ook dat randje moet er eigenlijk weer op.

Ik heb wel eens complete vervangingsdorpels gezien, zijn die ergens nog te krijgen? Of moet ik toch gaan kijken of ik het treeplankje kan namaken of redden?

De bedoeling was eigenlijk om deze zomer nog een boel kilometers met deze wagen te gaan maken, maar gezien de snelheid van z’n vooruitgang begint dat een steeds grotere uitdaging te worden… Wink

Groeten,
Daan

Profiel  
 
DPCH
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 27-01-2014

- GS/GSA GSA
Gepost: 22 april 2014 03:25 PM
  [ # 102 ]

Ik heb nu overigens ook 2 verschillend uitziende lagers voor de achterwielen.
Eentje komt van marktplaats, volgens het doosje het juiste lager (GSA rear), inclusief asmoer.
De ander komt van de club, maar die heeft een buitenste schaal die smaller is dan de rest van het lager. Volgens het doosje voor GS/club/break, maar die passen dan neem ik aan ook gewoon op de GSA?

Groeten,
Daan

Profiel  
 
DPCH
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 27-01-2014

- GS/GSA GSA
Gepost: 30 april 2014 05:37 PM
  [ # 103 ]

Ik kwam nog wat plaatjes tegen van de dorpel. Droevig gezicht vind ik dit… Ik kan waarschijnlijk een nieuwe dorpel krijgen in de buurt, die zal ik er dan in laten lassen.
Is er nog iets waar ik daarbij op moet letten? Of is het een kwestie van alles wegzagen wat ik nieuw heb, erin laten lassen en volspuiten met ML? Het laswerk kan ik helaas niet zelf en de lasser die heeft aangeboden te helpen heeft zelf geloof ik alleen BMW’s…

Afbeelding Bijlagen
DSC06206klein.jpgDSC06210klein.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Groeten,
Daan

Profiel  
 
DPCH
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 27-01-2014

- GS/GSA GSA
Gepost: 19 mei 2014 02:59 PM
  [ # 104 ]

Dagje flink wezen zagen. Dat moet een mooi aquarium zijn geweest daar in die dorpel… Lasapparaat nog amper aangeraakt, zoveel viel er weg te slijpen Wink

Afbeelding Bijlagen
20140517_133225k.jpg20140517_153049k.jpg20140517_153839k.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Groeten,
Daan

Profiel  
 
DPCH
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 27-01-2014

- GS/GSA GSA
Gepost: 28 juni 2014 01:45 AM
  [ # 105 ]

HELP!
Mijn plan was om de auto klaar te hebben voor de zomervakantie, maar nu heeft mijn lasser ervoor gekozen om zijn afstuderen voorrang te geven boven mijn wagen (goh..).

Dat betekent wel dat ik nu een auto met een half ingelaste dorpel in de schuur heb staan die ik zo niet naar de garage kan brengen voor de keuring. De dorpel zit op zijn plek en zit met punten vastgelast, maar alle naden en kieren moeten nog dichtgelast worden. Zelf heb ik een uur gedaan over 10 cm, en de kwaliteit van het werk is om te janken, dus ik heb hier hulp bij nodig. Het lasapparaat staat klaar, de auto staat in Ede, nu nog iemand die het bakken en braden wat meer in de vingers heeft.
Mooi hoeft het niet te worden, apk waardig is de maatstaf.

Iemand die hierbij kan helpen? Ook als je nog iets nodig hebt om overtuigd te raken, ik hoor het graag!

Groeten,
Daan

Profiel  
 
 
7 van de 10
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook