













































Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het kan natuurlijk van alles zijn, maar fussekogels en stabilisatorstangkogels zou ik als eerste naar kijken. Of een draagarm met speling.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Zijn dat geen dingen die ik tijdens het rijden ook zou moeten merken op enige manier? Ik heb niet het idee dat de auto zich anders gedraagt op de weg namelijk.














































Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Hoeft niet, kan wel.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Okee, dank!
De komende dagen zal ik in ieder geval extra opletten tijdens het rijden.





















Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Heeft *RONK* hier geen mening over ?
Ik denk dat RonK zou zeggen: “In de garage zetten en een keer per jaar strelen, je rijdt er teveel mee”.
Behalve de suggesties van waterman misschien nog een mogelijkheid:
Aanslagrubber weg?
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Houden we ook even in het achterhoofd.





















Totaal aantal Berichten: 2949
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Je rijdt er teveel mee ,.....
Ja lekker man!
Afgelopen zaterdag de auto laten inspecteren los van wat gebruikelijke slijtage was er weinig mis met de auto. De *TONK* hebben we niet meer gehoord en de voorwielophanging lijkt helemaal in orde.
Gek genoeg, bij thuiskomst nog eens geprobeerd en inderdaad in de hoogste stand geen *TONK*. Maar… toen zette ik ‘m in de laagste stand en vlak voor de auto op de grond kwam: *TONK*. Hoewel, het leek meer een *KNANK*. Daarna ook niet meer gehoord.
Binnenkort gaat de CX voor een grote beurt en om klaargemaakt te worden voor de Raid Arctique. Dan nog weer eens laten kijken.
Overigens wel een verrotte onderste motorsteun, maar dat kan volgens mij de *TONK* niet verklaren.












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Verrotte onderste motorsteun? Het blok is er pas toch uit geweest voor de koppeling?
Dat is bijna twee jaar geleden, maar toen was die inderdaad nog goed.














































Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Sterker nog, ik heb hem toen gedemonteerd, schoongemaakt en teruggezet. Het ding was toen gewoon helemaal prima en kan zeker geen TONK of KLENGGG veroorzaken. Maar als ie nou wel brak is kan er wellicht beter een verse op…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ja, die verse komt er ook op.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Als dat ding twee jaar terug goed was,en er is intussen geen olie op/bij gekomen( door lekkage of iets dergelijks)
Dan kan hij nu niet kapot zijn.
Die dingen gaan niet kapot als ze geen olie zien.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.