En nu is ie van mij, de gehavende eend van Twan.
Gisteren toch maar gekocht, altijd al een eend gewild, dus tja, dan maar een gebakje.
Maar hij is wel mieters!!
Een paar plaatjes
Luchtgekoelde achterportierhandgrepen
Hoezen die niet goed vast zitten is niet wat, dus eruit gehaald. Zit beter, totale staat van ontbinding. Wel Visa!
Eerst wat dingen fatsoeneren, dan een APK en lekker knoeren.
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Gefeliciteerd. Leuk, zo’n rij ijzer Als je er nog lang plezier van wilt hebben zou ik eerst de rubber mat maar eens van de vloer halen. Daaronder blijft het altijd nat
Onder de mat is het nu droog, met nat weer gaat ie eruit.
Rijdt super trouwens zo’n eend. Hij lijkt wel vlotter dan de GS break met 1015cc.
Nu eerst maar een grille en voorbumper scoren.
Voor ongeveer 3 tientjes heb je een perfecte mattenset (kamerbreed) voor en achter staat netjes en is beter dan die rubberen bende.
Gefeliciteerd en veel rijplezier
Peter
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Die rubberen “bende” is origineel en houdt geen vocht vast…. dat doen matten wel…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Daar zijn de meningen over verdeeld ..
Hoogswaarschijnlijk is de mat zo’n beetje één van de weinige delen die origineel zijn van de 2CV. En hij heeft een heuse ontluchtingsscheur
Wie ken me vertellen hoe ik de basisafstelling van de koplampen wijzig? Als ik ze helemaal omhoog draai is het nog een stuk te laag, beetje waardeloos in het donker.
Totaal aantal Berichten: 25607
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Grote moer 19 onder de lamp lossen en hopen dat de bout niet gaat meedraaien in de lamp..
Bumper lag nieuw op CM voor 3 tientjes bij citroparts.com
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
De lampen staan inmiddels een stukje hoger, neem eerdaags in het donker sleutel 19 mee, dan maken we er wat van.
Inmiddels de claxon weer gemonteerd. Straks ook de voorste koelbeplating overzetten. Er zit nu een (aca)dyane blokje in, de motor van de 2CV heb ik erbij gehad. En die voorste koelbeplating heeft wel een rooster. Is dat simpel over te zetten, of past dat niet op de beplating van de cilinders? Wie weet dit?Scheelt me een hoop passen en meten. Moet de beplating over de cilinders daarvoor van de plek?
Totaal aantal Berichten: 25607
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Volgens mij past dat gewoon. Maar de Dyane beplating heeft een uitgang naar het luchtfilter dat daarmee druk krijgt! Scheelt toch wat pk’s. Bij de eend beplating moet je strikt genomen ook de carbu overzetten…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
de eend carbu zit er al op, dus dat is niet zo’n probleem. Succes met het mieterse wagentje paul! ik zie “m vast wel eens door Apeldoorn crossen.
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
De beplating rond de cilinders hoeft niet verwijderd te worden, alleen losmaken is voldoende
Weet niet wat je met die van de acadiane van plan bent, maar als die nog netjes is heb ik er eventueel wel belang bij!
Ik heb geen Aca, enkel zo’n motor zit in de 2CV gemonteerd.
Vandaag nog even het luchtfilter en andere dingen vastgezet.
Foto op de hei
Twan, misschien heb je nog sleutels van de deuren?
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
zou die losse sleutel waar ik zaterdag mee aan kwam lopen van de deuren geweest zijn?
ik heb het in ieder geval nog nooit geprobeerd als ik weer in de loods kom dan geef ik wel een seintje, gaan we gewoon even passen.
leuke plaatjes trouwens!
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Ik kom dan zeker even langs de loods, die sleutel is wel een goede optie, we gaan het meemaken.
Iemand trouwens een idee? Hoe zit die koelbeplating/koeltunnel vast onderaan bij de motorsteunen, moet ik die ook overzetten? Ik kom er even niet uit. Of heeft iemand een doorsnee tekening?
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Je kan ook een rooster met een paar stoelrubbers vastzetten, op het Acablok dat scheelt veel werk en sleutelt makkelijker
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive