Huh, ah, op die fiets. Je zei eerst dat de switch in deurvanger op de B-stijl zat? Wat doet die vanger nu precies dan? Die switch indrukken op het moment dat de deur dicht gaat? Dan zou die switch dus gewoon los kunnen zitten in de deur.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Als hij hetzelfde werkt als bij een cx,kun je um waarschijnlijk wel maken.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
FastFred schreef:Huh, ah, op die fiets. Je zei eerst dat de switch in deurvanger op de B-stijl zat? Wat doet die vanger nu precies dan? Die switch indrukken op het moment dat de deur dicht gaat? Dan zou die switch dus gewoon los kunnen zitten in de deur.
Voor zover ik weet is het gewoon een contact dat massa verbreekt zodra het ingedrukt wordt. Nooit zo in verdiept eigenlijk. Maar ik weet van BX-en (die zo’n beetje hetzelfde systeem hebben) dat, als het weigert, het niet te maken is. Behalve dan door de vanger te vervangen. Dat is geen raketwetenschap maar een kwestie van schroeven. Lastigste is nog om na afloop de ontgrendelingsknop weer netjes in het deurpaneel te krijgen
Hilko16TZI schreef:Hiero: Valt nog wel mee ook.
(Al is ie voor een BX goedkoper…)
Vandaag weer olie bij gevuld en daarna naar de garage geweest om ook koelwater weer af te laten vullen, die zat op het minimum. Terwijl hij aan het vullen is kijk ik ff de andere kant op en voor ik het weet zit er blauwe vloeistof door de rode heen! Daar nog een opmerking over gemaakt maar dat moest volgens hem niks uit maken. Volgens de vele resultaten die ik vind via Google maakt dat dus wel degelijk uit op de lange duur.
Ik wil die mengelmoes van vloeistoffen er dus ook zo snel mogelijk uit hebben!
Als de vloeistof dan toch vervangen wordt door nieuwe, wil ik ook die slang hierboven gaan vervangen. Maar, waar moet ik op letten? Hoe moet dat? De garage (Citroën-dealer notabene) ga ik dus echt niet meer heen. Dat wordt dus een ander adres zoeken, misschien ga ik het onderhoud wel zelf doen? Een hoop te leren… Heb nog nooit vloeistoffen vervangen zoals olie/oliefilter, laat staan een koelslang vervangen. Het systeem daarna weer volgooien met vloeistof ok, maar daarna ontluchten? Waar zitten die ontluchtings nippels? Wat heb ik voor gereedschap nodig?
Ben momenteel ook in gesprek met iemand die er voor gaat zorgen dat ik de vloeistoffen hopelijk niet meer hoef bij te vullen, alleen eens in de zoveel tijd vervangen.
Nieuwe koppakking, klepdekselpakking en uitlaatspruitstukpakking + nog wat andere kleine dingen
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Vandaag met een goeie vriend naar GAOS in Emmeloord geweest. Dit keer met een boodschappenlijstje
Voor de ZX
- pedaalrubbers
- stuur
- airco schakelaar ZX/XM
- deurhendel rechtsvoor (buiten)
Vriend
- radiateurfan voor een 206CC 1.6 16v
- electromotor raam mechanisme Fiat Seicento
- wieldoppen voor een Saxo VTS
We waren in wat tijd nood, eerst maar eens op zoek naar die ventilator voor zijn 206, had laatst een konijn aangereden en de fan was uit balans of schuurde ergens langs (hoewel er niks krom was). Hierin zijn we niet geslaagd, er lagen maar 3 of 4 206’jes en in het magazijn lag ook niets.
Toen maar eens voor mij op zoek, een geschikte donor voor een deurklink was zo gevonden en nadat ik bij de eigenaar een torx-bitje in de juiste maat had geleend was die er zo uit.
Iets verderop lag een ZX Reflex met een prachtig, donker gekleurd interieur in goede staat met 135d km op de klok. Hier heb ik een perfect stuur en goede pedaalrubbers uitgehaald. Mocht iemand geintresseerd zijn daarin, het is echt een erg netjes interieur, geen vlekken. Alleen de matten zijn erg slecht. De stoelen en deurbekleding zijn in perfecte staat. Ik had ‘m willen meenemen, maar hij heeft geen elektrische ramen, dus je zit met een gat in je deurpanelen waar de slinger zit.
Een aircoschakelaar was wederom nergens te vinden, niet in de talloze ZX’en die er liggen, niet in de 3 XM’s (schakelaar is identiek) die er lagen en ook niet in het magazijn.
De vriendin van m’n vriend heeft een Seicento met elektrische ramen, waarvan de motor in de bestuurdersdeur stuk is. Een gedemonteerde motor was er niet, dus op zoek naar een Seicento waar we een motor uit kunnen halen. Dat was echter zo’n gedoe dat we vanwege de beperkte tijd maar besloten hebben de hele deur er maar uit te halen (motor alleen was € 15,- en de gehele deur was € 30,-). Vriendin in kwestie was overigens op de hoogte dat we zo’n motor gingen halen + wat ander spul, je had d’r gezicht moeten zien toen we terug kwamen met een hele deur
Nieuwe stuur en pedaalrubbers zitten inmiddels ook al in mijn auto. De nieuwe klink gaan we morgen plaatsen. Heb de oude klink een maand of 6 geleden kapot getrokken, er zit erg veel weerstand op het mechanisme in die deur en het plastic van de klink was dat na anderhalf jaar zat.
Mooi ochtendje gesleuteld, daar gaan we vaker heen denk ik
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Zondagmiddag zijn we druk doende geweest met het monteren van de nieuwe klink aan de bijrijdersdeur. Ook direct de bestuurdersdeur los gehad om daar de vergendeling te fixen, de deur was van binnen erg moeilijk open te krijgen. Toen we toch bezig waren ook maar besloten de speakers te vervangen. Voorin zaten speakers van een Renault, in de achterdeuren zaten de originele Philips speakers. Die hebben we vervangen door 4 mooie JVC’s.
Bij het demonteren van de interieurpanelen moest het vergrendelings palletje dat aan de B-stijl zijde in de deuren zit verwijderd worden. Ik krijg deze er nu alleen niet meer goed in aan beide zijden. Iemand een idee hoe deze correct gemonteerd worden?
Het gaat dus om dat palletje dat omlaag komt als de deuren op slot zitten en weer omhoog komt als de deuren van het slot af gaan. Als ik ‘m aan de bestuurderszijde indruk dan gaat de gehele auto op slot. Aan de bijrijdersdeur heeft ie nooit goed gezeten en kon ik ‘m pakken, aan de bestuurderszijde heb ik ‘m met een platte schroevendraaier los “geklikt”
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Het is een handigheidje. Staat onder andere beschreven in de haynes, maar daar heb je niet zoveel aan… Ik heb het ooit geprint maar kan dat printje niet vinden. In ieder geval moet je de klem uit de drukknop halen, dan op de eerste vergrendeling weer in de knop zetten en dan het geheel doordrukken. Als het goed is zit ie dan vast.
Dat heb ik geprobeerd maar dat wilde niet, maar heb ondertussen het klemmetje al gesloopt… De andere in de bijrijdersdeur was al stuk sinds ik de auto heb…
Dus ik moet eerst 2 nieuwe hebben
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Die heeft de dealer nog wel, denk ik. Kan nooit duur zijn.
Bladzijde 7. Inderdaad dus.
Als je Googled op ‘Citroën ZX haynes’ dan kom je bij de inleiding van Haynes uit, als je dan in de link het ‘/zx-00.pdf’ veranderd in ‘/zx-01.pdf’ en verder dan kom je bij bijna alle hoofdstukken
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Los van het gepriegel met die palletjes; ik heb zondagavond de stofzuiger even grondig door de auto laten gaan en ontdekte onder de voorstoelen een stel draden die vanuit de middenconsole de stoelen in gingen. Iemand een idee waar dat goed voor is? Er is niks elektrisch aan de stoelen. De bestuurdersstoel is in hoogte verstelbaar, maar daar is ook alles mee gezegd.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
die zijn van je gordelspanners.
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Om de gordels aan te spannen in het geval van een ongeluk? Moeten die dan niet in de B-stijl zitten i.p.v. in de stoelen?
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 952
Geregistreerd: 23-07-2008
- CX 25 prestige automatic
- Ami 6 club break
- ZX 1.4i break
FastFred schreef:
Als je Googled op ‘Citroën ZX haynes’ dan kom je bij de inleiding van Haynes uit, als je dan in de link het ‘/zx-00.pdf’ veranderd in ‘/zx-01.pdf’ en verder dan kom je bij bijna alle hoofdstukken
Goede tip, dank!
2 nieuwe palletjes besteld bij de dealer, 5,99 excl. btw. Ben bij Snuverink geweest in Borculo maar daar wilden ze mij zoals ik al verwacht had 2 hele deuren bij verkopen…
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon