Na een rondje van het kastje naar de muur heb ik een bedrijfje gevonden dat met ‘try and error’ wil zien uit te vinden met welk product onze lichtbakken kunnen worden ontdaan van de coating en het chroom: http://www.baco-ontlakken.nl/ontlakken. Ik kan een afspraak maken. Mocht er nog iemand een brakke lichtbak hebben die mag wegsmelten, dan houd ik me aanbevolen. Ik stel zelf ook mijn kapotte units ter beschikking, maar dat wel ‘ns niet genoeg kunnen zijn.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik heb 1 lichtbak proberen te ontlakken bij Loogbedrijf kemp in kortenhoef. Dat is milieu vriendelijk logen. Het plastic ontlakte maar werd dof. Dat is dus absoluut uit den boze als er op de originele manier weer chroom op moet, dus van af buiten…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Dank je voor de tip. Ik zal het als behandelingseis inbrengen.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Het “plastiek verchroom ” bedrijf hier in België kan ,
wil geen garantie op het resultaat geven op oude verharde plastiek onderdelen !!
Maar zijn er geen nieuwe productie achterlichtblokken in wording bij de Franse EN duitse club ??
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ja hoor, de Duitse én de Franse club werken beiden aan compleet nieuwe achterlicht units, al dan niet met nieuwe buitenglazen. Die van de franse club zijn zo goed als productierijp. Nog heel even en je koopt voor slechts (rond de) 300 euro een nieuw achterlicht waardoor het tobben met pogingen om ouwe plasticmeuk opnieuw van een laagje chroom voorgoed achterhaald zullen zijn
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Dan heeft citroen 23 naar mijn mening de beste ” tussen “oplossing.
Nieuws verchromen is denk ik al een half achterlicht.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
waterman schreef:Ja hoor, de Duitse én de Franse club werken beiden aan compleet nieuwe achterlicht units, al dan niet met nieuwe buitenglazen. Die van de franse club zijn zo goed als productierijp. Nog heel even en je koopt voor slechts (rond de) 300 euro een nieuw achterlicht waardoor het tobben met pogingen om ouwe plasticmeuk opnieuw van een laagje chroom voorgoed achterhaald zullen zijn
Als het voor 300 per set zou zijn, dan zou ik niet kijken of het anders kan. De Franse club lijkt aardig op dreef te zijn. Dat is prijzenswaardig. Het magazijn in Duitsland heeft een tegenslag gehad met de samenstelling van het plastic. Er zit nu even geen vaart in dit project. Hopelijk wordt het vlot getrokken. Schoonmaken van een lichtbak zou volgens telefonische informatie een vanafprijs van ongeveer een tientje per stuk kunnen hebben. Daar komt wat bovenop voor spuiten. Je zou maar zo voor honderd piek per set klaar kunnen zijn. Ik vind dat de moeite waard te onderzoeken. Zeker voor intacte lichtbakken kan dat wat zijn, lijkt me.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Plastic verchromen blijft lastig, op de Bchromed-site staat het volgende over hittebestendigheid:
6. Oppervlakten niet met een föhn behandelen of aan andere hittebronnen blootstellen.
7. Verhitting tot boven 50 ºC kan leiden tot verkleuring en onthechting.
Niet geschoten is altijd mis, maar het geeft aan waar de beperkingen liggen
en…. niet vergeten: zelf de slingers ophangen
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
ik ga ze tzt gewoon nieuw halen!!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik ook. In het geval van de sm kunnen die 6 meijertjes er ook nog wel bij.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Zo, nu zij weer uit haar winterslaap is gehaald en het ritje naar citromobile er weer op zit kwam
het volgende probleem naar voren: het raam aan de bestuurders kant wil niet meer omhoog.
na de zekering te hebben vervangen (de relais modificatie) vloog deze er gelijk weer uit
Na het demonteren van de motor bleek er sluiting te zitten in het anker maar hier heb ik
nog wel andere voor liggen. Ook is 1 van de 2 magneten van los van het huis/mantel/bus
en kan dus verschoven worden. Nu wil ik deze weer vastzetten maar de vraag is nu waarmee???
Iemand ervaring met dit klusje ??
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ja. Vastkitten met een goede polyurethaan kit zoals Technobond, sikaflex of bison polymax. Werkt prima als je het even secuur doet.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik doe het met 2 componenten epoxy: Je hebt veel oppervlakte, dus het kleeft altijd goed, die lijm is vullend, lijmt goed metaal en weerstaat 100 graden en meer. Opletten dat je magneet op de goede plaats zet, omdat je er nog een vast hebt zitten, tegenover de andere.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Kan ook inderdaad. Maar het tweede is het belangrijkste: de magneet moet wel zo precies mogelijk geplaatst worden inderdaad.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
En bedankt !
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.