Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Dit echt vakwerk,
Ben alleen benieuwd,hoelang blijven nieuwe velgen mooi,maw zal het aluminium net zo snel corroderen als afgedraaide velgen?
Hoop van niet want dit ziet er echt geweldig uit.
VgFrank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
cx25gtit2 schreef:jij zit ook constant achter de PC om te kijken voor updates he Frank ?!
Ben net binnen van een dag met storingen en onderhoud.
Heb het werk echt net af.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
storingen en onderhoud altijd gedoe en tijdrovend….. buh….
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
En is er al een voorbeeld van de afdek kapjes?
En wat gaan ze kosten?
VgFrank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 27931
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Wauw gaaf!
En nu, is daar iets over bekend?
Keuring, productie?
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Prachtig resultaat, petje af
Wat is Citroën rijden toch formidabel !
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Net foto’s binnen. Zien er echt heel mooi uit - agree !
Shiny !
Heb ook al naar info vd velgenproducent gevraagd. Ook over materiaal en corrosiegevoeligheid…..
Glanzende delen zou gepolijst alu zijn. Details volgen.
Afdekkapjes nog geen info over.
mbt afdekkap, mijn opgeslagen velg net even bekeken:
Origineel heeft een dieper gelegen groef, waar het kapje in haakt / in vast klikt.
Dat heeft deze nieuwe velg nog niet…. zie eerdere detail foto hierboven op deze pagina.
De ‘T’ is iets anders gestyleerd…. Maar niet onaardig, komt in de buurt.
Origineel (alleen in mijn kleur EYY gris meteor):
De velgenmaker is in Zwitserland een van de grootste producenten van aftermarket velgen, hebben er al 1000den nieuwe gemaakt.
Dus een grote jongen. Hebben wel een idee over hoe je zoiets moet doen denk ik dan.
En ze werken standaard af naar Zwitserse en Duitse TUV goedkeuring. Keuring is dus geen probleem.
Eerst nog wat details zien kort te sluiten.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 27931
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Is er bekend waarom de T iets anders is?
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 11-10-2009
- CX GTI turbo 2 KdFi
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
De foto’s zijn indrukwekkend. Is er al een indicatie over de prijs?
Oude auto’s roesten, maar oude autoliefde niet. Rijden is Zilver, Zweven is Goud.
Xantia 1.8 16v * Jaguar XJ 3 L. 6cyl.
mijn blog: http://mijncx.blogspot.nl/2011/11/restauratie.html
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 11-10-2009
- CX GTI turbo 2 KdFi
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
Arjan Verkade schreef:Is er bekend waarom de T iets anders is?
De T lijkt wel keiner in verhouding tot het origineel?
Oude auto’s roesten, maar oude autoliefde niet. Rijden is Zilver, Zweven is Goud.
Xantia 1.8 16v * Jaguar XJ 3 L. 6cyl.
mijn blog: http://mijncx.blogspot.nl/2011/11/restauratie.html
Super dit!
Citroen CX 2500 prestige turbo
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
J Dekker schreef:Arjan Verkade schreef:Is er bekend waarom de T iets anders is?
De T lijkt wel keiner in verhouding tot het origineel?
De gehele velg is toch aan gepast,
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 6491
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
De ruimte boven de T lijkt groter te zijn dan bij het origineel, waardoor de T kleiner is (of lijkt, misschien is ie wel even groot als op het origineel, maar valt het op omdat het een iets grotere velg is waar die T in zit)?
Verschil zal er altijd zijn lijkt me. Als je de standaard TRX-velg in zijn geheel gaat uitvergroten wordt de T weer groter dan het origineel.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Totaal aantal Berichten: 62
Geregistreerd: 09-07-2006
- CX GTI turbo 2
- XM 3.0 V6 24V Exclusive
Wauw!!!!!
Geweldig dit, nu de prijs nog!