2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
DS-reeks wordt DS Automobiles
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 08 mei 2014 11:08 PM
  [ # 16 ]

Ik zie het allemaal toch wat optimistischer. De nieuwe C4 Cactus zou een voorbode zijn voor de koers van de C-lijn in de nabije toekomst en dan kan het hele Citroën-gamma er weleens heel apart, leuk en eigenzinnig uit gaan zien

Maar besef wel dat een C4 Cactus wel een budget auto is. Ik heb er op Citromobiel ingezeten, en je ziet ook dat het een budget auto is. Prima Natuurlijk want daar mag ook markt voor zijn, maar als het straks allemaal leuke budget-auto’s zijn, dan is dat niet wat ik van een Citroën verwacht.
Ik verwacht toch meer een innovatieve auto, met een bijzonder design, waarin uitgesproken keuzes gemaakt worden. anders dan bijvoorbeeld een Mercedes, Audi of Volvo. Wel met kwaliteit, maar in ieder geval niet een budget uitvoering. Dat waren namelijk de DS/SM/CX/XM/C6 ook niet.

Ik krijg een beetje het gevoel dat Citroën nu toch wel het Dacia van Renault aan het worden is. Peugeot is Mainstraim en DS zou dan de “Premium” lijn moeten zijn. Ik vind juist die positionering de verkwanseling van het merk Citroën.

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 08 mei 2014 11:13 PM
  [ # 17 ]

Zo budget vond ik de cactus niet. Mooie materialen etc. Alleen achterin is er wat bezuinigd. Ik vind de cx behoorlijk budget eigenlijk.

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 08 mei 2014 11:13 PM
  [ # 18 ]

Ik voel hier terug een ‘Laatste echte Citroën” opborrelen… Wink

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 08 mei 2014 11:15 PM
  [ # 19 ]
AZ schreef:

Zo budget vond ik de cactus niet. Mooie materialen etc. Alleen achterin is er wat bezuinigd. Ik vind de cx behoorlijk budget eigenlijk.

Een CX, DS of gelijk wat in die grootte van Citroën was voor zijn tijd best een luxe voiture hoor Wink Ga maar eens vergelijken zelfs met Duitse tegenhangers uit die tijd…

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 08 mei 2014 11:19 PM
  [ # 20 ]

Wel luxe idd. Maar dat is de cactus ook (Park assist, glazen dak, etc.) Ik heb me de afgelopen maanden wel verbaasd over het hoge krakende plastic gehalte in m’n cx. Smile

Profiel  
 
jaco
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6121
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 08 mei 2014 11:26 PM
  [ # 21 ]

In mijn ogen is de cactus zeker geen budget-auto, de vergelijking met Dacia vind ik dan ook een slechte. De cactus is innovatief en vernieuwend en verder is het een hele behoorlijke auto waarbij de nodige slimme keuzes zijn gemaakt om de prijs laag te kunnen houden, zónder er een typische budget-auto van te maken, zoals een willekeurige lada of dacia.

En laten we nu niet doen of de CX en DS zulke premium auto’s waren. De DS was uitermate innovatief, zowel qua techniek als design, maar het was geen hoogwaardig afgewerkte auto. De CX was dat ook niet en toch zijn het beiden onvergetelijke auto’s die het Citroën-hart sneller doen kloppen.

Ik vind de huidige DS 3 en 5 fantastisch, maar ze roepen bij mij niet de typische Citroën-kriebels op. De Cactus doet dat absoluut wel.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43286
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 08 mei 2014 11:28 PM
  [ # 22 ]
jaco schreef:

De DS was uitermate innovatief, zowel qua techniek als design, maar het was geen hoogwaardig afgewerkte auto..


Da’s niet helemaal waar. Een DS was met zorg in elkaar gezet met goede materialen en de DS Pallas was zeer zeker een hoogwaardig afgewerkte auto.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
jaco
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6121
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 08 mei 2014 11:29 PM
  [ # 23 ]

I stand corrected.

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 08 mei 2014 11:29 PM
  [ # 24 ]

Dat dacht ik eigenlijk ook, maar een ander reageerde al Wink

Wat een meningen hé Wink

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 08 mei 2014 11:30 PM
  [ # 25 ]

Eensch.. Alleen de ds doet me degelijker aan dan een cx.

Update: Zoals al gezegd dus…

Profiel  
 
jaco
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6121
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 08 mei 2014 11:33 PM
  [ # 26 ]

We kunnen Citroën in ieder geval niet verwijten dat ze niets los weten te maken bij de mensen. Very Happy

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 08 mei 2014 11:33 PM
  [ # 27 ]

Bij de CX deed kunststof ook volop zijn intrede en veel meer uitrusting die dan ook weer kan rammelen, vooral na 30 jaar nu… Ik ga niet zeggen dat de CX even deftig afgewerkt was als een DS, maar bij een DS kon er ook gewoon minder rammelen en om nu te zeggen dat de afwerking van een CX slecht is… hehe, maar daar gaat het hier eigenlijk niet over… (mijn CX rammelt niet meer dan mijn Dspecial)

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 09 mei 2014 02:25 AM
  [ # 28 ]

Dat DS een apart merk wordt, vind ik een goede zet. Als Citroën-liefhebber vind ik het wel jammer dat het merk Citroën in het rijtje Citroën-Peugeot-DS aan de onderkant gepositioneerd lijkt te gaan worden. Toch kan ik zelfs daarvan de logica inzien. Ten tijde van de DS Pallas en al iets minder ten tijde van de CX Prestige was Citroën premium of tenminste luxe à la française. De dramatisch slechte elektronica van de vroege XM’s kalfde deze positie af en de lange tijd tussen het einde van de XM en de introductie van de C6 veroordeelde deze voorlopig laatste grote Citroën tot een trieste flop. Kortom, Citroën staat al lang niet meer voor luxe. Overigens is het zeer de vraag of de C6 wel een succes geworden zou zijn als de XM het beter gedaan had en als de C6 de XM direct opgevolgd was. Laten we niet vergeten dat ook andere volumemerken als Renault, Fiat/Alfa, Ford en Opel dit segment hebben moeten opgeven.

Dat PSA zijn merken duidelijk wil positioneren, is logisch. Wanneer ieder merk voor iets eigens staat, is dat zowel goed voor de afzonderlijke merken als voor de totale portefeuille. Winstgevendheid eerder zoeken in betere marges dan in grotere volumes lijkt verstandig. Gezien de recente geschiedenis is DS de logische keuze om op wereldwijde schaal luxe en zelfs extravagantie uit te stralen en zo een prijspremie te realiseren. Peugeot lijkt bedoeld voor het wat conservatieve koperspubliek. Blijft voor Citroën de rol van het economische alternatief. Of ik daar als liefhebber blij mee ben? Nee, maar ik kan het wel begrijpen. Als de C4 Cactus wegwijzend is voor het nieuwe Citroën-gamma kan ook het merk Citroën een mooie toekomst hebben. De 2CV en de Ami waren toch ook échte Citroëns? Bovendien behoudt Citroën natuurlijk dezelfde krachtige THP-benzinemotoren en BlueHDi-dieselmotoren als Peugeot en DS, dus ook de techniek zit wel goed. Peugeot zou het in de middenmoot weleens moeilijker kunnen krijgen dan Citroën.

De concentratie op een kleiner modellenpalet is bittere noodzaak. De vijf jaar tussen de XM en de C6, evenals het ontbreken van een opvolger voor de 508 en de C5, mag in de toekomst gewoon niet meer gebeuren. Het is goed dat PSA de oorzaken van deze problemen gaat aanpakken. Zelfs als er geen nieuwe Citroën C5 komt, maar wel een mooie, goede en luxueuze DS 6, dan zouden we daar toch even blij mee kunnen zijn als wanneer die Citroën DS6 geheten had?

Zomaar mijn persoonlijke mening. Schiet er maar op!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 09 mei 2014 03:08 AM
  [ # 29 ]

Citroen als economisch alternatief. Dat vind ik dus drie keer niks en doet afbreuk aan de historie van het merk.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 09 mei 2014 08:51 AM
  [ # 30 ]

Ze hadden het ook om kunnen draaien.

Citroën DS lijn blijven handhaven.
De C lijn afstoten naar een B merk…

Maar goed, voorlopig verwacht ik dat er hier in de EU de DSen gewoon bij de Citroën dealers verkocht blijven worden. Veranderd er dan veel?

Profiel  
 
 
2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook