22 van de 86
« Eerste  < Vorige 20 21 22 23 24 Volgende >  Laatste »
   
80-99-ZT de Trax van Graddus, modificircus
Gepost: 29 april 2014 11:52 PM
  [ # 316 ]

De opsluitplaat en de shims voor de triangelas waren ook bij de post vandaag, met 0,6 mm zat alles prachtig opgesloten en toch niet vast. Helemaal blij dat alles nu spelingsvrij is. Nog even begonnen met de nieuwe brandstofleiding. Het gedeelte vanaf de tank doorheen het linkerachterscherm is vervangen door een nieuwe koperen leiding. Volgende stap het verwijderen van de oude rem- en brandstofleidingen uit het V-vormige bodemprofiel en vervangen door twee nieuwe.

Profiel  
 
Gepost: 29 april 2014 11:55 PM
  [ # 317 ]

Ow ja, en gisteren met behulp van een -kuch- Volvo-forum uitgevogeld dat het niet willen laden van de dynamo (en de twee die ik op de sloop gehaald had) kon worden opgelost door eerst heel even spanning op de D+ te zetten om een soort voorspanning (ben het goede woord al weer kwijt) op het veld te zetten dat er blijkbaar langzaam uit verdwijnt wanneer een dynamo lang niet wordt gebruikt. Nu dus drie werkende dynamo’s op de plank, binnenkort maar eens kijken welke er het mooiste past.

Profiel  
 
Gepost: 07 mei 2014 09:09 PM
  [ # 318 ]

Zondag zoals velen de trip naar Citromobile gemaakt. Voor de verandering had ik dit keer wel een boodschappenlijstje meegenomen. Niet heel lang, maar wel een paar dingen die ik nodig had. Zo goed als alles gevonden, dus we kunnen weer lekker verder knutselen. Gisteren bezig geweest met het maken van een goede steun voor de dynamo. Ik dacht het goed voor elkaar te hebben, helaas is nu de gemonteerde V-snaar wat te lang. En om die te vervangen moet de radiateur er weer uit. Daar moet ik dus nog maar eens over nadenken.

Verder is gebleken dat de blokkeersleutel om de remtrommels tegen te houden bij het lossen van de naafmoer niet stevig genoeg is uitgevoerd. Compleet dubbelgevouwen, terwijl de trommel nog stevig op zijn plaats zit. Dat moet dus anders en beter.

Vanmiddag tijdens het oppassen het originele schema maar eens herwerkt naar de situatie zoals ik deze in mijn auto wil, inclusief zekeringen en knipperlichtinstallatie.

Profiel  
 
Gepost: 08 mei 2014 11:21 PM
  [ # 319 ]

Vandaag het originele en mijn bovenstaande schema’s maar eens naast de kabelboom voor achter het dashboard die ik twee jaar geleden heb gemaakt gelegd en tot het eenvoudige besluit gekomen dat het makkelijker is om nog een nieuwe te maken, maar nu meteen met de zekeringkast en de relais er tussen. Even terug naar nul dus.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 09 mei 2014 12:20 AM
  [ # 320 ]

Contactslot een relais laten aansturen wie de rest onder stroom zet,nu loopt zoals ik het kan zien alle stroom wie nodig is door het contactslot.

VgFrank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Gepost: 09 mei 2014 09:10 AM
  [ # 321 ]

Er is bijna geen enkele zware verbruiker contactslotgestuurd Frank. Veel minder dan origineel in elk geval. Alleen benzinemeter/ruitenwisser, bobine, startmotorrelais en het laadstroomlampje…

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 09 mei 2014 09:12 AM
  [ # 322 ]

Bijna geen enkele auto heeft een contactslot wat een hoofdrelais schakelt waar alles op zit.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 09 mei 2014 09:15 AM
  [ # 323 ]

Heb gisteravond het contactslot nog even open gehad en de contacten een beetje opgeschuurd. Is een heel simpele degelijke constructie en totaal niet ingebrand. Dat gaat nog wel even mee.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 09 mei 2014 09:17 AM
  [ # 324 ]

Oké ,ik dacht alleen hoe minder hoe beter voor je contactslot.
VgFrank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Gepost: 09 mei 2014 09:58 AM
  [ # 325 ]

Dat snap ik, de mogelijkheid was de revue ook al gepasseerd.

Profiel  
 
Gepost: 09 mei 2014 12:00 PM
  [ # 326 ]

Maar goed, gisteravond de oude nieuwe boom terug herleid tot hetgeen klopte met wat ik wil en een begin gemaakt met het verleggen van draden die ik anders wil. Het merendeel zit al daar waar ik het hebben wil, zekeringenkastje en relais zitten in de post, nog wat draad halen straks en dan is het straks precies zoals ik het hebben wil. Als het dan ook nog werkt ben ik helemaal tevreden Very Happy

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 09 mei 2014 12:10 PM
  [ # 327 ]
Profiel  
 
Gepost: 10 mei 2014 12:10 AM
  [ # 329 ]

En na een avondje knippen en plakken begint de kabelboom weer te lijken op iets wat zou kunnen werken. Volgende stap, passen in de auto en dan alle losse eindjes op maat maken.

Profiel  
 
Gepost: 12 mei 2014 12:40 AM
  [ # 330 ]

En ik knip en plak lekker verder. Na de basis helemaal uitgepluist te hebben nu nog wat ‘accessoiredraden’ toegevoegd. Verklikkerlichtjes voor dim- en grootlicht, laadstroomlampje, oliedruklampje, watertemperatuurmeter en de spannendste accessoire ooit, een richtingaanwijzer. Morgen alles in de auto hangen en afwerken. Kan er weer een taak afgestreept worden op het lijstje.

Profiel  
 
 
22 van de 86
« Eerste  < Vorige 20 21 22 23 24 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook