ik heb ook contact gehad met die persoon
ik moet zeggen het is een vriendelijke man
ik weet zeker dat hij de visa weer gaat opbouwen
maar er heefd zich ook een geintereseerde aangedient voor die auto
de ombouw had lichter gekunt maar het blijft een uniek geval
erg jammer dat ik citroracing niet ga halen met mijn mile piste
het had een leuk evenement geweest
al denk ik dat ik niet was gaan racen
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Kees, hierbij de foto’s
Bijna:
Mijlpaal!
Is dat bij Veenhuizen Kees?
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Maurice bedankt.
Deze brug ligt in mijn tetscircuit, het is de VAM brug bij Wijster.
Hij ligt midden in een mooi stuk natuur, waar geen huizen staan.
Met de nieuwe schijven heb ik gemerkt dat die vervelende reactie op het pedaal verdwenen is.
Daar ging het om. Terwijl je aan de oude schijven niets kan ontdekken.
Vandaag gaan de remklauwen uit elkaar en worden voorzien van nieuw “O” ring en stofkap.
En Jeroen, ik neem aan dat je de bestelde onderdelen nu in je bezit hebt.
Ik zou zeggen effe doorsleuetelen, het is nog niet zo ver.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
aangezien we ook meteen wat prefentiefe opknapwerkzaamheden aan de boddy gaan doen word het krap
ik denk dat I over 2 weken op zen vroegst klaar is
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Zaterdag de reparatie van de remklauwen, daaraan zit altijd een angstig moment.
Alles verloopt voorspoedig en waar ik al bang voor was gebeurd,
er breekt een ontluchtings nippel af van de rechter kant, balen dus.
De andere, dus van de linker kant gaat prima los.
Uit elkaar liggen ze zo en zien er goed maar inwendig vies uit.
Alles schoonmaken en weer in elkaar zetten met nieuwe ‘O’ ring en stofkap.
Ook monteer ik de linker direct weer op de GTI.
Dan het uitboren van de afgebroken nippel dat lukt wel en ga er 8mm draad in tappen.
Maak een boutje op lengte zoek een mooi kopen ring en slijp iets van de draad weg
om toch te kunnen ontluchten. Ik ben niet gelukkig maar voor dit moment is dit de oplossing.
Maar het geluk is soms met de domme.
Zondag verlaat ik reeds om 5.45. Beilen om dan naar Enschede Maurice op te halen
en dan verder naar Belgie te rijden.
Als we daar aankomen staat de C15 voor ons klaar, sleutel er in en tikkie lopen,
wat loopt dat motortje mooi, we laden hem direct op de autotrailer en zetten hem
goed vast. In het bedrijf staat en hele vloot aan leger C15’s in verschillende staat.
In de garage ernaast is er de vorige dag een helemaal voor onderdelen gesloopt.
En wat ligt er ook naast deze C15, juist twee zo goed als nieuwe remklauwen.
Dat duurde heel kort en toen waren ze van mij, hoe kan je het zo treffen.
Ook zie ik een allerliefst traktortje staan, een drie cilinder Hanomag van 1951
in geheel originele staat. Er staat nog veel meer.
Daarna weer terug naar Enschede, de C15 afladen en weer verder naar Drenthe waar ik
om 17.15 weer aankom, er staat 783 km op de teller. Dus een hele reis.
Maandag direct de C15 remklauwen weer uit elkaar gehaald alles er nieuw in met mooi
vet en zitten nu weer op GTI. Dat ging niet zomaar de hoefijzers moesten ook worden
omgezet die zijn net iets langer omdat een GTI geventileerde schijven heeft en een
C15 niet. Na het ontluchten de proefrit die natuurlijk prima verliep, hij remt weer
als vanouds.
““Citro Racing Cicuit Du Bourbonnais”“.
Gisteren is ook bekend geworden dat de VISA GTI 115 gezelschap gaat krijgen van de
Nederlandse Panhard 24 CT uit Eindhoven. Natuurlijk gezellig en rijden ook in dezelfde groep.
Vandaag gaan we een camera op het dashboard van de GTI monteren om het een en
ander te filmen. Vanf nu alles klaar maken voor dit evenement op 19/20 Juli.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
volgens mij hebben wij nog wel originele geode klouwen liggen
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Daar zijn de foto’s Kees
Doe je nou wel een kloddertje kopervet aan ‘t nippeltje Kees?
Moet ik je dat nou weer vertellen hè?
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
In het kader van wat men in Duitsland, waar ik woon, zo mooi ‘artgerechte Tierhaltung’ noemt (het houden van dieren zoals dat past bij de soort), hier op verzoek een drietal foto’s die ik afgelopen weekeinde maakte van de Visa GTI 115 in actie tijdens Citroracing Historique op het Circuit du Bourbonais bij Moulins in Frankrijk.
Foto’s: © Rebocar/R. de Boer
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Leuk, wieltje los!
veert precies nog ver uit, niet beenhard op de baan gelegd?
Wel knap in de bocht.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Het is weer voorbij, een weekend in Frankrijk bij ‘Citro Racing’.
De VISA GTI 115 staat weer binnen en heeft het prima gedaan.
Aan het koelsysteem kon ik een half litertje koelvloeistof kwijt
en aan de motor nog geen druppel olie.
Hij sloeg geen klap verkeerd, terwijl het Zaterdag toch echt wel warm was.
Hij heeft 208 km aan rondjes gereden en aan 10 sessies mee gedaan.
We hebben er Zondagmorgen twee over geslagen, omdat de baan te nat was om
met de slicks veilig het eindpunt te halen.
Het is nu weer tijd om naar een vrij rijden dag uit te zien in eigen land.
““Foto’s”“, langs deze weg bedank ik Rene de Boer voor het plaatsen van de foto’s.
Als er nog meer zijn graag!!, maar hou de mooiste voor de volgende ‘‘CITROEXPERT’‘
Ook is er al weer een 10e editie van dit evenement in de maak…
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Een foto die Kees zelf van zijn Visa GTi 115 gemaakt heeft:
Zijn verslag van CitroRacing Historique vind je hier.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
VISA GTI 115.
Rijden met een VISA GTI 115 is niet voor velen weggelegd.
Vanaf nu is dat mogelijk middels een 35 minuten durende film.
We geven wat info en rijden een 40 km lang toertochtje door het
Drentse landschap over wegen die speciaal voor hem, zijn aangelegd.
Het leuke is je zit zelf achter het stuur. De rest wordt voor je gedaan.
Klik aan You Tube… http://youtu.be/tFMNnXSO2Ro
Veel plezier en je mag natuurlijk altijd reageren.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Mooi gefilmd!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!