2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
turbo stuk?
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3244
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 05 mei 2014 09:29 PM
  [ # 16 ]

Bestel gewoon een nieuwe. Kost dacht ik iets van 15 euro en dan weet je zeker dat ‘ie goed is.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 11 mei 2014 12:32 PM
  [ # 17 ]

Uit eindelijk bij de dealer wel die sensor. 35E maar dat is het ook niet, geen verschil helaas.
Ook nog de ontsekkings module vervangen, schijnt ook wel eens de geest te geven, maar maakt geen verschil.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3244
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 11 mei 2014 01:01 PM
  [ # 18 ]

Toch wel een nieuwe module?

Zoals je weet, heb ik bij mijn XM het nodige al dan niet preventief vervangen. Ik heb een tijd gehad dat ‘ie slecht reageerde op het gaspedaal. Dat was een soort aan/uit. Het vervangen van de bobine bood geen soelaas. Pas nadat ik de ontstekingsmodule vervangen had, was het probleem opgelost.
En kortgeleden heb ik de injectorstekers vervangen, inclusief de draden. En die goede bedrading, dus een goede aansturing van de injectoren, maakt merkbaar veel uit.

Ik pen dit verhaal op zodat je er misschien wat info uit kunt putten.

Oh ja, ik heb ook het carterontluchtingsklepje vervangen, naar aanleiding van o.a. dit verhaal: http://www.xantiaclub.net/forum/viewtopic.php?f=6&t=16613

Dat ding is bij verschillende dealers te krijgen:
Citroën - 4575 08
Jaguar - CAC 4188
Mercedes - 000 431 36 07
Opel - 5 45 205
Peugeot - 4575 08
Renault - 77 00 659 282
Volvo - 1228272

(Bij Citroën is ‘ie geloof ik NFP).

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 11 mei 2014 08:55 PM
  [ # 19 ]

Bedankt!
Ja nieuwe module inderdaad.
Geen verschil.
Klepje heb ik gelezen inderdaad, kan me er weinig bij voorstellen.
Ik heb m gewoon even afgedopt en de carterlucht gewoon in de lucht.
Maar ga er een scoren.
En nog een keer nieuwe NGK bougies.

En wat ik ga doen, goed leeg rijden en dan echte superplus erin.

Inmiddels wel veel gelezen dat dit bij het karakter van de CT hoort….......

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3244
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 11 mei 2014 10:05 PM
  [ # 20 ]

Oh ja, en de bougies. Bij mij was destijds van een het porselein gebarsten. ohh  Waarschijnlijk het gevolg van die defecte module.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10328
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 11 mei 2014 10:55 PM
  [ # 21 ]

Heb je die module er op laten vallen dan?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 12 mei 2014 01:14 AM
  [ # 22 ]

Heb het hele draadje doorgelezen. Heb je de turbodruk gemeten? Is die voldoende dan vraag ik me af of het wel aan de turbo ligt. Moet het niet worden gezocht in de aansturing welke het mengsel regelt? Is de ecu in orde?

Van de dealer hoef je weinig te verwachten, die las mijn XM indertijd uit en constateerde niet dat hij tussen sport en comfort bleef hangen.

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 12 mei 2014 02:25 AM
  [ # 23 ]
jantje1948 schreef:

Heb je die module er op laten vallen dan?

idiot Laughing

Moet het niet worden gezocht in de aansturing welke het mengsel regelt? Is de ecu in orde?

Elektroklep:Zet daar even 12 V. op van je accu, je hoort `em dan klepperen ten teken dat ìe goed is .( kan ìe hebben)
Zo niet vervangen .
Controleer ook je draden daarvandaan naar de Ecu, de ecu geeft signaal naar de elektroklep om te openen aan de hand van signalen van andere sensoren zoals gaskleppotentiometer e.d.
Die draden bij de klep en dat stekkertje waren bij mij ook de boosdoener .
Voorts is het meten van je turbodruk bij stilstand bijna niet te doen , omdat je turbo de druk pas opbouwt bij volledige belasting en niet ogenblikkelijk.

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 12 mei 2014 07:04 PM
  [ # 24 ]

Turbo druk niet gemeten inderdaad. Maar dat is het ook niet, geloof ik niet. Hele goede garage maar in deze verkeerde diagnose.
Hij vergeleek de druk met een 2.1td en die bouwt inderdaad fors druk op, CT dus niet. Weet ik nu dan.

Ja het is iets met aansturing inderdaad. Vooral goed warme motor lijkt het euvel het meest voor te komen. Is geen rijden.


Electro klep ga ik gelijk even proberen, ding op schutbord toch? Kan daar zo 12 volt op lijkt me? En dan hoor je KLAK?

Bedankt voor het meedenken. Ding moet toch gewoon normaal kunnen rijden??

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 12 mei 2014 07:36 PM
  [ # 25 ]

Kan daar zo 12 volt op lijkt me? En dan hoor je KLAK?

Yep!
Je hoort een klik als `ie goed is .
Succes man!

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 12 mei 2014 08:24 PM
  [ # 26 ]

Hij vergeleek de druk met een 2.1td en die bouwt inderdaad fors druk op, CT dus niet. Weet ik nu dan.

Ik heb de turbo er een keer uit gesleuteld omdat de pakking tussen het spruitstuk en turbo lekte. Na de montage ging ik proefrijden, maar een van de slangklemmen in het kunststof deel tussen turbo en inlaat had ik niet goed vastgezet. Ik hoorde een flinke plof onder de motorkap en het vermogen viel terug.

Hij bouwt dus wel zeker een behoorlijke druk op, ik weet niet welke druk het moet zijn, maar ik weet wel van jongens die hun auto van een turbo voorzien en dan met 12 psi druk werken en dat is bijna 1 bar. Ik heb het over benzinemotoren.

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 12 mei 2014 11:49 PM
  [ # 27 ]

electroklep klikt echt goed!

Verder, XM rijdt nu wel heel slecht. Vanochtend weer prima. Vanmiddag al flink minder. En nu echt heeeel erg merkbaar slecht.
Ploft stationair ook.  Als je in zijn vrij laat draaien rond 2000 toeren hoor en zie het meteen.

Balen zeg, valt niet mee XM rijden! maar moet het gewoon weer gaan doen.
Over twee weken weer een eend erbij dat rijdt zoiezo altijd wel cheese

Turbo CT is 0,6bar. een 2.1td 0,9bar.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3244
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 13 mei 2014 08:27 AM
  [ # 28 ]
verkuilm schreef:

Ploft stationair ook.

Worden wel al je bougies aangestuurd? En als ik jou was dan zou ik nog eens goed naar de stekerverbindingen van de injectoren kijken.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7314
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 13 mei 2014 09:25 AM
  [ # 29 ]

MAP sensor oké ??

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10328
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 13 mei 2014 01:09 PM
  [ # 30 ]

Stationair ploffen heeft volgens mij niets met de turbo te maken. Ik zou de rest goed controleren voordat je met de turbo verder gaat.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook