



























Totaal aantal Berichten: 9457
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Kleurcodering van bedrading:
B = Blanc, wit
Bl = Blue, blauw
G = Gris, grijs
J = Jaune, geel
M = Marron, bruin
Mv = Mauve, paars
N = Noir, zwart
Or = Orange, oranje
R = Rouge, rood
Ro = Rose, roze
V = Vert, groen
Vi = Violet
Als er een streepje boven de letter staat, is dat de kleur van het aderhulsje.
De mistlampen voor zitten idd niet achter een zekering, worden geschakeld door relais 750.
De plus komt uit een steker met code 4B3, dus een 4-polige witte steker op pin 3.
Ader in is N, dus zwart, ader uit is B, dus wit.
Alle delen van de kabelboom hebben ook nog een codering.
De plus naar de mistlampen zit eerst in deel B, dan in G en dan in deel AB.
De betekenis van de letters weet ik helaas nog niet.
Kan je zo weer verder?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Kijk dat gaan we dus even uitprinten, dank je!
Dat AB zal wel Achter Bumper betekenen lijkt me
Volgens mij zijn die letters delen van de bundel, die weer met een eigen kleur tape gemarkeerd zijn. Maar hoe of wat weet ik niet.
Origineel of niet, er komt toch maar even een zekering in dacht ik zo .
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
A = midden console ( bij de asbak)
B=Zekeringenkast
C=bij de antenne waar de plip ook zit
D=links en rechts in de lenulle
E=Achter het dashboard kastje
F=in de bestuurders deur onder de raam bediening
G=onder de achterbank ( links)
H=bij het achterlicht ( links)
J=opzij bij de achter bank ( links)
K= bij de linker koplamp
L=bij de inlaat van de kachel ( expansie vaatje)
M=bij de rechter koplamp
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
René Jongejan schreef:Arjan
Jij kan dat testen!
Dus eerst stadslicht aan, dan mistlampen voor aan, dan mistlampen achter aan, als je dan voor weer uit zet, moet achter ook uit gaan.
Doe je hetzelfde met dimlicht aan, dan moet achter aan blijven.
We horen het graag!
Zojuist even naar de CX gelopen en getest.
Dat werk exact zo!
Bij stadslicht werk mistlicht achter alleen als ze voor ook aan staan. Zet je die uit dan gaan ze achter ook uit.
Bij dimlicht kan je doen en laten wat je wil, dat werkt altijd.
De lampjes op de schakelaar gaan soms ook uit, niet op gelet wat daar de logica van is.
Ze branden normaal zwak als ze uit staan en fel als je ze inschakelt.
Maar bij sommige combinaties gaat er wel eens een lamp op de schakelaar uit.
Dat klopt idd.
Je zou haast zeggen dat dat franse afwerking is maar misschien is het ook zo bedoeld.
Bij alle lichten uit brandt er niets, bij stads licht dimlicht of groot licht aan branden de knoppen een beetje.
Als de mistlampen aan staan branden ze fel.
Maar als ze wel bediend zijn maar niet branden door de schakeling brandt de knop ook niet.
Als waarschuwing dat je niet goed bezig bent dus.
Hoe langer ik erover nadenk hoe meer ik neig naar een extra zekering tussen de voeding van alle lampen.
Ook met het contact uit staat daar nog spanning op.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v




























Totaal aantal Berichten: 9457
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
F.SvM schreef:A = midden console ( bij de asbak)
B=Zekeringenkast
C=bij de antenne waar de plip ook zit
D=links en rechts in de lenulle
E=Achter het dashboard kastje
F=in de bestuurders deur onder de raam bediening
G=onder de achterbank ( links)
H=bij het achterlicht ( links)
J=opzij bij de achter bank ( links)
K= bij de linker koplamp
L=bij de inlaat van de kachel ( expansie vaatje)
M=bij de rechter koplampVgF
Is dit niet van een serie 1?
Anders zou bij een serie 2 de kabelboom naar de mistlampen voor via de achterbank lopen?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986




























Totaal aantal Berichten: 9457
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Ik heb trouwens even de tellerpartij van m’n donor TRD T2 erbij gepakt.
Links alle fittingen eruit en de zaklamp erachter.
Ik zie wel het mistachterlichtlampje, maar niet voor de mistlampen voor.
Wel het lampje voor defecte verlichting 2 x, linksonder en linksboven.
Zag aan de rechterkant nog meer leuks, namelijk een turbodrukmeter en oliedrukmeter.
Die zitten niet in de tellerpartij van m’n TRD T1.
Ga ‘m er eens in hangen om te kijken wat het doet.
En of er nog bekabeling / opnemers bijgebouwd moeten worden.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Nee dit is serie twee
Bij de achterbank zit de modulator ( kapot achterlicht) deze zit aan de zijkant( linkerkant) ( bij een break )
En bij een Berliner zit deze dus achter het linker achterlicht ( dus je hebt gelijk over de kabel boom)
En er kan een ABS modulator zitten deze laatste bevind zich onder de achterbak( linkerkant)
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.




























Totaal aantal Berichten: 9457
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Frank
De bedrading naar de mistlampen aan de voorkant loopt volgens het schema helemaal niet via de modulator.
Die is alleen voor defecte achterverlichting, namelijk de achterlichten, de remlichten en de kentekenverlichting.
Dus komt jouw lijstje niet echt overeen met het schema.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
De hoofd letters zijn in iedergeval de locaties wie ik aangeef.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.




























Totaal aantal Berichten: 9457
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Ik kom in het schema ook nog een R, een P, een PD, een PG, een T, een V en een W tegen.
Staan niet in de lijst.
G is gewoon Gauche, linksvoor dus, alle bedrading naar de lampen linksvoor loopt via G.
Idem voor D, Droite.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986




























Totaal aantal Berichten: 9457
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
F.SvM schreef:De hoofdletters zijn in ieder geval de locaties wie ik aangeef.
Klopt helemaal, Frank.
Maar dit zijn de locaties van elektrische componenten volgens schema MA510.00/3 blad 2 t/m 4.
De kabelboomcodering ben ik nog niet uit.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
René Jongejan schreef:Zag aan de rechterkant nog meer leuks, namelijk een turbodrukmeter en oliedrukmeter.
Die zitten niet in de tellerpartij van m’n TRD T1.
Dit is een unit uit een GTi Turbo (2), niet van een diesel.
Diesels hadden naar mijn weten nooit een turbodruk meter.
Zie ook de toerenteller, die gaat pas bij 5500 rpm het rood in




























Totaal aantal Berichten: 9457
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Idd, nu je het zegt.
Maar ik heb ‘m echt uit een TRD T2 gehaald.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Niet de originele unit dus.
Waarschijnlijk wou die graag een turbo druk meter en nam de toerteller voor lief