Totaal aantal Berichten: 152
Geregistreerd: 26-10-2011
- Dyane 6-400 Mixta
- Ami 8 berline
Alle sproeiers zijn schoon geblazen. Filtertje geplaatst voor de carburateur (jaja, iets met kalf verdrinken en put dempen).
Vlotter- en vlotternaald schijnen normaal te functioneren, heb ik horen zeggen.
Omdat ik wel kan sleutelen, maar kennis over carburateurs ontbreekt, staat hij nu bij garage in het dorp. De monteur die blij wordt van dit soort klusjes is met vakantie en daardoor heeft de garage eigenlijk geen tijd.
Vonkt als een raket, dus dat kan het niet zijn.
Aan onderkant carbu loopt er wel benzine uit, ook al als je alleen handmatig gashendel heen en weer beweegt. Dat hoort toch niet.
Zou het een lek spruitstuk kunnen zijn?
Begin wel chagrijnig ervan te worden, want de zon komt eraan en Ik Wil Rijden. Daar zijn ze voor gemaakt toch?
Dyane 6-400 Mixta 1984 (Espana) & Ami 8 berline 1970 (Frans)
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006
- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
In het spruitstuk, onder de carburateur, hoort een klein gaatje te zitten van enkele tienden van millimeters. Dit zorgt ervoor dat je de motor niet eindeloos verzuipt na een aantal startpogingen met veel “pompen” (acceleratie pomp spuit dan steeds straaltjes benzine). De niet verdampte benzine loopt dan weg uit het spruitstuk.
waar rook is, is…
LHM only!
Totaal aantal Berichten: 25607
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
theoretisch kan het ddus ook dat de vlotternaald vast ztaat in open stand. Dan loopt er ook eindeloos te veel benzine je spruitstuk in en verzuipt ie stationair en slaat af…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik zou ook eens overwegen de bobine te vervangen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 152
Geregistreerd: 26-10-2011
- Dyane 6-400 Mixta
- Ami 8 berline
Lady Earl Grey schreef:
Volgens Wegenwacht (die me af moest slepen naar huis), bobine stuk.
Bobine dus vervangen, maar nog steeds geen lopende motor.
Dyane 6-400 Mixta 1984 (Espana) & Ami 8 berline 1970 (Frans)
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Oeps, gemist
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006
- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Ik denk dat je een aantal keren de stationair sproeier schoon moet maken voordat het vuil echt weg is.
De boring van de sproeier moet echt schoon zijn, soms blaas je vuil uit de boring maar dat blijft dan in de sproeier achter en zodra je hem monteert verstopt ‘ie weer.
(ik reed het eerste kwartaal na de wederopbouw van mijn besteleend rond met tenminste een sleuteltje 8, zelfs op hele korte ritjes in de buurt). Zelfs met schoon gemaakt gaasfiltertje en een extra filter voor de benzinepomp. Als viezigheid in een benzine systeem eenmaal los komt, door de tank leeg te rijden of doordat de boel lange tijd open en leeg in een garage heeft gelegen, duurt het even voordat je het op natuurlijke wijze kwijt raakt. Alternatief is om alles uit elkaar te halen en goed schoon te maken, benzine pomp en carburateur, maar dat kost meer tijd dan stug volhouden en af en toe een stationair sproeiertje schoon blazen.
waar rook is, is…
LHM only!
Ik heb een keer brandstoflekkage gehad via het membraantje van de acceleratiepomp. Kan dus ook nog.
In mijn geval een tweetraps Solex.
Maar loopt ie nu wel goed en stationair ?
wie ‘t kleine niet leert, doet ‘t grote verkeerd
Histoire: 2CV4, 2CV6, AK400, Ami Super Berline, Ami Super Break, Ami 8 Service Tol., Ami 8 Break, Acadyane, en diverse niet-citro’s.
Lady Earl Grey schreef:
Omdat ik wel kan sleutelen, maar kennis over carburateurs ontbreekt, staat hij nu bij garage in het dorp. De monteur die blij wordt van dit soort klusjes is met vakantie en daardoor heeft de garage eigenlijk geen tijd.
A-type carburateurs zijn geen rocket science hoor!
Heb je de carburateur opengemaakt om de sproeiers schoon te maken?
De “sproeiers” aan de buitenkant zijn alleen voor lucht…
Totaal aantal Berichten: 152
Geregistreerd: 26-10-2011
- Dyane 6-400 Mixta
- Ami 8 berline
Nee, hij loopt nog niets steeds niet goed stationair. Van voorlopig rijden en af en toe sproeiers doorblazen (zoals Rinus Diesel zei) is dus ook geen sprake, want het schatje komt niet eens op eigen kracht van de plek Ik denk dat ik haar maar weer weghaal bij de garage en thuis met de carburateur in de weer ga. Als het toch geen rocket science is… Ik ben wel blonT èn vrouw… Wordt het dan toch rocket science?
Dyane 6-400 Mixta 1984 (Espana) & Ami 8 berline 1970 (Frans)
Totaal aantal Berichten: 25607
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Als je een basis setje gereedschap hebt en een magneetje om de gevallen schroefjes weer op te vissen kom jij er met het forum samen wel uit. Of meldt even waar de eend staat. Altijd wel een lid die in de buurt woont om te helpen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 152
Geregistreerd: 26-10-2011
- Dyane 6-400 Mixta
- Ami 8 berline
Ik heb wel iets meer dan een basissetje gereedschap, dat moet dus lukken. Hulp zou wat zijn. Dan bak ik zelfs een boterkoek bij de koffie Haarlem-Noord (Vondelwartier).
Dyane 6-400 Mixta 1984 (Espana) & Ami 8 berline 1970 (Frans)
Wil je het zelf nog ff proberen of zullen we meteen een afspraak maken?
met een half uurtje kan ik er zijn, groeten uit Heiloo, Steven
(jammer dat Loek naar Winterswijk is verhuisd, hè? , ‘t Eendenest-Santpoort)
wie ‘t kleine niet leert, doet ‘t grote verkeerd
Histoire: 2CV4, 2CV6, AK400, Ami Super Berline, Ami Super Break, Ami 8 Service Tol., Ami 8 Break, Acadyane, en diverse niet-citro’s.
Totaal aantal Berichten: 152
Geregistreerd: 26-10-2011
- Dyane 6-400 Mixta
- Ami 8 berline
Ja Loek weg is balen (was hier mooi dichtbij).
Vandaag druk met werk.
Morgen om 15 of zaterdag kan wel.
Even PB’en?
Dyane 6-400 Mixta 1984 (Espana) & Ami 8 berline 1970 (Frans)
Lady Earl Grey schreef:Nee, hij loopt nog niets steeds niet goed stationair. Van voorlopig rijden en af en toe sproeiers doorblazen (zoals Rinus Diesel zei) is dus ook geen sprake, want het schatje komt niet eens op eigen kracht van de plek Ik denk dat ik haar maar weer weghaal bij de garage en thuis met de carburateur in de weer ga. Als het toch geen rocket science is… Ik ben wel blonT èn vrouw… Wordt het dan toch rocket science?
BlonT en vrouw kan ook een voordeel zijn, meestal is er dan wel een behulpzame man die wil helpen…
Maar met een schroevendraaier, steeksleutel en gezonT verstanT kom je een heel eind.
En je moet geen bezwaar hebben tegen benzinelucht aan je handen…
Suc6!