88 van de 183
« Eerste  < Vorige 86 87 88 89 90 Volgende >  Laatste »
   
Arjan’s CX 25 GTi Turbo 2
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 14 april 2014 12:08 AM
  [ # 1306 ]

Dat denk ik dus oom Frank. Eerst met de lepels tegen de zijkant van de balk, daarna de lepel gekanteld en/of laten zakken zodat ze er wel onder passen.

De sleutel hadden ze, die hebben ze ook gebruikt want de accu was leeg gestart…

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 14 april 2014 12:09 AM
  [ # 1307 ]

klopt.

ik heb jaren een heftruck als brug gebruikt voor de cx.
maar ik legde dan houten balken onder de dropels en de kriksteunen.
gaat prima, maar je moet wel even kijken wat je doet.
en dat is hier duidelijk niet gedaan.

ik heb die foto nog eens goed bekeken, maar is dit niet al een imitatie ski?
de verf lijkt mij zwart.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 14 april 2014 12:23 AM
  [ # 1308 ]
erikkuiper schreef:

klopt.


ik heb die foto nog eens goed bekeken, maar is dit niet al een imitatie ski?
de verf lijkt mij zwart.

Dan was hij roodbruin.
Zelfde kleur als die “nieuwe “deuren en schermen.

VgFrank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 26 april 2014 06:36 PM
  [ # 1309 ]

De CX is weer thuis. De ski’s zijn weer redelijk recht, en zitten in elk geval goed in de antiroest.

De uitlaat is weer dicht, dat is wel weer fijn.
Dit stukje pijp is nieuw, boven het subframe voor.

Ik heb ook de slang vanaf de intercooler naar het gasklephuis laten vervangen. Ik heb toch liever een hele gebruikte dan een gerepareerde. Staat gewoon een stukje netter.

Onderweg naar huis was de CX weer comfortabel, stil en vlot. Precies wat ik er van verwacht. Hopelijk blijft dat weer een tijdje zo!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 14 mei 2014 07:36 PM
  [ # 1310 ]

Inmiddels wat kms gemaakt, het lijkt nu voorlopig allemaal goed te werken.
Afgelopen zaterdag nog naar de keuring voor de Le Citron Presse geweest, daar is de CX ook goedgekeurd Cool

Vandaag met flinke zijwind op de snelweg gereden in een open gebied. Niets last van de wind, vrachtwagens slingeren over de weg kleine auto’s rijden langzaam. In de CX achterover gezakt op de linkerbaan alles voorbij, geweldig die Diravi Wink

Heeft er iemand nog een versnellingspookknop liggen voor een turbo, dus met rode bies. Anders met zwarte van een GTi is tijdelijk ook goed. Die van mij begint een beetje uit elkaar te vallen…

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 14 mei 2014 08:24 PM
  [ # 1311 ]
Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 18 mei 2014 08:00 PM
  [ # 1312 ]

Vandaag bij de technische meeting van de CX club maar eens aan de slag gegaan.

Het was tijd om de achterremmen gangbaar te maken. Rechts begon er toch wel een randje roest te ontstaan op de schijf.
Blokken en schijven zijn verder nog goed, dus alleen los gehaald, schoon gemaakt en met wat vet weer terug gezet.

Op de terugweg goed te merken. De CX remde al erg fel omdat het voor net nieuw is, maar daarbij dook die wel enorm.
Nu is het duiken veel minder, voor mijn een teken dat de achterremmen in elk geval veel sneller mee pakken Wink

Ook nog even gekeken naar het bakpeil, want daar valt af en toe een druppeltje vanaf.
Dat bleek ook wel nodig te zijn, want er ging bijna een halve liter bij.
Blijft een aardig gekloot om bij de peilstok van de bak te komen. Zeker als je het meerdere keren wil doen als je bij aan het vullen ben.

Gek genoeg weet ook bijna niemand dat je de bak kan peilen Wink

Al met al een hoop geleerd en ook wat nuttigs gedaan. En het is nog eens allemaal goed geregeld met eten locatie gereedschap etc. Iedereen die meegeholpen heeft bedankt!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 05 juni 2014 10:48 AM
  [ # 1313 ]

De Pressé zit er weer op, iets anders dan gepland Wink

Alles ging prima met de CX, alleen ik had wel het idee iets minder power te hebben in de lage toeren. Tot vrijdagmiddag, toen kon ik opeens alleen nog de 3de en 4de versnelling gebruiken. Terwijl de pook erg losjes ging aanvoelen…

Tja daar sta je dan, maar hulp was er snel!


De schakelstangen gerepareerd met stukjes rubber, delen van plastic zakjes en natuurlijk vooral tie-wraps!

Dan hoop je natuurlijk dat je de zaterdag door komt met de noodreparatie.
Het antwoord ligt ergens in het midden, er ging namelijk iets anders stuk. Ditmaal liep de motor de hele dag al niet lekker. Veel inhouden tot uiteindelijk in de middag de motor helemaal uit viel…

Daar stonden we weer, en de hulp was er weer snel bij!

We dachten eerst aan valse lucht, maar uiteindelijk bleek het toch de luchtmassameter te zijn.
Als CX rijder heb je die natuurlijk bij je. Dus die hadden we met 3 man in no-time vervangen! Cool
Daarna had ik ook direct mijn power onderin weer terug, oftewel die LMM was al een tijdje niet goed…

En dankzij de heren van de ANWB toch nog de gehele route uit kunnen rijden!

Dit is eigenlijk de eerste keer in 6 jaar dat de CX niet zonder hulp thuis is gekomen. Valt mee toch?
Goed, nu maar weer zorgen dat er weer strakke schakelstangen op komen.

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 05 juni 2014 12:06 PM
  [ # 1314 ]

wat een gedoe ! 
wel een mooie plaatje met de mannen van de wegenwacht !!

schakelstangen… zaten ze los tov elkaar ?  of kapot / gebroken ?

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 05 juni 2014 12:11 PM
  [ # 1315 ]

Er was een busje die op een grote kogel onderin zit compleet verdwenen.
Daardoor waren er inmiddels meerdere stangen los gekomen Wink

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 05 juni 2014 12:45 PM
  [ # 1316 ]

is dat zo’n wit nylon busje ?

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 05 juni 2014 12:49 PM
  [ # 1317 ]

Ja.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9441
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 05 juni 2014 01:02 PM
  [ # 1318 ]
Arjan Verkade schreef:

Maar uiteindelijk bleek het toch de luchtmassameter te zijn. Als CX rijder heb je die natuurlijk bij je.

Nee hoor, ik niet. Laughing

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 05 juni 2014 01:05 PM
  [ # 1319 ]
Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 05 juni 2014 01:16 PM
  [ # 1320 ]

of KdFi zonder LMM cool smirk

wit nylon busje heb ik natuurlijk wel, zal em ook eens controleren

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
 
88 van de 183
« Eerste  < Vorige 86 87 88 89 90 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook