9 van de 48
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
   
Tim z’n 16TRi
Prowl
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010

- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Gepost: 25 april 2014 11:49 PM
  [ # 121 ]

Een koperen buis op lengte zagen en de bochten nabuigen, op de uiteinden een knelring solderen

Ik heb het al vaker zo voorbij zien komen op andere fora en ook specifiek van een BX maar dat kan ik zo niet vinden

Ik was het zelf ook van plan om te maken op mn beide BX-en

Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….

Profiel  
 
bx16vert
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 211
Geregistreerd: 16-10-2008

Gepost: 26 april 2014 02:35 AM
  [ # 122 ]

Ik buig ze inderdaad ook zelf. Heb 2 originele nieuwe stalen leidingen van citroen, die ik gebruik om ze van koper na te maken.
Bij de dealer zijn ze niet meer te bestellen.
Ik heb ze beide liggen, voorgevormd van koper.
Aanvoer 10mm en retour 8mm, bij een injectie bx moet er inderdaad een knel ring op de aanvoer leiding worden gesoldeerd.
Dus Tim, mocht je geïnteresseerd zijn, stuur dan maar even een pb.
Ik woon redelijk in de buurt voor jouw, Heinenoord (Hoeksche Waard).

Profiel  
 
tim1993
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013

- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Gepost: 29 april 2014 05:41 PM
  [ # 123 ]

Vandaag voor de APK geweest; afgekeurd.

APK-afkeur:
- Rechter stuurhoes
- Linker aandrijfashoes (bakzijde)
- LA remklauw lekt
- Linker remschijf afkeur (roest)
- LA veerbol lekt

APK-advies:
- LHM lekt rechts onder motor
- RA band 2,4 mm
- Hitteschild middendemper zit los
- Remslangen hebben droogtescheuren

Een aantal afkeurpunten vind ik wel verrassend, onder andere dat de remklauw lekt en dat die hoezen niet goed meer zijn. Vind van die remschijf wel een beetje zeikerig, het vlak waar de remblokken op aangrijpen was nog prima. Maar goed, ik ben dan ook geen keurmeester Laughing

Van de week dus maar wat uurtjes in de Bix stoppen.

BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99

Profiel  
 
tim1993
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013

- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Gepost: 02 mei 2014 08:49 PM
  [ # 124 ]

Vanochtend de nieuwe brandstofleidingen gemonteerd, dus de bix kan wat dat betreft weer veilig de weg op. Dank voor de leidingen bx16vert!

BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99

Profiel  
 
vortex
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1055
Geregistreerd: 13-03-2004

- BX 16V
Gepost: 02 mei 2014 10:55 PM
  [ # 125 ]
tim1993 schreef:

Vandaag voor de APK geweest; afgekeurd.

APK-afkeur:

- Linker remschijf afkeur (roest)


Vind van die remschijf wel een beetje zeikerig, het vlak waar de remblokken op aangrijpen was nog prima.

Het beste deel van de schijf dient over de diameter gemeten te worden, en dan geld 50% van het remschijf oppervlak waar het remblok op de schijf zit mag verroest zijn.
De rest erom heen is van geen belang.

De keurmeester kan wel een AC5 noteren, bv voor schijfdikte onder minimum.

liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap Wink

klik op de link voor het hele verslag van de BX 16V

Profiel  
 
tim1993
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013

- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Gepost: 11 mei 2014 09:19 PM
  [ # 126 ]

Heb dus met iemand overlegd en die zegt dus inderdaad hetzelfde als jij, Vortex. Beetje apart verhaal dus.

Ik heb inmiddels al wat rondgebeld naar sloperijen en internet afgespeurd naar een revisiesetje voor een achter remklauw. Tot op heden zonder resultaat. Dus mijn vraag is wie heeft er een (complete) remklauw links achter of een revisiesetje? Diegene ben ik eeuwig dankbaar. 
nice day

BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99

Profiel  
 
Prowl
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010

- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Gepost: 11 mei 2014 09:24 PM
  [ # 127 ]

zie pm

Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….

Profiel  
 
tim1993
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013

- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Gepost: 11 mei 2014 09:43 PM
  [ # 128 ]

Dankjewel! Gelijk 2setjes besteld;)

BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99

Profiel  
 
tim1993
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013

- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Gepost: 13 mei 2014 09:02 PM
  [ # 129 ]

Vandaag bezig geweest met het vervangen van de aandrijfashoes. De centrale moer ging eigenlijk veel makkelijker los als ik had verwacht. Hetgeen ik echt mee gekloot heb was het loskrijgen van de fuseekogel. Bij de eerste poging m’n fuseetrekker gesloopt en nadat ik een nieuwe fuseetrekker had gehaald ging het eindelijk los. Wat een gedoe zeg. Uiteindelijk de aandrijfas uit de bak gehaald en de oude hoes eraf gehaald. Toen zag ik dat de hoes aan wielzijde ook slecht is dus die heb ik gelijk besteld en die kan ik morgen ophalen. Toen ik de auto klaar maakte om van de bokken af te halen (ik wil ‘m vannacht niet op bokken laten staan) merkte ik dat er speling op de draagarm zit. Het achterste rubber is een soort ‘gekrompen’. Het past in elk geval niet zo lekker meer. Nu vermoed ik dat daar het klapperende geluid vandaan komt en niet uit de veerpoot. Vind het raar dat die garage in Delft dat niet heeft gevonden en met het verhaal over de veerpoot kwam… Ik vraag mij af of ik die rubbers zelf kan vervangen? Morgen eerst de aandrijfas afmaken en de versnellingsbakolie vervangen. De olie die er in zat was zwart!

Untitled

En nog een leuke mededeling; het is vandaag 23 jaar geleden dat de BX uit de fabriek rolde happy

BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99

Profiel  
 
Felice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 20-07-2011

Gepost: 13 mei 2014 10:59 PM
  [ # 130 ]

Goed bezig, en gefeliciteerd met de verjaardag!

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 14 mei 2014 08:45 AM
  [ # 131 ]

Ik heb die rubbers een paar weken terug vervangen, en kon gelukkig bij iemand een pers gebruiken. Je moet wel de juiste hulpstukken hebben, zoals bussen om ze er weer goed in te kunnen persen.

Profiel  
 
vortex
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1055
Geregistreerd: 13-03-2004

- BX 16V
Gepost: 15 mei 2014 08:00 PM
  [ # 132 ]

een pers is wel makkelijk, idd. Als je die hebt of kan gebruiken, de beste oplossing.

Maar ik heb het ook al vele malen gedaan met de bankschroef.
Wil overigens ook prima, voor zowel in als uitpersen. Wel idd even zorgen voor de goeie hulpstukken, zoals Vermond ook al zei net.

Wel even de boel goed schoonmaken en beetje WD40 of zoiets gebruiken bij in elkaar persen, gaat net wat makkelijker. Wink

liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap Wink

klik op de link voor het hele verslag van de BX 16V

Profiel  
 
tim1993
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013

- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Gepost: 15 mei 2014 10:10 PM
  [ # 133 ]

Dank voor de antwoorden Vermond en Vortex. Denk wel dat het goed te doen is. Ik heb immers de ADALs ook vervangen. Maar dat is voor later, eerst het APK-lijstje afwerken. Ik wacht nog op de revisiesetjes en dan is de remmerij achter weer in orde. Hoezen zijn inmiddels vervangen en gelijk de andere hoes van de aandrijfas meegenomen. Anders had ik de boel over een half jaar weer uit elkaar kunnen halen. Gelijk ook (uiteraard) de veranellingsbakolie vervangen. Jeetje, de oude olie was zwart! Schakelt weer heerlijk nu.

BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 16 mei 2014 08:34 AM
  [ # 134 ]

Goed bezig!

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 16 mei 2014 08:34 AM
  [ # 135 ]

Dubbelpost.

Profiel  
 
 
9 van de 48
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook