4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
   
Automaatbakombouw voor BX Diesel
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 02 februari 2006 03:48 AM
  [ # 46 ]
XBXG schreef:
stoterstangen90 schreef:

de deal kan wat gunstiger zijn als je weet te vermelden dat de bak niet heel erg zeldzaam is Wink

Das waar.  Wink
Bedankt voor het vermelden.  Very Happy

Zeldzamer als een standaart BE1/3 psa bakje… Wink (Waar ik er nog 5 van heb liggen)

Test

Profiel  
 
Johannes
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 29-01-2006

Gepost: 06 februari 2006 10:41 PM
  [ # 47 ]

Hoi,
@ thijsvandebles: je voert een heele lijst waar de bak overal inzit. Het klopt ook. Nu komt het “maar” de schakelpunten zijn niet overal het zelfde! Dat heb ik een aardige menheer van ZF vertelt en die legde mij dat uit. Ik heb in de BX Diesel een bak van een 205 zitten. En die schakelt laater omhoog dan de origineele. 80 rijden is een ramp. Met die snelhijd is hij alleen maar aan het schakelen tussen 3 en 4. We rijden dan toch sneller. 
Groet, Johannes

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 06 februari 2006 10:53 PM
  [ # 48 ]
Johannes schreef:

Hoi,
@ thijsvandebles: je voert een heele lijst waar de bak overal inzit. Het klopt ook. Nu komt het “maar” de schakelpunten zijn niet overal het zelfde! Dat heb ik een aardige menheer van ZF vertelt en die legde mij dat uit. Ik heb in de BX Diesel een bak van een 205 zitten. En die schakelt laater omhoog dan de origineele. 80 rijden is een ramp. Met die snelhijd is hij alleen maar aan het schakelen tussen 3 en 4. We rijden dan toch sneller. 
Groet, Johannes

verander de positie van je kickdown en hij schakeld voor of na de 80 en niet OP de 80.
de jongens van ZF kunnen perfecte bakken maken, maar ze weigeren pertinent om te stunten dus…
mijn idee is , zet je kabel bij de afstelbout 2 mm strakker.,zit het alu kogeltje in de weg verweider dat dan, maar markeer (middels een dik visloodje) de nieuwe positie.
mvgr wupke:die de ZF HP 14 en 18 reviseerd met links… Wink

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 07 februari 2006 03:24 AM
  [ # 49 ]
Johannes schreef:

Hoi,
@ thijsvandebles: je voert een heele lijst waar de bak overal inzit. Het klopt ook. Nu komt het “maar” de schakelpunten zijn niet overal het zelfde! Dat heb ik een aardige menheer van ZF vertelt en die legde mij dat uit. Ik heb in de BX Diesel een bak van een 205 zitten. En die schakelt laater omhoog dan de origineele. 80 rijden is een ramp. Met die snelhijd is hij alleen maar aan het schakelen tussen 3 en 4. We rijden dan toch sneller. 
Groet, Johannes

Ik voer inderdaat een hele lijst aan. Verder vindt ik dat je beter moet lezen, want, en ik citeer mijzelf:

Thijsvandebles schreef:

Juist ja. Uiteraard verschilt het per model wat de eindreductie is.
Mijn ervaring met de 4HP14 die in de BX GTi zit is goed.

Dat zei ik dus ook….

Test

Profiel  
 
Johannes
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 29-01-2006

Gepost: 07 februari 2006 12:15 PM
  [ # 50 ]

Hoi Thijs, nu zie ik het ook zonder briletje goed. Wink

Wupke: zal ik proberen. Ik heb ook nog de oude originele bak. 250 000 km geloopen. Als hij warm is blijfd hij met het accelereeren tussen 3 en 4 hangen. Zoms ook tussen 2 en 3. Dan moet je voorzichtig weer opnieuw optrekken.  Heb je toevallig ergens de overbrengingsgegevens voor andere merken waar de bak nog in zat?

Groet, Joahnnes

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 07 februari 2006 08:37 PM
  [ # 51 ]
Johannes schreef:

Hoi Thijs, nu zie ik het ook zonder briletje goed. Wink

Wupke: zal ik proberen. Ik heb ook nog de oude originele bak. 250 000 km geloopen. Als hij warm is blijfd hij met het accelereeren tussen 3 en 4 hangen. Zoms ook tussen 2 en 3. Dan moet je voorzichtig weer opnieuw optrekken.  Heb je toevallig ergens de overbrengingsgegevens voor andere merken waar de bak nog in zat?

Groet, Joahnnes


dan is (zal ik voor je nakijken zondag) het brein (hydraulische regelunit) de oorzaak.
echter als je 250,000 km met een automaat hebt gereden, en hij geeft vreemde storingen dan zou ik hem niet terug monteren.
de bronzen busjes en zuigerveren zijn dan zover ingesleten dat je interne lekkage krijgt.
die kunnen ook slecht schakelen veroorzaken.
mvgr wupke Wink

Profiel  
 
Johannes
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 29-01-2006

Gepost: 08 februari 2006 03:19 AM
  [ # 52 ]

Hoi, de bak deed dat al met 85 000 km toen we hem kreegen. De eerste heete dag naar de aanschaf alles lekker heet in Wenen, toen zat die met het wegrijden tussen een en twee. Met die tellerstand kan hij toch niet al zo versleten zijn? In de loop der jaaren verplaatste het verschijsel. De eerste eigenaar had ook de kikdown bijna eruit gehaalt. Kopeling door losse kabel?
Ik heb noch een tweede 205 bak. Mischien van twee een maaken. Maar van die weet ik nit hoeveel km hij geloopen is. Die nu in de auto zit heeft in iedergeval 35 000 km op.
Groet, Johannes

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 08 februari 2006 08:00 PM
  [ # 53 ]

geen kickdownkabel is TE lage druk in de bak.
dus je koppelingen zullen wel deels verbrand zijn.
als de olie zwavelachtig ruikt en hij is deels zwart met wat metaaldeeltjes ,dan is hij zeker versleten.

beter te strak dan te los dus.

van 2 bakken 1 maken werkt niet, sterker dat hoef je niet eens te proberen.
mvgr wupke Wink

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 08 februari 2006 08:30 PM
  [ # 54 ]
kreazyV8wuppo schreef:

geen kickdownkabel is TE lage druk in de bak.
dus je koppelingen zullen wel deels verbrand zijn.
als de olie zwavelachtig ruikt en hij is deels zwart met wat metaaldeeltjes ,dan is hij zeker versleten.

beter te strak dan te los dus.

van 2 bakken 1 maken werkt niet, sterker dat hoef je niet eens te proberen.
mvgr wupke Wink

Huh??? echt wel, vaak gedaan, vooral met bakken van de XMv6, die gaan allemaal stuk. en als je twee kappotte hebt, kan je met een beetje mazzel 1 goede maken! De eerste die ik deed heb ik nog in onderhoud en die rijdt al 230.000 km met een bak die is samengesteld! Ook handbakken kan je heel goed samenstellen, dat heb ik vaak gedaan voor de DS-en waar rally’s mee gereden worden.
Ook rijden er diverse Xm’s, Bx-en en Cx-en rond met bakken die zijn hersteld met gebruikte onderdelen. Zowel handbak als automaat.
Als je goed op let, kijkt of alles mooi loopt, vrijloopt en goed past kan je best een bak maken van meerdere bakken.
In het geval van de Borg Warner automaat bak van de DS en Sm moet je zelfs wel gaan samenstellen, want daar is namelijk NIETS meer nieuw van te krijgen! Crying or Very sad

Maar, natuurliijk bleijf gelden dat je wel heel goed moet weten waar je mee bezig bent! Cool

Groet, waterman, die de gok wel durft te nemen bij de juiste klant Wink  Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 08 februari 2006 08:33 PM
  [ # 55 ]

dat is het em nu juist.
1 zuigerveertje wat niet lekker in de oude positie terecht komt, en hopla de E clutch brand eruit, en dan kom je niet van de plek, immers die zit op je 1 en 2.
dus als je gaat husselen met ZF bakken, be my geust,, im not trying it ..
mvgr wupke Wink

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 08 februari 2006 08:35 PM
  [ # 56 ]
waterman771 schreef:

Maar, natuurliijk bleijf gelden dat je wel heel goed moet weten waar je mee bezig bent! Cool

Groet, waterman, die de gok wel durft te nemen bij de juiste klant Wink  Wink

Sja, als een paar keer een automaat weer uit moeten bouwen omdat het blijkbaar niet goed zat is dat toch vervelend (zeker voor de klant). Wel iets waar je mee moet uit kijken als garagehouder. Of de juiste kennis ter zake hebben. Very Happy

Ik hou het persoonlijk maar bij het prutsen aan BE1/3 bakjes.

Profiel  
 
mike
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 339
Geregistreerd: 08-08-2003

Gepost: 08 februari 2006 09:26 PM
  [ # 57 ]

Ehh sorry ff inhaken, Wout je hebt eigenlijk al geen geld voor 1 BX/GS.
Wat je nu weer op je hals wil gaan halen zal in jou geval niet verder komen dan dromen.
Lekker dat dieseltje doorrijden (hij rijd heerlijk) en gewoon eens je bakolie vervangen.
Verkoop ander heel je zooi en ga opzoek naar een diesel automaat.
Sorry Woutje maar ondertussen weten we het wel he Wink

Ajeto!!!

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 08 februari 2006 11:59 PM
  [ # 58 ]
mike schreef:

Lekker dat dieseltje doorrijden (hij rijd heerlijk) en gewoon eens je bakolie vervangen.

Ja, absoluut. Je zult versteld staan wat verse bakolie kan doen. Ik heb zelfs een bak met synthetisch spul erin en dat schakelt uitmuntend (was voorheen matig tot knudde). Voor die paar tientjes hoef je het niet te laten, en het werk is het ook niet echt.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 09 februari 2006 12:03 AM
  [ # 59 ]
mike schreef:

Ehh sorry ff inhaken, Wout je hebt eigenlijk al geen geld voor 1 BX/GS.
Wat je nu weer op je hals wil gaan halen zal in jou geval niet verder komen dan dromen.
Lekker dat dieseltje doorrijden (hij rijd heerlijk) en gewoon eens je bakolie vervangen.
Verkoop ander heel je zooi en ga opzoek naar een diesel automaat.
Sorry Woutje maar ondertussen weten we het wel he Wink

De bak met toebehoren heeft ie al… moet ‘m alleen nog uit m’n TRS demonteren. Inbouwen in Wouter’s BX kan ik zelf.

Tis dat ik zelf niks in dieselen zie anders hield ik de bak zelf maar met benzine is het echt belachelijk duur.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 09 februari 2006 05:08 PM
  [ # 60 ]
Alcyone schreef:

..Tis dat ik zelf niks in dieselen zie ....


Je weet niet wat je mist!!  Twisted Evil  Twisted Evil  Laughing  Laughing

Profiel  
 
 
4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook