



























Totaal aantal Berichten: 9457
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Hilko16TZI schreef:Ik kan nergens (sporen van) lekkage vinden. Pomp is helemaal droog, de slangen lekken niet en je ruikt ook nergens diesel. Ook de inspuitleidingen zijn droog. Ra, ra dus.
Ook de mijne lekt nergens diesel en toch heb ik last van lucht.
Als Boog plaatjes heeft geschoten van zijn actie pak ik mijn pomp aan.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
kan goed hoor, onderdruk is op een een of andere manier veel sterker dan overdruk.
die gloeilamp verkeerd om snap ik ook niet helemaal, maar er blijft vast en zeker iets hangen in het voorgloeirelais (meestal blauw bakje bij accu)
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Mischien komt het van de vulpijp af? Net zoiets als bij de gs/a vaak voorkomt maar dan met benzinelucht die het interieur in trekt bij het rijden met raam open
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

























Totaal aantal Berichten: 6173
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Voor Art: het gaat niet om geur, maar om het gedrag van de motor.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Hilko16TZI schreef:Oh ja, kan iemand verklaren waarom mijn voorgloeilampje nu ineens besloten heeft te gaan branden als het gloeien klaar is? Is een beetje de omgekeerde volgorde… Is vast iets simpels, maar ik kan het niet bedenken
Gewoon een omkeer relais er tussen.
Maar na het starten gaat hij wel uit?
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

























Totaal aantal Berichten: 6173
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Het stomme is dat het lampje gaat branden als het gloeirelais uitschakelt. Meteen na de “klik” gaat het lampje branden. Tijdens het gloeien brandt het niet. Het blijft dan ook branden, ook na het starten.




























Totaal aantal Berichten: 9457
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Heb je hier wat aan?
http://www.hueco.com/mm/relais_katalog_2012.pdf
Het relais op pagina 26 bovenaan is het gloeirelais van een CX.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Je hebt natuurlijk wel aan het dashboard zitten rommelen en een stukje printbaan erbij gemaakt?
Kan het daar iets mee te maken hebben?

























Totaal aantal Berichten: 6173
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Ik heb er niets bij gemaakt hoor. Er zit nu alleen een unit van een benzine uitvoering in, maar dat maakt voor de printbanen en posities van de lampjes niets uit. Het enige dat anders is, is het symbool op het glaasje. Bij een diesel unit is dat een gloeispiraal, en bij een benzine uitvoering zit daar een symbool voor de koppelomvormer in. Maar nogmaals, verder maakt het echt niets uit, zeker niet in elektronische zin.

























Totaal aantal Berichten: 6173
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
René Jongejan schreef:Heb je hier wat aan?
http://www.hueco.com/mm/relais_katalog_2012.pdf
Het relais op pagina 26 bovenaan is het gloeirelais van een CX.
Wel in de zin dat ik nu weet welk relais erin hoort. Maar volgens mij functioneert het relais in mijn auto gewoon.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Hilko16TZI schreef:Ik heb er niets bij gemaakt hoor. Er zit nu alleen een unit van een benzine uitvoering in, maar dat maakt voor de printbanen en posities van de lampjes niets uit. Het enige dat anders is, is het symbool op het glaasje. Bij een diesel unit is dat een gloeispiraal, en bij een benzine uitvoering zit daar een symbool voor de koppelomvormer in. Maar nogmaals, verder maakt het echt niets uit, zeker niet in elektronische zin.
De koppel omvormer is denk ik anders geschakeld( de print banen dan)
Ik denk dat dat het probleem is,
Denk dat het gloei gebeuren een geschakelde plus naar je lampje geeft
En de koppel omvormer een geschakelde min naar je lampje geeft.
Dus als je gloeit komt er een plus vanaf het relais naar je lampje,en aan de ander kant zit al een plus,dus lampje uit.
Gloeien klaar ,dus geen plus meer ( wordt dus min ) en je lampje brand.
Wat voor bouwjaar?
Zal ik een kijken in het schema.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

























Totaal aantal Berichten: 6173
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Eh, de unit die ik heb ingebouwd had gele lunelles, voor wat het waard is… Mijn eigen unit had (heeft, nu die omgebouwd is), bruine en is van 83. Toch zijn de printbanen (volgens mij dan) identiek, dat heb ik uitgebreid zitten vergelijken toen ik aan de operatie begon. Toch niet goed gekeken?
Als je even wil kijken dan graag, ik ga het ook nog eens nameten. Zou wel een verklaring zijn natuurlijk, hoewel het ook veel op kortsluiting lijkt. En daar heb ik dan weer niets van gemerkt tot nu toe.

























Totaal aantal Berichten: 6173
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Overigens heb ik (veiligheidshalve) het lampje tijdelijk verwijderd




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Origineel,wordt tegelijk met het voorgloeien op de draad naar het lampje 12v gezet.
C-matic lampje heb ik nog niet kunnen vinden,maar die gaat volgens mij alleen branden als er wat loos is.
Dus dan is dit waarschijnlijk(99% ) een massa schakeling.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

























Totaal aantal Berichten: 6173
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Zover ben ik inmiddels ook. Dank voor het nazoeken!
Inmiddels ben ik erachter dat je toch niet zomaar een andere unit kunt inbouwen. Diverse zaken worden anders aangestuurd, zoals dus dat voorgloeilampje, maar ook het dynamo-controlelampje en de brandstofmeter. Ergo: ik ben op zoek naar een tellerunit van een serie 1 diesel met bouwjaar tot 1982
Om toch de brandstofvoorraad te kunnen zien heb ik de meter van de nieuwere unit weer teruggebouwd. Die werkte dan ook meteen. De handigheid zit dus echt in de printbanen, niet in de bedrading.