25 van de 175
« Eerste  < Vorige 23 24 25 26 27 Volgende >  Laatste »
   
Niels’ 77-er 2400 Pallas
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25633
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 15 mei 2014 11:47 PM
  [ # 361 ]
Nielsje schreef:
bogaard77 schreef:

Precies! altijd te verkiezen boven een athena met een 2 litertje..

Lees ik het nou verkeerd of is deze opmerking nou gewoon denigrerend?

Ik heb een 76er 2 liter gehad. Niet vooruit te branden. Is in het huidige verkeer echt geen fun. M’n DS 23 lpg was echt veel sneller. De steely oud blok 2500 D zonder turbo net zo. Echt niet meer in dagelijks verkeer te gebruiken…
Denigrerend? Och.. Dan houd ik ook op adviezen te geven. Ik heb 25 jaar citroen ervaring. Nee ik snap het niet….veel plezier met je beslissing.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4920
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 16 mei 2014 12:42 AM
  [ # 362 ]

Holá, excuus Bogaard, zo was het niet bedoeld.
Het geschreven woord is vaak op meerdere manieren interpreteerbaar, ik heb de verkeerde begrepen.

De 2 liter die ik van de week probeerde geen snelheidsduivel, maar ik vond hem niet eens bijzonder traag.
Nou moet gezegd worden dat ik voor m’n dagelijkse woon/werk verkeer immer aansluit in de file.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 16 mei 2014 12:49 AM
  [ # 363 ]

Heel goed topic dit! Het is allemaal zo gekocht.
Goed om kritisch te zijn!
Maar echt grappig dat iemand dit deelt.

En als het helpt om een cx te kopen waar je achter staat!

Die 2 liter douvrin dingen met 5 bak gaan prima
In het huidige verkeer.
Cx gti 2.5 echt top. Maar aut voor mij dan weer niet
Wat een herrie op de snelweg.

De cx in yzeure is beige opale. Vond mooie kleur.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 16 mei 2014 12:50 AM
  [ # 364 ]

Nu moet ik zeggen,voor ik de turbo had,was ik uiterst tervreden met mijn platte 2500 diesel,ik kon wel vlot meekomen.
Natuurlijk geen top snelheid op de autobaan( 140 ) maar in de stad en met optrekken snel genoeg.
Sorry voor dit off topic

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 16 mei 2014 08:37 AM
  [ # 365 ]
verkuilm schreef:

Cx gti 2.5 echt top. Maar aut voor mij dan weer niet
Wat een herrie op de snelweg.

Herrie op de snelweg?

Dan klopt er iets niet…
Een CX is best stil. Sterker nog, mijn CX is met 150 op de snelweg stiller en rustiger dan mijn Xsara.
En dat is op TRX banden die vrij lawaaiig zijn, dus daar is nog een hoop te verbeteren.

Edit: of bedoel je met een automaat herrie op de snelweg, dan begrijp ik je punt.

Profiel  
 
XMine
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 844
Geregistreerd: 05-12-2006

Gepost: 16 mei 2014 09:22 AM
  [ # 366 ]

Ga maar uit van laatste, die ervaring heb ik namelijk ook.

Citroënloos

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 16 mei 2014 11:27 PM
  [ # 367 ]

Of je deurrubbers sluiten niet goed aan…..

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 17 mei 2014 12:23 AM
  [ # 368 ]

Nee, was mijn ervaring. Automaat maakt hoop herrie bij een 25gti.
Veel te veel toeren.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
JWH
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012

- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Gepost: 17 mei 2014 02:30 AM
  [ # 369 ]

Ja dat is jammer. Veel GTi’s worden met automaat aangeboden.
Rijdt heerlijk, maar inderdaad boven de eh … 130kmh veel toeren.
Een GTi zou ik liever met handbak kopen.
Bij een GTi Turbo is er geen keus. Niet geleverd met automaat.

JW

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 17 mei 2014 08:34 AM
  [ # 370 ]

Ochja, veel herrie… als liefhebbersauto moet je het niet laten om met een automaat te rijden vind ik. ik rij zelden 130 of meer, en als ik dan eens zo gek wil doen, dan mag ik dat horen. Ze is dan nog altijd stiller dan mijn Dspecial met 4 bak bij 130km/H, dusja, alles is relatief zeker? Met een automaat wordt de souplesse van de CX extra onderstreept en je rijdt zalig ontspannen (en god wat mis ik die zware CX koppeling helemaal niet in de file of stadsverkeer, of zelfs rondritten Laughing ).Gas erop!ehct

Maar koop inderdaad waar jij echt graag mee zweeft!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4920
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 17 mei 2014 05:51 PM
  [ # 371 ]

Hmm, ondanks dat ik er niet dagelijks in ga rijden is een automaat toch niet echt aan mij besteed.
Een C-matic vind ik dan wel weer leuker, omdat het toch niet zo standaard is.
Toch, ondanks dat het meer comfort biedt, doe mij maar een handbak.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4920
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 17 mei 2014 10:37 PM
  [ # 372 ]

En we zoeken braaf nog steeds verder. Ik vind het een leuke zoektocht en zolang ik hier nog twee espresso apparaten heb staan die dienst weigeren en een gitaar herfret moet worden, vind ik het ook nog niet eens zó heel erg om ook nog een weigerende auto te hebben Smile

Maar goed, kan iemand mij wellicht vertellen hoe het zit met de kwaliteit van de bekleding door de jaren heen? Ik zie op de ene advertentie auto’s met volledig loshangende bekleding, en op andere weer strakke bekleding.
En de schildjes op de C-stijlen. Is die van de latere cx-I-serie (—> ‘82) los te halen en te vervangen door een smal exemplaar?
Gewoon ter informatie ben ik nieuwsgierig.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 17 mei 2014 10:45 PM
  [ # 373 ]

Ik denk dat leer netjes kan blijven als het bijgehouden wordt. Zo niet dan zal het vaak scheuren, iets wat je dus vaak ziet.

De rest van de stof is vaak dun. Maar over het algemeen geld dat er in een goedkopere uitvoering slechtere kwaliteit bekleding is gebruikt.
Naar mijn idee zit de beste stof in een serie 2 met VIP interieur, dat gaat kan er na 400.000 km nog netjes uit zien als de auto niet wordt afgeleefd. Gek genoeg is de stof in de duurdere Prestiges veel slechter en laat de bovenlaag los zodat het er versleten uit ziet.

En dan heb het zwakke punt van een serie 1 nog, de deurpanelen die hebben vaak aandacht nodig…

Profiel  
 
JWH
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012

- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Gepost: 17 mei 2014 10:49 PM
  [ # 374 ]

Met een beetje geluk heeft de eerste Franse eigenaar decennia lang met stoelhoezen gereden.

JW

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4920
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 18 mei 2014 11:23 PM
  [ # 375 ]

Zat ik net een beetje te zoeken bij handelaren en archieven, kom ik deze tegen bij Doro (reeds verkocht, helaas):

Dít is toch wel eigenlijk wat ik wil, zal wel weer onvindbaar zijn..
..en eens kijken of we het spaarpotje wat kunnen/willen rekken.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
25 van de 175
« Eerste  < Vorige 23 24 25 26 27 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook