Jaaa! Hij werkt!
De witte draad kon ik loshalen bij de stekker en daar heb ik de draad van de toerenteller bij aangemaakt. Krimpkousje en wat isolatieband erom en klaar.
De andere 2 draden waren ook zo gepiept.
http://www.youtube.com/watch?v=aZ_jpjlszic&list=UUo_4Ezb5PFZRkb2Fk4eAQyA&feature=share
Wat draait dat ding een toeren zeg! bij 80 al 3500
Oplettende kijker die niet op mijn sokken let ziet ook dat het plastic kapje naast de toerenteller voor geen meter zit. Ik ben zeker 15 minuten aan het martelen geweest om hem goed te krijgen, maar toen ik begon te schelden en te tieren hem maar vast gezet met een tywrap…
Totaal aantal Berichten: 15704
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Dat roep ik toch al jaren tegen je, zo’n ding moet gillen
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
En bij 90 al 4000
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Haha Graddus, ik begrijp nu heel goed wat je bedoeld! Dat blok is niet anders gewend, bij 100 zit hij al op dik 4500 toeren per minuut en bij 110 staat hij op 5000 toeren te koekeloeren. ‘k zal vanavond als hij goed op temperatuur is kijken wat hij bij 130 doet
En dan is de lol er weer af
Had ik de hoop dat de auto wat zuiniger zou worden met de carbaruteur. Nou vergeet het maar, ik heb weer een keurige 1 op 13.5 genoteerd over een tank.
Ik rijd echt wel lekker door. ‘k vermoed dat mijn toch wel wat langere snelwegritten met zo’n 110 km/h roet in het eten gooit. Eigenlijk moet ik het eens proberen met zo’n 90 km/h. Maar daar heb ik op afstanden van 45 km enkele reis niet echt geduld voor..
Of er lekt ergens benzineweg. Echter ruik ik nooit wat…
Ook begint mijn druklager steeds wat meer lawaai te maken. Vooral na een lange snelwegrit. Brrr
Totaal aantal Berichten: 2125
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
dat scheelt maar 5 minuten als je alles 110 ipv 90 zou rijden….
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
1:13,5 reden wij ook met volle bepakking en 2 personen naar Zuid Frankrijk met zo`n 100km/h.
Ik ben heel benieuwd naar je verbruik als je 90 rijdt. Ik heb de laatste tank met 100-110km/h gereden van/naar Citromobile, 400km en het verbruik lag ook rond de 1:15 ,met 90 rij ik 1:18 á 1:20 (wel met Eco motor)
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Dan gaan we maar een tank proberen met op de snelweg gewoon lekker kallum an en de boel binnen de bebouwde kom goed op toeren houden. We zullen het gaan zien!
Vraag me af of dat echt verschil maakt Maurice, een eco motor!
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
wat voor benzine tank je, Bart?
Mijn Dyane doet ook 1:14 met 95, maar op 98 gaat dat zo naar de 1:17.
Komt voornamelijk door de ethanol die in 95 zit, en niet in 98. En uiteraard het andere ontbrandingstijdstip.
Totaal aantal Berichten: 15704
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Er hoort toch gewoon 98 gestookt te worden in zo’n ding?
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
zeker, dat is best belangrijk. Maar gezien het feit het bijna nergens meer te koop is kan ik me voorstellen dat er 95 getankt wordt…
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
graddus schreef:Er hoort toch gewoon 98 gestookt te worden in zo’n ding?
Waar staat dat?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
Hier.
http://www.cats-citroen.net/citroen_atypes/enginegearbox.html
Op basis van de originele Citroën Microfiches. Alleen bepaalde typen mogen op 95 lopen.
Ik merk qua vermogen in ieder geval geen verschil met 98 en 95. Qua verbruik eigenlijk ook niet..
En ja, ik heb het wel eens een keer een tank geprobeerd bij dezelfde rijstijl.
Zou dat niet kunnen komen door die 644 zuigers/koppen en 630 ‘‘de rest’‘?
De zon schijnt natuurlijk veel in Frankrijk. En waar de zon schijnt is het (vaak) warm, helaas heeft de Visa met het eerste serie tellerbak nogal een probleem met de naalden van de klok en de snelheidsmeter. Als de zon er een aantal jaar op heeft staan schijnen trekken de wijzers krom. Helaas de verkeerde kant op waardoor ze vast lopen.
Het begon met 1-30 kmh waar hij vaak bleef hangen als het warm was in de auto. Nu het gister een warme dag was, bleef hij ook zo rond de 90 kmh hangen. Tijd voor aanpak! Ik had al wat manieren gelezen hoe je dit kon oplossen zoals het ding warm maken, verbuigen en snel weer afkoelen. Dit geprobeerd maar ik ben als de dood dat het naaldje afbreek en dan ben je verder van huis, zie er maar eens een te vinden…
De oplossing is veel makkelijker. Gewoon de naald er een stuk minder ver opdrukken!