











































Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
my point exactly..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik ben benieuwd of je 275 Euro nog veel geld vind als je er achter komt dat je remmen niet meer werken
Das waar en het is niet dat ik er geen geld aan wil uitgeven , maar kan toch altijd eens horen naar alternatieven of plaatsen waar de leidingen goedkoper zijn…
wat de remleidingen betreft ben ik zeker overtuigd en ga ik vervangen
had bvb voor mijn moto 2 membranen nodig voor de carburators ,bij de yamaha dealer waren ze 140 euro het stuk , na een iets wat langere zoektocht heb ik deze gevonden aan 40 euro stuk, toch de moeite…

















Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
ik vind die goedkopere leidngfels nergens , een idee waar je die kunt kopen ?
anders overweeg ik om deze te kopen:
Is dit het juiste toestel ?
iemand ook een idee hoeveel meter ik van elke diameter moet bestellen ? en het aantal wartels ?












































Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Deze gaat het doen denk ik.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
das niet veel geld voor dat ding hoor.
alleen kun je geen 6.35 maken, maar dat kan met de meeste niet.
als je alleen die bundel naar achter wil maken hoef je alleen 3.5 te hebben.
meters weet ik niet maar 25 m is meer als zat, en ik denk iets van 25 nippels of zo.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v




























Totaal aantal Berichten: 9457
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Op de PC at home heb ik een bestand met een overzicht van alle leidinglengtes en diameters van een Berline zonder ABS.
Alleen de 4 leidingen naar achter zijn bij een Limousine ca. 250 mm langer.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

















Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
http://www.hagen-schildkamp-techniek.eu/mainframe.html
Overigens op meerdere locaties te verkrijgen.. waaronder ook ebay.
Zoals gezegd, ook makkelijk zelf te maken. Werktekeningen zijn op het net te vinden.
Ik heb naar Schildkamp gebeld , ze konden mij geen exacte prijs geven , kostte “enkele honderden euro’s”
Ik denk da ik gewoon dat van op ebay ga kopen
rene, zou jij mij dat bestand eventueel kunnen doorsturen ?
heb er trouwens geen idee van hoe je er aan begint om dit zelf te maken…
Ik ook nog niet maar voor enkele honderden euros wil ik daar best even over nadenken hoor
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Hier zie je hoe het ding van binnen eruit ziet, en dan begrijp je ook meteen hoe ‘ie werkt.
Bedrieglijk eenvoudig, maar het zelf goed reproduceren is natuurlijk een tweede
Succes!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

















Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Wel gave tools, maar als je niet de beschikking hebt over (op z’n minst) een goeie kolomboor en zaagtafel, dan is zelf klussen niet echt wat. Ben wel meer gecharmeerd van de versie met bout, ipv die met het stuk slagstaal.
Anderszijds: als je een groepje vrienden hebt die ook een Citroën onderhouden is zo’n flaringtool een nuttige gezamenlijke koop die je denk ik een hoop geld en ergernis scheelt.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!