Heren, dames en aanverwante artikelen; ik ben gedeserteerd !!!
Ik heb mijn XM 3.0 V6 uit `90 vervangen door een Jaguar XJ6 3.2 uit `93.
Nou ja, gedeserteerd, ik ben weer terug op mijn honk. Ik mis nu al de stoelen, het veersysteem en de diravi stuurbekrachtiging maar hey…....ik geniet weer van het uitzicht over een ellenlange motorkap, de vrijwel onhoorbare motor (tenzij dat je gas geeft dan dient er zich een vervaarlijk gegrom aan terwijl de neus van de auto langszaam ten hemelen reikt).
Wat ik niet mis is het irritante gepiep dat er weer de een of ander hoegenaamde (en meestal niet bestaande) storing is, het constante afvragen of je je einddoel wel zult bereiken en de alom tegenwoordige vraag: “Wat gaat er nu weer mis, welk stuk electronica laat het vandaag weer afweten?”
MET ANDERE WOORDEN…...ME IS A HAPPY CHAPPIE.
Begrijp me niet verkeerd ex-mede-Citrofielen; ik heb genoten van de voiture zolang het duurde (hoewel dat genot het laatste driekwart jaar wel sprongsgewijs minder werd) en een Citroën-rijder zal door ondergetekende altijd met de nodige égards bejegend worden (hoe ouder de Citro…hoe meer égards….spreekt voor zich).
Op weg naar huis met mijn nieuwe aanwinst haalde ik een witte 2CV in en ik zag de bestuurder kijken terwijl ik langszoefde (het zal toch niet Tom geweest zijn ?? Het was ter hoogte van Sittard). Ik heb me beheerst om hem niet klem te rijden om de bestuurder vervolgens te complimenteren met een toch wel fraai exemplaar van de bedreigde eend.
Enfin; zover mijn gevoelens ten opzichte van de Citro-gemeenschap, een rijder verloren maar een sympathisant erbij.
Rest mij nog jullie allen heel hartelijk te danken voor alle ondersteuning en wijze raad. Ik blijf op de forums hangen, wie weet kunnen mijn perikelen met de Jag jullie helpen.
foto
Was getekend;
een dankbare JSM
Citroën XM-V6 (1990) - Citroën Xantia Break-1.9TD (1998) - Fiat Ducato LMC-camper (1987) - Jaguar XJ6L (1974) Jaguar XJ6-S3 (1985)- Jaguar X40 (1990) - Jaguar X40 (1993) - Jaguar XJ8 (2000) - Jaguar S-type (2004) - Lancia Flavia 2000i-coupé (1970) - Renault Fuego 2.0-automatic (1983)
nou, veel plezier met je jag, schijnt ook altijd zat aan te doen te zijn, dus dat gevoel verlies je dan niet
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Mooie bak! jammer dat je geen Citroën meer hebt, maar dit is ook niet verkeerd
Je moet doen wat je leuk vindt ! En als jij het leuk vindt een Jag te rijden, is het goed.
Schijt aan originaliteit.
nee was ik niet
veel plezier met je Jag, wat een schitterende wagen is!
Hé super die jag. Ben zelf ook op zoek naar een x300. Wordt de eerste niet Citroen van m’n leven. Ben benieuwd of het goed gaat bevallen. Nog ff doorsparen en dan gaat ook mijn XM in de verkoop. Maar mijn Berlingo blijf ik natuurlijk trouw!
Thank you for driving my wife
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
gefeliciteerd,
mocht je vragen hebben over de Jaguar… ik heb er meerdere in onderhoud en ze zijn eigenlijk best garage vriendelijk.
Er is ook goed zelf aan te werken,
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
oldenhage schreef:gefeliciteerd,
mocht je vragen hebben over de Jaguar… ik heb er meerdere in onderhoud en ze zijn eigenlijk best garage vriendelijk.
Er is ook goed zelf aan te werken,
Bedankt maat; ik ken ze wel een beetje, heb voor mijn Citro tijd al diverse Jags gehad, en ja het werken aan zo een ketel is in elk geval eenvoudiger dan het werken aan een XM. Maar iemand die die wagens in onderhoud heeft op het Citroën-forum tegen komen….....ik houd je in ere.
Citroën XM-V6 (1990) - Citroën Xantia Break-1.9TD (1998) - Fiat Ducato LMC-camper (1987) - Jaguar XJ6L (1974) Jaguar XJ6-S3 (1985)- Jaguar X40 (1990) - Jaguar X40 (1993) - Jaguar XJ8 (2000) - Jaguar S-type (2004) - Lancia Flavia 2000i-coupé (1970) - Renault Fuego 2.0-automatic (1983)
een Jaguar XJ is en blijft een mooie wagen, heb ik ook al meer keren aan het denken geweest om die te kopen ops:
toch veel plezier met die mooie wagen
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 6490
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Ach, het schijnt te mogen… Dibert Ketting (Citroville) rijdt zelf in de winter ook met een Jaguar (kan ook een Daimler zijn). Sjieke wagen!
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
,,,,
nog iemand die naast citroen jaguar leuk vind,
mij fav jag is de mark II 3.4
heb meer modellen van jags dan citroen…
Als je overstapt van een (“grote”) Citroën naar een Jag, zie ik dat niet zo erg als deserteren. Jf verwoordt het ook al (de MKII)
Echt een hele fraaie kar! En heel veel plezier er mee!
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
oâk un Jaguar heift stèl!