Goedemiddag allemaal, ik heb laatsteen motorconversie uitgevoerd aan mijn eigen saxo (van 1.4 naar 1.6 16v) nu heb ik dus het probleem dat hij op 3 cilinders loopt en soms zelfs op 2. Ik ben zelf monteur maar kom er even niet uit. Ik heb dus compressie gemeten, dat is goed, 4 nieuwe bougies, distributie timing is goed, bobine is goed (ik dacht eerst dat deze kapot was maar ik heb er 3 geprobeerd en alle drie werken ze niet en ik geloof niet dat alle bobines kapot zijn. De aansturing naar de bobine toe is ook goed, dus de ECU is goed. Zou er iets van een injecteur blijven haperen? of nadruppelen
Dubbelcheck eens de bougies, zijn het de juiste en klopt de electrode afstand ?
Al 2x meegemaakt bij dit type motor dat op kenteken bij de automaterialenzaak, de verkeerde bougies gehad.
Het waren in princiepe wel de juiste, alleen moest je de electrode afstand kleiner maken, dacht iets van 0,9mm uit me hoofd.
De 1.6-16V schijnt er nogal gevoelig voor te zijn.