10 van de 36
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
   
Hilko aan de CX…
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5387
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 17 mei 2014 05:22 PM
  [ # 136 ]

Tsja, blijft Citroen hè?
Is het ook nog mogelijk dat de ene een Jaeger en de andere Veglia o.i.d. is?
En dat je gelijke merken wel kan uitwisselen?

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6173
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Gepost: 18 mei 2014 11:43 AM
  [ # 137 ]

Na gisteren nog even met de tellerunit bezig te zijn geweest, zijn we dus met de CX naar Tiel geweest. Het zal wel aan het weer gelegen hebben, maar de auto reed heerlijk. Af en toe voel je wel wat van de klachten maar nu dus niet zo nadrukkelijk. Rare dingen, auto’s…

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6173
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Gepost: 18 mei 2014 11:44 AM
  [ # 138 ]
Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6173
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Gepost: 20 mei 2014 06:39 PM
  [ # 139 ]

Gisteren met doorzichtige slang lucht aan het zoeken geweest. Het blijkt ín het filter te zitten, en waarschijnlijk komt dat doordat ten eerste de slangen iet op de juiste manier aangesloten zitten (op de uitgaande aansluiting zit de ingaande, vanaf de tank komende, slang en vice-versa) en ook omdat je eigenlijk geen echte ontluchtingsmogelijkheid hebt. Een handpompje zit er niet op, bijvoorbeeld. Het komt niet ieder geval níet vanuit de aanvoerleiding en de drukopbouw met tussengezet handpompje is zodanig dat er ook geen sprake is van een lek deksel.

Plan is nu om (na het vervangen van het filter) de slangen om te draaien én om er een elektrische opvoerpomp voor te zetten.
Gisteren hebben we de boel wel zo goed mogelijk ontlucht, maar door de constructie van het filterhuis krijg je domweg niet alles eruit. Het betreft trouwens niet het originele filterhuis maar een van Delphi.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 20 mei 2014 07:33 PM
  [ # 140 ]

Ik zie (nog) niet in wat een elektrische opvoerpomp kan toevoegen. Een juist, goed, filterhuis met handpomp, een vers filter en goede leidingen die goed aangesloten zijn moeten de zaak naar mijn idee kunnen oplossen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6173
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Gepost: 20 mei 2014 07:44 PM
  [ # 141 ]

Dat filterhuis is wel een goede, daar twijfel ik niet aan. Het probleem zit ‘m in het zo goed als niet kunnen ontluchten van het filter zelf en ik hoop met zo’n opvoerpomp de lucht uit het filter te houden als dat een keer luchtvrij is. Ook kan een opvoerpomp het galopperen voorkomen, heb ik her en der gelezen.
En het is een feit dat het filter zoals dat bij mijn auto zit niet met de ontluchtingsnippel ontlucht kan worden omdat het hoger zit dan de tank. Dat laatste heb ik dan weer op diverse botenforums gelezen Mr. Green en daar gebruiken ze om die reden en om lucht voor te blijven opvoerpompjes…

Eerst filter en slangen in orde maken is misschien ook wel een idee, met een handpomp ervoor.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10402
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 20 mei 2014 10:01 PM
  [ # 142 ]

Is het geen optie om een elektrische pomp bij de tank te monteren? Dan heb je nergens onderdruk en ben je voorgoed van het gezeik af.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5387
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 20 mei 2014 11:27 PM
  [ # 143 ]

Nou als ie eerst ergens lucht aanzuigt zal ie daar toch wel diesel gaan lekken?
Heb je het lek wel snel gevonden…

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6173
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Gepost: 20 mei 2014 11:29 PM
  [ # 144 ]

Hij zuigt geen lucht aan. Tenminste, niet in de dieselleidingen. Het is lucht die bij montage in het filter terecht komt en daar niet vandaan te krijgen is.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 20 mei 2014 11:37 PM
  [ # 145 ]

door te rijden gaat dat uiteindelijk weg. Maar als je later toch weer lucht hebt komt dat echt ergens anders vandaan. Monteer iig een doorzichtige leiding tussen filter en pomp.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6173
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Gepost: 20 mei 2014 11:39 PM
  [ # 146 ]
Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 20 mei 2014 11:41 PM
  [ # 147 ]

zie mijn topic.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6173
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6173
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Gepost: 21 mei 2014 12:32 AM
  [ # 149 ]

Bevindingen van degene die met me heeft meegeholpen gisteren:

“Een proefritje gemaakt en de toeren maar eens op laten lopen naar APK-waarden. Af en toe een witblauw pufje uit de uitlaat, duidelijk af en toe wat ingeslikte lucht.

Bellenslang met balgje er tussen in de aanvoerleiding: geen spatje lucht en een flinke druk in het brandstoffilter. Daar zat wel degelijk lucht in. En die is er amper uit te krijgen, al was het maar omdat er geen handopvoerpompje meer aanwezig is. Dan begin je met een ontluchtingsnippel ook niet veel…

De luchtproblematiek komt volgens mij door het (scheeps)brandstoffilter wat andersom is gemonteerd. Een terugslagklep lijkt hier niet in te zitten. Ik vermoed dat de montagerichting vooral kritisch is in verband met het uitstromen van de in het filter verzamelde lucht. Nu blijft deze ingeslikt en borrelt alleen op bij flink gasgeven, maar het kan er eigenlijk niet goed uit.
Na tijdelijk een balgpompje met bellenslang geplaatst te hebben en ontlucht te hebben liep de motor een tijdje heel mooi stationair, zelfs een homeopatische dosis lucht maakt blijkbaar al uit voor de regelmaat.
Kortom: filter vervangen en goed om plaatsen, gelet op de constructie, en een balgpompje plaatsen. Ook het aanzuigpunt in de tank is een inspectie waard, maar de lucht lijkt daar niet vandaan te komen in zorgwekkende mate.”

Profiel  
 
Prowl
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010

- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Gepost: 21 mei 2014 01:18 AM
  [ # 150 ]

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/221523/

De maand Mei is geen succes voor deze CX Laughing

Rustyduck heeft mij later nog advies gegeven over een “vermogenshikje” in de motor wat soms op een rotonde 3 kwart nemen gebeurde alleen toen had Twan em al een tijdje

Ik weet dat het iets in de dieselpomp zelf was maar verder geen idee meer wat precies

Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….

Profiel  
 
 
10 van de 36
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook