Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010
- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Het einde komt in zicht, morgen kan het subframe er onder en de leidingen weer aangesloten worden
Het was toch meer werk dan verwacht maar de achter/onderzijde is dan ook compleet gerestaureerd
Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….
Welke veercilinders ga je nou gebruiken?
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010
- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
De originele
Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Een beste klus geweest, maar dan heb je er ook weer een hele tijd plezier van
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010
- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Nog 1 stukje aflassen dit weekend en dan de boel spuiten…...
Pffff…....
Ik hoop zondagavond toch echt weer te rijden
Gisteren is de 16TRS 30 jaar geleden op NL kenteken gekomen
Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010
- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Zondagavond? Vergeet het maar!
Het begon steeds harder te spatten tijdens het lassen
Blijkt dat de rol lasdraad van binnen naar buiten is gaan roesten
Natuurlijk (op fiets afstand) weer niets te krijgen, belachelijk duur is of al 4 jaar in het schap ligt en dus ook roestig
Ik moet echt nog 1 klein plaatje in de dorpel lassen voordat ik kan spuiten en t subframe (kant en klaar) er weer onder kan
Alles had 2 weken geleden al klaar kunnen zijn zonder alle tegenslagen
Och ja, dan maar dit weekend niets meer doen en met de kinderen in de tuin spelen:lol:
Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….
gebruik je gasgevuld draad dan?
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Roest op je draad geeft van die leuke sterretjes…
Ik vond nog wat over de remmen.
Het is mij alleen niet helemaal duidelijk hoe dat zit met die remdrukcompensatie…
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010
- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Kleine sneak preview:
Dit is 1 grote klodder kit die de resterende lak met een dun roestlaagje, zand/rommel en tectyl bij elkaar houd
Binnenkant voorspelt ook niet veel soeps:
Als je dan gaat prikken en alle roest en weg gerot en dun plaat materiaal weg haalt dan hou je dit over:
Eigenlijk zonde om weer onder de auto te moeten hangen
Morgen mn nieuwe spulletjes binnen en dan EINDELIJK de boel afmaken!
Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010
- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Het is makkelijker voor DHL om vanuit Duitsland (tegen de Poolse grens aan) binnen 16 uur een pakketje te vervoeren dan voor PostNL om een op vorige week vrijdag verstuurd pakketje op tijd te bezorgen over een afstand van 90 km (vanochtend had ik het pas!)
Oftewel; nog geen stap verder
Tja en met dat mooie weer ga je ook echt onder een plaat tectyl bakken
Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010
- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Gisteravond meer kunnen doen in een paar uurtjes dan in de hele afgelopen 2 weken
Toen ik nog wat tectyl bulten aan het weghalen was kwam ik natuurlijk nog weer 2 grote roestplekken tegen
Gelukkig oppervlakkig maar ik denk als er nog wat winters door mee gereden was dat aan al die plekken geen redden meer aan was en dat er halve draagbalken vervangen hadden kunnen worden en die verstevigings hoeken waar het subframe in hangt ook los gerot waren
Ik ben er nu wel op het laatste moment bij dat het goed te redden valt maar als er nou een jaartje of 8 geleden een fatsoenlijke anti roest behandeling was geweest dat ik nu weinig te doen had aan de auto
Alles zit nu lekker te drogen in de brunox, ik moet nog nieuwe spatbord steuntjes maken en t uitlaat beugeltje weer vastlassen
Dan alle naden af kitten en een verse laag tectyl dan kan echt dat subframe er weer onder
Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….
Je maakt er goed werk van! Netjes
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Lekker bezig man! Je pakt het zo te horen erg grondig aan.
Vraagje: welke spatbord steuntjes bedoel je die je moet maken?
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Edit: dubbelpost.