Poekoek schreef:Lekker bezig hoor.
Wat betreft je bumpertank: ga je zonder rijden in je 16v? Dan beperk je de actieradius wel nog verder vrees ik.
Voor de lange ritten en frequent gebruik zou ik de 14TE blijven gebruiken, met de bumpertank zou ik daarmee op 1 tank 1000km kunnen rijden. Zou mooi zijn.
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Als je ‘m op de hoogste stand hebt gezet is de kans groot dat de zuigers eruit liggen, want dan staat je hoogteregelaar gewoon op ‘open’. Als je ‘m op die tussenstand hebt gezet is de kans groot dat er achter niks gebeurd is. Als die zuiger eruit is geschoten kan je dat meteen voelen aan de lekzak, en die tussenpin (tussen zuiger en veerpoot) zal dan de lekzak uitschoten zijn.
Heb volgens mij niet de allerhoogste stand gebruikt. Toch voel ik de pen die aan de zuiger zit raar heen en weer bewegen in de lekzak. Dit weekend maar eens op nader onderzoek uit.
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Die stang zit sowieso los (als er geen druk op staat), dus waarschijnlijk valt het wel mee.
Bedankt voor de geruststelling Jeroen.
Het viel me vandaag op dat de draaiknop voor het kiezen van de ventilatieopeningen op mijn 16v geen klikjes heeft, terwijl deze bij mijn 14TE wel aanwezig zijn. Hoort dit zo? Waar zouden deze klikjes vandaan komen? Van de tandwieltjes in het paneeltje achter de draaiknop?
Hier heb ik reeds 1 draagarm gedemonteerd. Beide zitten nu met nieuwe lagers teruggemonteerd.
Een spin verzoekt het gat voor me te dichten. Aardig van hem.
Na het verwijderen van de brandstoftank goed beeld op de oorzaak van het LHM-lek. T-stukje van retourleidingen stuk dat op het subframe ligt.
hier zie je de 3 gebroken delen van het T-stukje
Flutonderdeeltje. Wel 28 euro bij de dealer…
Zonder brandstoftank kun je goed bij de leidingen om deze even met de staalborstel en roestomvormer te bewerken
Nieuwe remslagen voor. Voor de stuurhuishoes heb ik de stuurkogel los moeten maken. Heb de hoes helemaal over het spoorstangeind geschoven.
Na de wissel van brandstoftank lijkt het alsof de motor geen benzine meer krijgt.
Startmotor draait goed, benzinepomp doet het ook (los op 12v getest)
Als ik de twee leidingen die van de achterkant van de auto naar de motor lopen volg, komen deze op onderstaande twee punten bij de motor aan. Als ik deze loshaal en de benzinepomp laat lopen, komt er niets uit een van deze slangen?
Wellicht een bekneld geraakte brandstofslang? ik heb anders geen idee? Moet zeggen dat ik van deze motor ook nog weinig verstand heb.
Iemand die raad weet?
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Wel genoeg benzijn in de tank? Ergens aansluitingen op de tank omgedraaid? Uit de linkse slang zou het moeten komen stromen.
Vermond schreef:Wel genoeg benzijn in de tank? Ergens aansluitingen op de tank omgedraaid? Uit de linkse slang zou het moeten komen stromen.
Er zit een liter of 6 in de tank. Aansluitingen op de tank niet omgedraaid. Ik zal de aanzuigleiding van de tank eens losmaken, in een potje met benzine zetten, pomp laten draaien en kijken wat er gebeurt.
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Benzinefilter vol met prut?
even kijken of je idd geen geknelde of geknikte slang hebt.
Verder wel hetzelfde tank-element gebruikt ??
Daar wil ook wel eens verschil in zitten
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
De motor loopt weer. Eerst heb ik de tank een paar centimeter laten zakken. Ik kon toen de aanzuigslang tussen brandstofpomp en tank heen en weer bewegen zodat ik zeker wist dat ie niet meer bekneld zou zitten. Toen de aanzuigslang in een potje met benzine gezet en de pomp laten lopen los op 12v. Wat bleek: de pomp kan zelf niet eerst de grote hoeveelheid lucht in de slang wegpompen om bij de benzine te geraken.
Heb toen de slang bij de pomp losgemaakt, zelf de benzine aangezogen (bek vol benzine…) en weer aangesloten. Na een korte poos doorstarten liep de 16v weer.
Waar kun je voor weinig een twintigtal instrumentariumlampjes bestellen online?
Waarschijnlijk heeft iemand ooit een krik op een verkeerde plaats onder de dorpel gezet. Daar zit nu een vuistgroot gaat. Om dit voor laswerk goed te bereiken moest de sideskirt eraf. Ik had al gelezen dat dat lastig is vanwege de gebruikte kit, en dat klopt inderdaad Best even mee bezig geweest.
De achterwielkastverbreder verwijderen was nog lastiger, door een kitrand die zo goed als onbereikbaar was om los te snijden. Gelukkig kon ik het zijscherm ruw behandelen, daar komt toch een nieuwe in.
Hier nog een gat op de kopse kant van de dorpel rechtsachter
En de bekende kofferbakbodemroest
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Roesten wil ie wel Gelukkig heb je een nieuw zijscherm, maakt het een stuk eenvoudiger.
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Je nieuwe achterscherm is zo te zien een type 1 achterscherm.
Kom je in de knoei met de sierstrip die boven de bumper langs loopt.
Ook komt de bumper ongeveer 2 cm te ver naar binnen te staan.