motor kookt, LPG verdamper wordt niet warm ???
maartenbokslag
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 26-09-2004

- 2CV 2cv6
- ID/DS ID 19 P
Gepost: 31 januari 2006 10:07 AM

Vreemd probleem: honderden kilometers gereden met de DSuper 5, nu blijken de dunne waterslangen waar de kachel en de verdamper van de LPG aan hangen nauwelijks warm te worden.
Auto blijft koud, LPG verdamper bevriest af en toe, dan moet-ie op benzine.
Buitentemperatuur iets onder nul.

Ondertussen gaat de nieuwe thermostaat keurig open en wordt het circuit rond de radiateur loeiheet.
Ik heb karton voor de radiateur gedaan en kreeg na 5 minuten snelweg een rode lamp wegens te warme motor.
Karton weg, probleem weg.
Kachel en verdamper bleven gewoon lauw-warm.

Ergens een verstopping?
Waar kan het aan liggen?
Hoe circuleert dat koelsysteem eigenlijk precies?

Antieke fietsen zijn ook mooi! Kijk eens op http://www.antique-bicycles.net

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25569
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 31 januari 2006 11:05 AM
  [ # 1 ]

Het hangt er natuurlijk even van af waar de verdamper zn water krijgt maar de kachel haalt dat uit het ijzeren buisje rechts van de kop. Die buisjes verroesten en gaan dicht zitten.. Wordt dat buisje ook niet warm?
Rolling Eyes

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
maartenbokslag
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 26-09-2004

- 2CV 2cv6
- ID/DS ID 19 P
Gepost: 31 januari 2006 01:17 PM
  [ # 2 ]

Dat buisje wordt wel vrij warm, maar voor mijn gevoel niet zo loeiheet als de bovenste radiateurslang.

Zijn er nog meer bottlenecks in het systeem?

Antieke fietsen zijn ook mooi! Kijk eens op http://www.antique-bicycles.net

Profiel  
 
Marten
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 912
Geregistreerd: 18-02-2005

Gepost: 31 januari 2006 01:29 PM
  [ # 3 ]

Zijn er nog meer bottlenecks in het systeem?

Ja, genoeg. Bijvoorbeeld de kanalen tussen cyl.kop en blok. Bij mij zaten die bij één cylinder volledig dichtgekoekt. Maar jah, om nou daarvoor je kop te demonteren….
Misschien een koelsysteem reiniger toepassen.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25569
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 31 januari 2006 02:07 PM
  [ # 4 ]

Dat buisje is het eerste wat warm moet worden. En inderdaad loeiheet ! Het is al 75 graden als de thermostaat opent. Ik zou daar beginnen. reiniger erin kan ook goed werken..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
maartenbokslag
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 26-09-2004

- 2CV 2cv6
- ID/DS ID 19 P
Gepost: 31 januari 2006 07:02 PM
  [ # 5 ]

Reiniger zit er al een poosje in, lijkt niet echt te werken. Ik zal het pijpje eens demonteren en doorprikken.

Antieke fietsen zijn ook mooi! Kijk eens op http://www.antique-bicycles.net

Profiel  
 
boeman
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 807
Geregistreerd: 08-05-2005

- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Gepost: 31 januari 2006 10:02 PM
  [ # 6 ]

Al gecheckt of er nog genoeg koelvloeistof in het systeem zit?

Ik heb precies dezelfde klachten gehad, bleek dat de slang van waterpomp naar spruitstuk (waar ook de lpg aftakking op zat bij mij) lek was gegaan. Deze was lek gegaan omdat hij tegen het motorblok aan zat en was gesmolten ter plekke. Daardoor geen koelwater meer (en geen druk)

ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!

Profiel  
 
maartenbokslag
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 26-09-2004

- 2CV 2cv6
- ID/DS ID 19 P
Gepost: 01 februari 2006 12:11 AM
  [ # 7 ]

Ja het peil van de koelvloeistof is in orde. Ik heb het systeem overigens niet ontlucht bij het vullen; kon geen nippels vinden om te ontluchten.

Antieke fietsen zijn ook mooi! Kijk eens op http://www.antique-bicycles.net

Profiel  
 
Marten
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 912
Geregistreerd: 18-02-2005

Gepost: 01 februari 2006 12:43 AM
  [ # 8 ]

Ontluchten kan en hoeft niet. De beste “ontluchtingsnippel” is je vuldop: die zit op het hoogste punt.

Profiel  
 
maartenbokslag
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 26-09-2004

- 2CV 2cv6
- ID/DS ID 19 P
Gepost: 01 februari 2006 09:49 AM
  [ # 9 ]

OK, daar kan het dus ook niet aan liggen.

Antieke fietsen zijn ook mooi! Kijk eens op http://www.antique-bicycles.net

Profiel  
 
engbokho
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 976
Geregistreerd: 09-03-2005

Gepost: 02 februari 2006 09:56 AM
  [ # 10 ]

Hallo Maarten,
Check ook nog even of de waterslangen lager liggen dan de pomp. Wil ook nog wel ‘ns helpen.

succes

Profiel  
 
maartenbokslag
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 26-09-2004

- 2CV 2cv6
- ID/DS ID 19 P
Gepost: 02 februari 2006 10:33 AM
  [ # 11 ]

Dat snap ik niet goed. De pomp is zeker niet het hoogstgelegen deel van het koelsysteem. De slang die over de kachelradiateur en het slakkenhuis loopt ligt in elk geval hoger dan de pomp.
Wat bedoel je daar precies mee?

Antieke fietsen zijn ook mooi! Kijk eens op http://www.antique-bicycles.net

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25569
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 02 februari 2006 11:04 AM
  [ # 12 ]
engbokho schreef:

Hallo Maarten,
Check ook nog even of de waterslangen lager liggen dan de pomp. Wil ook nog wel ‘ns helpen.

succes

Confused:

Mijn verdamper staat onder de pomp en mn kachel erboven. Werkt goed!

Leg uit eng bo…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
engbokho
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 976
Geregistreerd: 09-03-2005

Gepost: 02 februari 2006 03:37 PM
  [ # 13 ]

Had destijds het probleem bij mijn ds dat de slangen die van/naar de verdamper liepen lucht verzamelden als ik ze te hoog door de motorruimte liet lopen.met als gevolg het bevriezen van de verdamper. Ik kreeg destijds deze tip van mijn garage (Auto R te A) En het hielp…
eb

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook