11 van de 13
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende > 
   
De GSpécial van Matthias!
vintage
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 15-04-2012

- C4 (2004-heden) CACTUS 1,6 HDI bvm
- Ami ami 6 berline
- GS/GSA GSA X3
- C4 (2004-heden) C4 HDI 1,6 manueel, shine, open dak
Gepost: 23 april 2014 12:45 AM
  [ # 151 ]

dag Matthias,

hoe staan de zaken ?
lukt het intussen met de veren en de zuiger ?

Ik herinner mij dat ik er ook mee gesukkeld heb, maar dat het, met hulp van veel olie, toch lukte, zonder spanner of ander hulpmiddel.
Dus blijven proberen, maar . . .
De moed er in houden !

groeten, Bart

Profiel  
 
MatthiasM
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 26-10-2013

- BX 1.4
- C6 (2005-2012) 2.2 HDi Exlusive
Gepost: 04 mei 2014 05:24 PM
  [ # 152 ]

Kleine update!

De cilinderkoppen zijn af! Met grote dank aan Jantje1948 van hier, die me geholpen heeft met de klepseals te vervangen! (eigenlijk heeft hij het gewoon voor mij gedaan! Razz) Een nieuw uitlaatspruitstuk zit erop, carburateur is schoongemaakt, nu enkel nog die duivelse cilinders! En dan de boel terug opbouwen, nieuwe motorsteunen en koppeling, en dan de motor terugzetten waar hij hoort, in de auto!

 

Groeten
Matthias

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10262
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 04 mei 2014 07:37 PM
  [ # 153 ]

very good

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
MatthiasM
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 26-10-2013

- BX 1.4
- C6 (2005-2012) 2.2 HDi Exlusive
Gepost: 04 mei 2014 08:08 PM
  [ # 154 ]

En nog een kleine update! De zuigers zitten in de cilinders! Een uurtje wat geprutst en het is gelukt! Smile

De cilinderkoppen zijn terug gemonteerd, bij 1 was ik het olieretourpijpje vergeten. Dus mocht alles er terug af en opnieuw gemonteerd worden!

We komen er wel!


Groeten
Matthias

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 04 mei 2014 08:24 PM
  [ # 155 ]

Denk aan het aanhaalmoment van de cilinderkop!!!

In het kluwer autohandboek staan verkeerde waarden!!!!!

Kijk voor de juiste waardes in de vraagbaak.

Ook de volgorde is hierin te vinden.

Profiel  
 
vintage
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 15-04-2012

- C4 (2004-heden) CACTUS 1,6 HDI bvm
- Ami ami 6 berline
- GS/GSA GSA X3
- C4 (2004-heden) C4 HDI 1,6 manueel, shine, open dak
Gepost: 20 mei 2014 11:16 PM
  [ # 156 ]

Hoi Matthias,

effe uw draadje uit het oog verloren. Ik vroeg me al af of je nog vooruitgang boekte.

En ja, heel wat vordering, zo lees ik.
Fijn te lezen dat het forum en de mensen die er mee bezig zijn je zo goed helpen !-)

Knap, veel moed nog, het gaat wel lukken.

Mocht ik je nog met iets kunnen helpen, laat maar weten.

groeten, Bart

Profiel  
 
MatthiasM
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 26-10-2013

- BX 1.4
- C6 (2005-2012) 2.2 HDi Exlusive
Gepost: 21 mei 2014 11:13 AM
  [ # 157 ]

Hey Bart


Alles gaat goed, ik ben nu op mijn bestelde momentsleutel aan het wachten om de distributieriemen te monteren.

De motor zit dus terug in elkaar, alleen heb ik zelf mijn draadje over het hoofd gezien en heb ik de cilinderkoppen zonder momentsleutel gemonteerd en dus bijgevolg die dingen gewoon ‘goed vast’ gezet i.p.v. op de juiste waarden. Dat wordt weer even demonteren en die dingen op de juiste waarden vastzetten!

Nieuwe motorsteunen en koppeling zitten er ook op, het einde is dus in zicht!

Groeten
Matthias

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 21 mei 2014 10:56 PM
  [ # 158 ]

Ik weet niet waar je je gegevens vandaan haalt, maar in het Autohandboek GS-GSA van Kluwer staat een drukfout bij juist deze aanhaalmomenten. In de vraagbaak staan de goede gegevens.

Profiel  
 
MatthiasM
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 26-10-2013

- BX 1.4
- C6 (2005-2012) 2.2 HDi Exlusive
Gepost: 21 mei 2014 11:24 PM
  [ # 159 ]

Toen ik de cilinderkoppen gemonteerd heb, heb ik dat zonder die waarden gedaan. En zonder momentsleutel, omdat ik uw bericht niet gezien heb.

Deze avond heb ik gezien in het Kluwer handboek dat er inderdaad een fout instaat. Volgende week de koppen maar eens op de juiste waarden vastzetten!

Profiel  
 
karelk
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 413
Geregistreerd: 15-02-2012

Gepost: 22 mei 2014 04:34 PM
  [ # 160 ]

ik heb het handboek niet, maar wat staat er dan in voor een foute waarde?

Beter één eend op straat dan tien in het water….

Profiel  
 
MatthiasM
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 26-10-2013

- BX 1.4
- C6 (2005-2012) 2.2 HDi Exlusive
Gepost: 22 mei 2014 05:21 PM
  [ # 161 ]

Zo uit het hoofd staat er als waarde voor het eerste aanhaalmoment van de cilinderkopmoeren 80 Nm. En het 2e aanhaalmoment 12 Nm (denk ik). De waarde voor het eerste aanhaalmoment moet 8 Nm zijn.


Groeten
Matthias

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10262
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 22 mei 2014 05:51 PM
  [ # 162 ]

Ja, dat zal wel kloppen. Anders zou de volgorde ook wel vreemd zijn Wink
Het moment is veel kleiner dan bij een watergekoelde motor. Dat kan omdat er geen waterkanalen dicht hoeven te blijven en de kop met een conische passing in de cilinder zit.
Ter vergelijking: bij mijn sm moeten ze met 110 Nm vast!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Breeze
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1337
Geregistreerd: 30-11-2009

Gepost: 22 mei 2014 06:41 PM
  [ # 163 ]

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/1559551/
Hier kan je lezen dat het door die drukfout al eerder gruwelijk fout is gegaan.
Succes en sterkte Matthias.

Adri

Profiel  
 
MatthiasM
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 26-10-2013

- BX 1.4
- C6 (2005-2012) 2.2 HDi Exlusive
Gepost: 22 mei 2014 07:05 PM
  [ # 164 ]

Dank je, Adri! :p

Ik ben er wel gerust in dat het goedkomt. De koppen staan nu ‘goed vast’, maar ik heb die vastgezet zonder rekening te houden met de waarden omdat ik geen momentsleutel had. Die ligt nu te wachten op mij in de winkel, enkel nog eens tijd vinden om die op te halen en dan de koppen gewoon zoals het hoort vastzetten!


Groeten
Matthias

Profiel  
 
wim V8
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1102
Geregistreerd: 12-06-2011

Gepost: 22 mei 2014 07:56 PM
  [ # 165 ]

citroen zelf zegt, cilinderkopmoeren: 1e maal: 0,8-1,0 kg/m.
                          2e maal: 1,6-1,8 kg/m.(bij 12mm kopmoeren)
                          3e maal: 2,0-2,5 kg/m.(bij 13mm   ,,)                 


Gr. Wim.

Profiel  
 
 
11 van de 13
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook