Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Slim! Die van mij is nu nog alleen maar verkleurd. Kijken hoe lang ie recht blijft.
My other car is a broomstick.
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
als je de diameter van het pinnetje zou kunnen opmeten, ik heb een bakje met allemaal van dit soort wijzertjes
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Mijn wijzertje is toch ook krom! Was me nooit zo opgevallen. Loopt nog nergens vast. Op Citromobile heb ik een nagelnieuwe gezien met mooie technicolor-oranje wijzers.
My other car is a broomstick.
Heb momenteel even andere zorgen als het wijzertje, maar zal het zeker onthouden.
Ik kom net van de snelweg af, stukje van 10 kilometer, aardig de pas erin…
Rijd ik de afrit op ga stilstaan valt ze uit, ze startte direct weer, maar rijd nu verrot. Ze houd in, gas blijft wat hangen lijkt het. Er zijn verder geen rare geluiden en het vermogen lijkt er nog te zijn. Ook rook ik een wat rare geur…
Het zal toch geen warmloper zijn..?
Het blok is niet super warm ofzo, olie dampt niet eens.
Net even geprobeerd te starten maar het lijkt toch wel weer erg veel op dat gedoe van laatst. Maar hoe kan dat dan ineens?
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Toevallig niet het hart uit de ventilator gebroken?
Nope, misschien een Sproeier verstopt ofzo.. Zal vanmiddag wel even kijken! Alles komt goed!
Alle sproeiers doorgeblazen, geen verschil. Dat wordt zo een leuk ritje van 20 km.
Edit; er zat ook een bougie los, maakt geen verschil nu die vastzit
Zo, het ding staat weer in de schuur. Zolang het gas erop blijft is er geen probleem, precies zoals een poos terug…
(off-topic met alle plezier zou ik mijn vorige bericht willen wijzigen maar dat kan niet meer)
ontsteking al getest? had met de kever eens net dezelfde problemen, afgesteld en terug karren.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Hmm Paso, daar zit best wat in! Er is natuurlijk weinig te stellen aan die onsteking, maar wie weet is er een sensor smerig! Het is ook zo dat 1 sensor tot een bepaald toerental is en de ander weer voor andere toerentallen.
Vanmiddag de boel maar even losdraaien
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Bobine kan ook de boosdoener zijn…
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Hoe hou je ‘t vol….
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Bobine kan ook nog ja Eerst de sensoren proberen.
Hoe ik het volhoud? Zolang het apparaat me niet echt een keer laat staan, het geen honderdenduizenden euro’s kost is het prima vol te houden. Ik ben er natuurlijk ook niet van afhankelijk.
Ik blijf het gewoon een hele leuke auto vinden!
De schoongemaakte sensoren maakten geen verschil. Onder de 2000 toeren (handig zo’n toerenteller) valt hij gewoon weg. Het moest haast wel een vuil kanaaltje van de carb zijn…
Volgende week de boel maar weer eens openschroeven.
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V