exactement, zaat iz ze questzion!
Als er qua timing, klepspeling (ook hoorbaar), of dat er een bougie maar half meedoet, iets is dan krijg je ook een trilverhaal.
Je schreef dat het zich manifesteert bij topsnelheid van 110. Dus kan je geen hogere snelheden proberen.
Je kan wel stilstaand de motor heel hard laten draaien, geen last = níet de motor, dus wielen.
en zo verder
wie ‘t kleine niet leert, doet ‘t grote verkeerd
Histoire: 2CV4, 2CV6, AK400, Ami Super Berline, Ami Super Break, Ami 8 Service Tol., Ami 8 Break, Acadyane, en diverse niet-citro’s.
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
carver schreef:Bram91 schreef:Wielen voor/achter al eens gewisseld?
Ik begon te lezen en ‘t eerste waar ik aan dacht was :
Probeer ff de banden van een andere auto waarvan je zeker weet dat die goed zijn.
Eén voor één.
Dan weet je zeker waar ‘t aan ligt.
Dat is ook mijn eerste gedacht : vier bandjes van een trillingsvrije auto lenen .
Eventueel jou banden op de donor laten rondrijden !
Succes , Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 840
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
Zo doende.
Ik heb het reservewiel (Michelin X, 1995) en een oud wiel dat ik nog ergens had liggen (Michelin X, 1983) even gemonteerd. (op de achterwielen, voorwielen zijn immers net gebalanceerd en nagelopen op slagen of wat dank ook)
Wel alles bij me omdat ik met name voor die band uit 1983 het rubber niet helemaal meer vertrouwde
Resultaat: getril zo goed als weg! Ik denk dat het geen ik nu nog voel de lichte hoogteslag in de band LV is, maar dit is zo klein dat het verwaarloosbaar is. Ook plank gas (dat was vandaag, na het uitlijnen 117 km/h, zoals het boekje zegt)
De oorzaak zat hem dus in de Firestone banden achterop… Die hele ouwe MICHELINS! zijn dus zo gek nog niet.
Nu dus maar sparen voor nieuwe MICHELINs en dito velgen… (die hebben hun beste tijd achter ook wel gehad)
FF burtoncar.com checken
voor de prijs van een nieuwe velg kan jij niet zandstralen, poedercoaten enz.
banden verkopen ze ook.
postorder evt.
( maar waarom rijdt ie máár 117 km/u, trouwens ? , boekje of geen boekje, of hoeft ‘t niet zo hard,
allemaal ? )
wie ‘t kleine niet leert, doet ‘t grote verkeerd
Histoire: 2CV4, 2CV6, AK400, Ami Super Berline, Ami Super Break, Ami 8 Service Tol., Ami 8 Break, Acadyane, en diverse niet-citro’s.
Totaal aantal Berichten: 840
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
Hij heeft nooit hard gereden. Wat daar de reden van is? Geen idee. Hij loopt goed, heeft een elektronische ontsteking (bij sommigen maakt dat wat uit) en een goed afgestelde carburateur, maar plank gas is 117, en niet harder. Meestal rijd ik dus zo 105-110.
wie ‘t kleine niet leert, doet ‘t grote verkeerd
Histoire: 2CV4, 2CV6, AK400, Ami Super Berline, Ami Super Break, Ami 8 Service Tol., Ami 8 Break, Acadyane, en diverse niet-citro’s.
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Ik heb 2pk’s in onderhoud gehad waarvan de ene met moeite 100 liep en de andere vlot 135 !!
Exact dezefde uitvoering .
Dus mijn idee is de manier waarop hij is ingereden en daarna gebruikt .
die 135 per uur deed een bestelronde in de stad , met elk jaar twee nieuwe koppelingen
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 840
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
ha, ja, mijne komt uit Frankrijk, Ribérac. Ik denk niet dat hij daar heel veel buiten het dorp geweest is. Hooguit dus af en toe 90 op de RN…
Ik ga er nu wel vrijwel jaarlijks mee naar Frankrijk, maar goed, dat snelwegwerk heeft er niet veel invloed meer op.
dan beginnen m’n vingers te JEUKEN, dat wil je niet weten!
wie ‘t kleine niet leert, doet ‘t grote verkeerd
Histoire: 2CV4, 2CV6, AK400, Ami Super Berline, Ami Super Break, Ami 8 Service Tol., Ami 8 Break, Acadyane, en diverse niet-citro’s.
Totaal aantal Berichten: 840
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
om het blokje te reviseren?
Induddaad, m’neer Sonneberg
Die naald moet van de teller af kunnen, toch?
Dat is mij al gelukt met alleen nieuwe cylinders + zuigers en de sproeiers een haartje royaler.
Toegegeven: Ami heeft gunstiger stroomlijn en ik heb een langere 4de.
gelukkig heb je elektronische ontsteking!
Hoezo, heb je zin?
wie ‘t kleine niet leert, doet ‘t grote verkeerd
Histoire: 2CV4, 2CV6, AK400, Ami Super Berline, Ami Super Break, Ami 8 Service Tol., Ami 8 Break, Acadyane, en diverse niet-citro’s.
Totaal aantal Berichten: 840
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
Wie weet, als het schip met geld nog eens komt…
Vind je een budgetje van 500 eurys al een geldschip?
Hiervoor heb je makkelijk zuigers, cylinders, een pakking set,oliefilter, olie en bougies.
Uitgaande van goede kruk- en nokkenas, nokvolgers en geen toestanden met oliepomp en koppen.
wie ‘t kleine niet leert, doet ‘t grote verkeerd
Histoire: 2CV4, 2CV6, AK400, Ami Super Berline, Ami Super Break, Ami 8 Service Tol., Ami 8 Break, Acadyane, en diverse niet-citro’s.
Totaal aantal Berichten: 840
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
haha, ja, dat is een maandsalaris.. dus dat zit er niet in…
student?
wie ‘t kleine niet leert, doet ‘t grote verkeerd
Histoire: 2CV4, 2CV6, AK400, Ami Super Berline, Ami Super Break, Ami 8 Service Tol., Ami 8 Break, Acadyane, en diverse niet-citro’s.