9 van de 10
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 Volgende > 
   
GSA break service schuurvondst! Restauratie begonnen!
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 25 mei 2014 08:32 PM
  [ # 121 ]

Rechts, onder de ‘poot’ van de koets. Zie foto. Controleer, voor het open draaien, of het slangetje dat vanaf de ontlastschroef naar het vat loopt nog goed is ...

Afbeelding Bijlagen
Ontlastschroef.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
wim V8
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1102
Geregistreerd: 12-06-2011

Gepost: 25 mei 2014 09:34 PM
  [ # 122 ]

Oh, zit ie bij n gsa daar? Bij de gs zit ie op de hogedrukregelaar, dat ding met de bol in de motorruimte, en dan is het die bout met de hoge zeskantkop.

Gr. Wim.

Profiel  
 
Breeze
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1337
Geregistreerd: 30-11-2009

Gepost: 25 mei 2014 09:52 PM
  [ # 123 ]
wim V8 schreef:

en dan is het die bout met de hoge zeskantkop.

Slw 12.

Bij de GS van MIGS (b.j. 1979) is zowel de ontlastnippel met aansluitend een (vaak croquante) retourslang naar het vat aanwezig, als de ontlastbout op de hogedrukregelaar naast de voorraadbol.

Adri

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 26 mei 2014 12:02 AM
  [ # 124 ]

Als je de ontlastbout op de regelaar losdraait dan wordt er geen nieuwe druk opgebouwd maar blijft er wel restdruk in het systeem zitten. Als je de ontlastbout van de foto losdraait dan gaat alle restdruk eruit.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Breeze
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1337
Geregistreerd: 30-11-2009

Gepost: 26 mei 2014 01:19 AM
  [ # 125 ]

Ah, nuttige info, dank.

Adri

Profiel  
 
vanderiet
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012

- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 26 mei 2014 09:39 AM
  [ # 126 ]

Bedankt Midfriesland en de rest voor de duidelijke uitkeg! Zo moet het kukken!

Huidig wagenpark:

c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4

 

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 26 mei 2014 12:27 PM
  [ # 127 ]

Die schroef met retourslang omzeilt één of andere veiligheidsklep, die is er in de tweede helft van de jaren 70 in gekomen.

Een GS van daarvoor klapt wel op de grond als je de ontlastschroef losdraait.

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
vanderiet
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012

- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 22 juli 2014 01:17 PM
  [ # 128 ]

Het is gelukt, de banden zitten er allemaal onder, en de auto slepen we vanavond achter onze trekker naar voren, naar de garage. zodat ie mooi droog staat en ik er mee bezig kan.

de restauratie is officieel begonnen!

Huidig wagenpark:

c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4

 

Profiel  
 
vanderiet
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012

- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 23 juli 2014 01:30 PM
  [ # 129 ]

UPDATE:

inmiddels staat de service in de garage en is ie al van wat plaatwerkdelen ontdaan. Gisteren bij het slepen is de distributie geknapt (was te verwachten). gelukkig is dit niet gebeurd na uren prutsen om het blokje te laten lopen.

Gelukkig heb ik nog een goedlopend blok staan, met goede DB-riem, dus die komt er in. Maar eerst moet de boel ontdaan van onderdelen, en gelast worden.

ik probeer jullie hier vaak een update te geven, al wil het foto gedeelte nog niet zo lukken met foto’s vanaf een Iphone.

voor de leden van de GS and GSA pagina op facebook: daar staan de foto’s ook op.

Huidig wagenpark:

c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4

 

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 23 juli 2014 02:00 PM
  [ # 130 ]

He? Hoe sleep je dan?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 23 juli 2014 02:43 PM
  [ # 131 ]

Met draaiende motor?

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 23 juli 2014 03:11 PM
  [ # 132 ]

Denk t wel, anders remt ie zo beroerd.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 23 juli 2014 03:35 PM
  [ # 133 ]
vanderiet schreef:

Gelukkig heb ik nog een goedlopend blok staan, met goede DB-riem, dus die komt er in. Maar eerst moet de boel ontdaan van onderdelen, en gelast worden.

Hoe lang verwacht je met de restauratie bezig te zijn?

Ik dacht dat een riem van een GS elke 5 jaar vervangen moet worden. Dus ik zou als laatste voordat je weer gaat rijden er een nieuwe riem op zetten.

Profiel  
 
vanderiet
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012

- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 23 juli 2014 06:02 PM
  [ # 134 ]

we hebben gesleept in de versnelling, zodat we op de motor konden remmen. (koppeling op laten komen).

de motor wordt als laatste vervangen omdat eerst alle laswerk moet gebeuren en dan het spuitwerk. Op die motor zit een goede DB-riem, maar als ik toch bezig ben vervang ik die ook gelijk.

ik verwacht dat de restauratie 1 á 2 jaar gaat duren. Aangezien ik buiten vakanties niet erg veel tijd heb.

Huidig wagenpark:

c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4

 

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 23 juli 2014 08:08 PM
  [ # 135 ]

Wel een erg lompe manier als je de DB riem niet vertrouwt. Geen handrem aanwezig?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
 
9 van de 10
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook