17 van de 35
« Eerste  < Vorige 15 16 17 18 19 Volgende >  Laatste »
   
René‘s vieille dame grise: gedoneerd aan het CX-clubmagazijn
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25617
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 06 mei 2014 04:43 PM
  [ # 241 ]

Het moet wel los kunnen maar ik weet niet meer hoe..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 06 mei 2014 06:34 PM
  [ # 242 ]

ik ook niet, maar ik weet wel dat ik die rubbers niet op de pomp erop gedaan heb.
het is vast simpel, denk dat je het wel ziet als je zover bent.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9439
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 06 mei 2014 06:36 PM
  [ # 243 ]

2 ervaringsdeskundigen met een slecht geheugen dus! Laughing

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 06 mei 2014 07:56 PM
  [ # 244 ]

klopt, die deksel vervangen is ontzettend slecht voor je geheugen.
het bewijs is geleverd Laughing

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9439
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 19 mei 2014 10:38 PM
  [ # 245 ]
René Jongejan schreef:

Bij een bocht naar rechts komt er een grommend geluid uit het vooronder, dit is bij een korte bocht bij relatief lage snelheid of bij lange bochten op hogere snelheid.
Het doet zich ook voor bij diep inveren, na een verkeersdrempel bijvoorbeeld.

Oorzaak gevonden!
Het tripoidehuis van de linker aandrijfas was uit de bak los gekomen.
De borgring, waarmee velen juist problemen hebben om deze los te krijgen, deed zijn werk niet goed.
Terug gedrukt en zit weer op z’n plek.
Even aankijken of het zo blijft, anders even de borgring vervangen voor een nieuw exemplaar.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9439
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 25 mei 2014 11:25 PM
  [ # 246 ]

Vandaag maar eens de moeite genomen om de O-ringetjes van de koudstarthevel en de brandstofhevel op de inspuitpomp te vervangen.
Reed er tenslotte al een paar weken los in de auto mee rond.
Had wel het idee dat de nieuwe ringetjes een fractie kleiner zijn dan de oude, want de oude eraf ging makkelijker dan de nieuwe erop.
Geen nieuw deksel gebruikt, wel in het gat van de brandstofhevel een lichte slijtage zichtbaar.
Het deksel van m’n reserve inspuitpomp bood geen soelaas, die verkeert in een slechtere conditie.
Met een nieuwe pakking het deksel weer gemonteerd en verder opgebouwd.
Asjes goed in de montagepasta gezet.
Daarna met bekrachtigde brandstofklep de pomp even ontlucht.
Toen eigenlijk direct aanslaan en gelijk mooi lopen.
Tijdens de proefrit niet meer het verschijnsel meegemaakt, dat het toerental uit zichzelf even omhoog gaat na een bocht of een rotonde.
Moest, net als Boog, even aan zowel de anti stall als aan het stationaire toerental schroeven, voordat
alles weer goed stond.
Wel frappant, zou dat komen omdat er geen valse lucht meer langs de asjes door de inspuitpomp wordt aangezogen?
Bij de koude start morgenochtend zal blijken of deze actie voorlopig afdoende is geweest, anders toch maar even een nieuw deksel scoren.

Overigens ook gezien dat het linker tripoidehuis weer naar buiten was gekomen, dus daar moet een nieuwe borgring voor komen.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25617
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 26 mei 2014 10:33 AM
  [ # 247 ]

Kan je een foto maken van de ontlucht schroef?

De asjes zitten nu rechter op in het deksel. Daarmee verloopt mijns inziens de afstelling.
heb je de pakking in de dekselrand ook vervangen?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9439
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 26 mei 2014 11:55 AM
  [ # 248 ]

Alleen op de uittrede van het brandstoffilter zit bij mij een ontluchtingsschroef.
De inspuitpomp ontlucht ik door tijdens het ontluchten even het contact in te schakelen, daardoor gaat het magneetklepje open en wordt de lucht richting de retourleiding van de pomp gedrukt.

Pakking in de voet inderdaad ook vervangen.

Vanmorgen bij de koude start toch nog wel iets lucht, overigens behoorlijk minder dan voor de actie.
Het aan de haal gaan van het toerental tijdens het rijden heeft zich tot nu toe niet meer voor gedaan.

Wil ik volledig uit de luchtproblemen komen, wordt het toch een nieuw dekseltje.

Ook ga ik op basis van de tip van Frank nog even naar het ontluchtingsgaatje in de vulpijp kijken.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25617
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 26 mei 2014 12:06 PM
  [ # 249 ]

Ja dat ben ik ook van plan!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 28 mei 2014 10:14 PM
  [ # 251 ]

ik gebruik nooit dat ontlucht schroefje.

gewoon op de aanvoerslang op de pomp ontluchten.
en op de verstuivers.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9439
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 22 juni 2014 10:59 PM
  [ # 252 ]

Omdat ik nog steeds op de winterbanden rij, vandaag toch maar eens de hele voorraad lichtmetalen velgen bij elkaar gezocht.
Heb er in totaal 9, waarvan er 1 afwijkt van de rest.
Die is te koop, zie de rubriek “Aangeboden”.

Uit de overige 8 de 4 knapste gezocht, die ik wil laten opknappen.
In dat kader heb ik een paar vragen:
. wat is de beste methode? Iets van glasparelen, poedercoaten, met diamantsteen afdraaien en dan in de blanke lak?
. wat is de code van de originele kleur(en?) van de velg?
. waar kan ik dat in Noord-Holland of Friesland laten doen voor een knappe prijs/kwaliteit-verhouding?

Medeforummmer Henk Bats heeft het in 2012 door de Velgendoktor in Uden laten doen voor € 75,-/stuk, zie http://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/1681071/
Geen geld, maar ik lees niet alleen maar positieve berichten over dit bedrijf als ik even google, al zijn dat over het algemeen wat oudere.
Daarnaast, Uden is voor mij bijna aan de andere kant van de wereld! Laughing

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
PeuCitro
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 106
Geregistreerd: 17-01-2014

- BX 19 TZD AUTOMATIC
Gepost: 22 juni 2014 11:20 PM
  [ # 253 ]

In Amsterdam op het industrieterein Schinkel in de Helicopterstraat, naast bandenhandel Schinkel zit een bedrijf dat velgen opknapt.

Mij heeft ‘t € 65,00 per velg gekost, ze leveren prima werk af. Wat en hoe ze ‘t doen weet ik niet.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43311
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 22 juni 2014 11:34 PM
  [ # 254 ]

Voor je de velgen op laat knappen: heb je ze op een balanceerapparaat laten draaien zonder banden en gecontroleerd of er geen slag in zit? Je zal de eerste niet zijn die een kromme velg liet opknappen….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9439
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 22 juni 2014 11:36 PM
  [ # 255 ]

Ga ik uiteraard eerst doen, van 4 velgen moet ook nog de band af.

@ joehoe, bedoel je deze? http://www.velgenexpert.nl/

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
 
17 van de 35
« Eerste  < Vorige 15 16 17 18 19 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook