4 van de 20
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »

Felice’s BX 16 Valve 1988
Felice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 756

Gepost: 21 mei 2014 02:11 PM
  [ # 46 ]
Poekoek schreef:

Lekker bezig hoor.

Wat betreft je bumpertank: ga je zonder rijden in je 16v? Dan beperk je de actieradius wel nog verder vrees ik.

Voor de lange ritten en frequent gebruik zou ik de 14TE blijven gebruiken, met de bumpertank zou ik daarmee op 1 tank 1000km kunnen rijden. Zou mooi zijn.

Profiel  

Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2198

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 21 mei 2014 02:42 PM
  [ # 47 ]

Als je ‘m op de hoogste stand hebt gezet is de kans groot dat de zuigers eruit liggen, want dan staat je hoogteregelaar gewoon op ‘open’. Als je ‘m op die tussenstand hebt gezet is de kans groot dat er achter niks gebeurd is. Als die zuiger eruit is geschoten kan je dat meteen voelen aan de lekzak, en die tussenpin (tussen zuiger en veerpoot) zal dan de lekzak uitschoten zijn.

Profiel  

Felice
> 700 berichten

Gepost: 21 mei 2014 10:35 PM
  [ # 48 ]

Heb volgens mij niet de allerhoogste stand gebruikt. Toch voel ik de pen die aan de zuiger zit raar heen en weer bewegen in de lekzak. Dit weekend maar eens op nader onderzoek uit.

Profiel  

Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 22 mei 2014 08:29 AM
  [ # 49 ]

Die stang zit sowieso los (als er geen druk op staat), dus waarschijnlijk valt het wel mee. Smile

Profiel  

Felice
> 700 berichten

Gepost: 23 mei 2014 12:26 AM
  [ # 50 ]

Bedankt voor de geruststelling Jeroen.
Het viel me vandaag op dat de draaiknop voor het kiezen van de ventilatieopeningen op mijn 16v geen klikjes heeft, terwijl deze bij mijn 14TE wel aanwezig zijn. Hoort dit zo? Waar zouden deze klikjes vandaan komen? Van de tandwieltjes in het paneeltje achter de draaiknop?

Profiel  

Felice
> 700 berichten

Gepost: 26 mei 2014 09:21 PM
  [ # 51 ]

Hier heb ik reeds 1 draagarm gedemonteerd. Beide zitten nu met nieuwe lagers teruggemonteerd.

Een spin verzoekt het gat voor me te dichten. Aardig van hem.

Na het verwijderen van de brandstoftank goed beeld op de oorzaak van het LHM-lek. T-stukje van retourleidingen stuk dat op het subframe ligt.

hier zie je de 3 gebroken delen van het T-stukje

Flutonderdeeltje. Wel 28 euro bij de dealer…

Zonder brandstoftank kun je goed bij de leidingen om deze even met de staalborstel en roestomvormer te bewerken

Nieuwe remslagen voor. Voor de stuurhuishoes heb ik de stuurkogel los moeten maken. Heb de hoes helemaal over het spoorstangeind geschoven.

Profiel  

Felice
> 700 berichten

Gepost: 26 mei 2014 10:13 PM
  [ # 52 ]

Na de wissel van brandstoftank lijkt het alsof de motor geen benzine meer krijgt.
Startmotor draait goed, benzinepomp doet het ook (los op 12v getest)
Als ik de twee leidingen die van de achterkant van de auto naar de motor lopen volg, komen deze op onderstaande twee punten bij de motor aan. Als ik deze loshaal en de benzinepomp laat lopen, komt er niets uit een van deze slangen?

Wellicht een bekneld geraakte brandstofslang? ik heb anders geen idee? Moet zeggen dat ik van deze motor ook nog weinig verstand heb.

Iemand die raad weet?

Profiel  

Vermond
> 2000 berichten

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 26 mei 2014 10:30 PM
  [ # 53 ]

Wel genoeg benzijn in de tank? Ergens aansluitingen op de tank omgedraaid? Uit de linkse slang zou het moeten komen stromen.

Profiel  

Felice
> 700 berichten

Gepost: 26 mei 2014 11:10 PM
  [ # 54 ]
Vermond schreef:

Wel genoeg benzijn in de tank? Ergens aansluitingen op de tank omgedraaid? Uit de linkse slang zou het moeten komen stromen.

Er zit een liter of 6 in de tank. Aansluitingen op de tank niet omgedraaid. Ik zal de aanzuigleiding van de tank eens losmaken, in een potje met benzine zetten, pomp laten draaien en kijken wat er gebeurt.

Profiel  

Vermond
> 2000 berichten

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 27 mei 2014 07:25 AM
  [ # 55 ]

Benzinefilter vol met prut?

Profiel  

vortex
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1055

- BX 16V
Gepost: 28 mei 2014 07:16 PM
  [ # 56 ]

even kijken of je idd geen geknelde of geknikte slang hebt.

Verder wel hetzelfde tank-element gebruikt ??
Daar wil ook wel eens verschil in zitten Wink

liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap Wink

klik op de link voor het hele verslag van de BX 16V

Profiel  

Felice
> 700 berichten

Gepost: 29 mei 2014 12:23 PM
  [ # 57 ]

De motor loopt weer. Eerst heb ik de tank een paar centimeter laten zakken. Ik kon toen de aanzuigslang tussen brandstofpomp en tank heen en weer bewegen zodat ik zeker wist dat ie niet meer bekneld zou zitten. Toen de aanzuigslang in een potje met benzine gezet en de pomp laten lopen los op 12v. Wat bleek: de pomp kan zelf niet eerst de grote hoeveelheid lucht in de slang wegpompen om bij de benzine te geraken.
Heb toen de slang bij de pomp losgemaakt, zelf de benzine aangezogen (bek vol benzine…) en weer aangesloten. Na een korte poos doorstarten liep de 16v weer.

Profiel  

Felice
> 700 berichten

Gepost: 23 juni 2014 11:16 PM
  [ # 58 ]

Waar kun je voor weinig een twintigtal instrumentariumlampjes bestellen online?

Waarschijnlijk heeft iemand ooit een krik op een verkeerde plaats onder de dorpel gezet. Daar zit nu een vuistgroot gaat. Om dit voor laswerk goed te bereiken moest de sideskirt eraf. Ik had al gelezen dat dat lastig is vanwege de gebruikte kit, en dat klopt inderdaad Smile Best even mee bezig geweest.

De achterwielkastverbreder verwijderen was nog lastiger, door een kitrand die zo goed als onbereikbaar was om los te snijden. Gelukkig kon ik het zijscherm ruw behandelen, daar komt toch een nieuwe in.

Hier nog een gat op de kopse kant van de dorpel rechtsachter

En de bekende kofferbakbodemroest

Profiel  

Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3865

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 24 juni 2014 10:17 AM
  [ # 59 ]

Roesten wil ie wel Smile Gelukkig heb je een nieuw zijscherm, maakt het een stuk eenvoudiger.

Profiel  

dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 24 juni 2014 10:39 AM
  [ # 60 ]

Je nieuwe achterscherm is zo te zien een type 1 achterscherm.

Kom je in de knoei met de sierstrip die boven de bumper langs loopt.

Ook komt de bumper ongeveer 2 cm te ver naar binnen te staan.

Profiel  

4 van de 20
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook