Valt een voorspatbord bij te regelen en zo ja hoe ? :fijnsturen
ze zijn nog wel te krijgen maar ze zijn wel schaars probeer http://www.doro.nl eens of http://www.cxbasis.de of chypars
Totaal aantal Berichten: 1355
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Re: Voorspatbord regelen
xm_addict schreef:Valt een voorspatbord bij te regelen en zo ja hoe ? :fijnsturen
De spatborden zijn gepuntlast en dus niet bij te regelen, of je moet ze los boren verplaatsen en terug vast lassen.
De motorkap kan je wel afregelen.
Waarom wil je je spatborden bijregelen ?
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Hoi Kris, ben jij dat ?
Wel bij de TRD (goude) krijg ik de motorkap aan de bijrijderskant niet mooi gelijk met het spatbord. Heb al vanalles geprobeerd maar ik krijg ze niet lager (ze zou wat moeten zakken. Met de hand kan je het bijgeduwd krijgen maar ze komt steeds weer terug. Ik dacht misschien het voorspatbord vooraan iets te lichten maar dat gaat dus niet lukken.
Aan de voorruit ligt ze gelijk maar meer naar voren gaat het wat gapen.
Patrick
Totaal aantal Berichten: 1355
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
xm_addict schreef:Hoi Kris, ben jij dat ?
Wel bij de TRD (goude) krijg ik de motorkap aan de bijrijderskant niet mooi gelijk met het spatbord. Heb al vanalles geprobeerd maar ik krijg ze niet lager (ze zou wat moeten zakken. Met de hand kan je het bijgeduwd krijgen maar ze komt steeds weer terug. Ik dacht misschien het voorspatbord vooraan iets te lichten maar dat gaat dus niet lukken.
Aan de voorruit ligt ze gelijk maar meer naar voren gaat het wat gapen.Patrick
Ja Patrick dat ben ik.
De meeste CX’n hebben dat probleem.
De oorzaak ligt bij de motorkapsteun die te vast gaat of slecht afgesteld is .
Je kan dit oplossen door de scharnierpunten van de steun goed te smeren en gangbaar te maken, of de steun te verstellen indien nodig.
Meestal heeft de motorkap een knik gekregen door de slecht plooiende steun waardoor ze iets te hoog zit
, als dat zo is kan je dit wel iets terug wringen zonder de lak te beschadigen.
Een andere optie is 1 veer uit de steun te halen, dat wil soms ook wat helpen.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Hee, dat klinkt me bekend in de oren
Bij mij dus ook een knik helaas. Er zaten geen veren in. Ik dacht, laat ik dat ff doen want het hoort zo. Nou, de klep sluit nu veel slechter dan zonder de veer, hoe ik ook stel. Ik zie dat er geen spanning meet op staat en toch lukt het niet. Zit eraab te denken om de veren er weer uit te halen….
Patrick
——-cut—————————
Meestal heeft de motorkap een knik gekregen door de slecht plooiende steun waardoor ze iets te hoog zit
, als dat zo is kan je dit wel iets terug wringen zonder de lak te beschadigen.
Een andere optie is 1 veer uit de steun te halen, dat wil soms ook wat helpen.
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
De bevestiging van de steun aan de motorkap is middels 2 schroeven. Deze losgedraaid en een paar andere posities gekozen en het is al een heel stuk beter. Nu blijft alleen nog een kleine bolling in het midden over, maar daar valt mee te leven. Aan de voorzijde sluit ze nu perfect aan.
Bedankt voor de tip !
Totaal aantal Berichten: 1355
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
xm_addict schreef:De bevestiging van de steun aan de motorkap is middels 2 schroeven. Deze losgedraaid en een paar andere posities gekozen en het is al een heel stuk beter. Nu blijft alleen nog een kleine bolling in het midden over, maar daar valt mee te leven. Aan de voorzijde sluit ze nu perfect aan.
Bedankt voor de tip !
Die kleine bolling in het midden is waarschijnlijk een knikje in de motorkap t.g.v. de steun die vast zat of niet goed afgesteld was.
Blij dat ik kon helpen
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.