Totaal aantal Berichten: 49
Geregistreerd: 18-06-2013
- 2CV Special
- BX Progress
- Ami Cimos 8 Break
- ID/DS D Special
- Ami M35
Goed idee maar helaas heb ik dit blokje zonder steunen van de sloop gehaald, om het stabiel te houden heb ik aan beide kanten nu een wigje geplaatst.
en je had je schuur vol liggen, zei je ?????
wie ‘t kleine niet leert, doet ‘t grote verkeerd
Histoire: 2CV4, 2CV6, AK400, Ami Super Berline, Ami Super Break, Ami 8 Service Tol., Ami 8 Break, Acadyane, en diverse niet-citro’s.
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Maak dat blok nou eerst even schoon! Ow en die twee puntjes zitten op een vaste plaats die niet veranderd mag worden. Anders klopt de timing niet meer…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 49
Geregistreerd: 18-06-2013
- 2CV Special
- BX Progress
- Ami Cimos 8 Break
- ID/DS D Special
- Ami M35
Een flesje Dasty later:
carver schreef:en je had je schuur vol liggen, zei je ?????
Vol liggen is misschien wat overdreven, maar er liggen nu nog 5 stuks in de garage + één in de woonkamer
meer dan ik heb liggen!
ging je nog wat opruimen? Zo, ja, wat dan en voor hoeveel?
Ik heb interesse in AM2 en Visa.
Meteen een tip d’r bij : Schoonmaken met paraffineolie, klinkt als heel wat maar is gewone lampenolie
uit de super.
Goedkoop, vervliegt nagenoeg niet, veilig en neutraal.
EN (hier komt ie) Recyclebaar !
Hoe: Plaats twee bakjes getrapt boven elkaar
Drapeer een lapje vanuit de bovenste naar de onderste.
Doe je vieze lampenolie in de bovenste en kantel het bakje richting de
onderste zodat de olie tot aan de rand staat. Laat een beetje olie
in het lapje lopen.
De volgende ochtend heb je brandschone olie voor de volgende klus.
wie ‘t kleine niet leert, doet ‘t grote verkeerd
Histoire: 2CV4, 2CV6, AK400, Ami Super Berline, Ami Super Break, Ami 8 Service Tol., Ami 8 Break, Acadyane, en diverse niet-citro’s.
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
goeie tip carver!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
wie ‘t kleine niet leert, doet ‘t grote verkeerd
Histoire: 2CV4, 2CV6, AK400, Ami Super Berline, Ami Super Break, Ami 8 Service Tol., Ami 8 Break, Acadyane, en diverse niet-citro’s.
Totaal aantal Berichten: 49
Geregistreerd: 18-06-2013
- 2CV Special
- BX Progress
- Ami Cimos 8 Break
- ID/DS D Special
- Ami M35
Zeker een goede tip, dat ga ik in het vervolg toepassen! De blokjes liggen hier niet in de weg dus ik laat ze voorlopig liggen. Zoals je kunt zien staan ze goed in de conservering
Morgen het oliepompdeksel eraf en dan kan het blok gesplitst worden. Iemand nog tips?
Ik denk dat ik houten keggen ga gebruiken.
Rondom het blok vind je langs de naad verschillende plekken waar je deze truc kan uithalen.
Als je de olieaftapplug er weer in draait kan je er vlak naast ook zo’n nok gebruiken voor een domp.
Maak een heel rondje door steeds er tegenover de naad te lossen.
Kunststof of houten hamer bij de hand, iets kracht zetten op de domp en zachtjes kloppen in de buurt van de domp.
Als je denkt dat ie overal los is moet je ‘m makkelijk kunnen openen.
Als dat niet zo is zal je de naad iedere keer moeten uitvullen naast je domp tot dat ie lost.
Let op dat de helften in hun stand blijven tijdens dit proces. Dat betekent 1 tot 3 milimeter per domp.
Ook oppassen dat je niet met stalen dingen het pasvlak beschadigd.
succes
wie ‘t kleine niet leert, doet ‘t grote verkeerd
Histoire: 2CV4, 2CV6, AK400, Ami Super Berline, Ami Super Break, Ami 8 Service Tol., Ami 8 Break, Acadyane, en diverse niet-citro’s.
O, ja !
Wat voor vastdraaien geldt, één voor één steeds vaster, geldt ook voor losdraaien!
Eén voor één steeds losser.
En het kleine oogvormige ‘dekseltje’ onder de oliepomp is geen dekseltje, het is het montagevoetje van de oliepickup, dus wel een boutje er uit aan de kant die je eraf trekt, of allebei, maar niet proberen te verwijderen.
wie ‘t kleine niet leert, doet ‘t grote verkeerd
Histoire: 2CV4, 2CV6, AK400, Ami Super Berline, Ami Super Break, Ami 8 Service Tol., Ami 8 Break, Acadyane, en diverse niet-citro’s.
Totaal aantal Berichten: 49
Geregistreerd: 18-06-2013
- 2CV Special
- BX Progress
- Ami Cimos 8 Break
- ID/DS D Special
- Ami M35
deze foto kan zó in ‘t Stedelijk ! Proficiat!
en ? viel ‘t mee ?
wie ‘t kleine niet leert, doet ‘t grote verkeerd
Histoire: 2CV4, 2CV6, AK400, Ami Super Berline, Ami Super Break, Ami 8 Service Tol., Ami 8 Break, Acadyane, en diverse niet-citro’s.
Totaal aantal Berichten: 49
Geregistreerd: 18-06-2013
- 2CV Special
- BX Progress
- Ami Cimos 8 Break
- ID/DS D Special
- Ami M35
Viel eigenlijk hartstikke mee, je merkt wel dat ie ontworpen is op simpelheid.
Het laatste deel van het demonteren staat nu ook online:
Totaal aantal Berichten: 49
Geregistreerd: 18-06-2013
- 2CV Special
- BX Progress
- Ami Cimos 8 Break
- ID/DS D Special
- Ami M35
Ik heb de nokkenas nagemeten op de draaibank en heb de volgende lifthoogtes gemeten(gezien vanaf het tandwiel) 5,97 6,16 5,86 6,19. Ik kan alleen in de Haynes de juiste waardes niet vinden, heeft iemand hier ze toevallig?
Erasmo schreef:Viel eigenlijk hartstikke mee, je merkt wel dat ie ontworpen is op simpelheid.
Het laatste deel van het demonteren staat nu ook online:
Haha, je kan binnenkort zo meedoen met kampioenschap 2CV blok de- en monteren!
https://www.youtube.com/watch?v=ete_uPy4vlc (wordt pas interessant vanaf 12:30)