Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013
- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
mocht je er nog een nodig hebben, er staat er op marktplaats nog eentje
BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99
Hoi Rex ,ik heb 2 verschillende types van die zware haken .Zelf ben ik op zoek naar een gewone waarbij een twinnyload te monteren is.Je kunt de haken bekijken in Houten bij Utrecht [zijn nog gemonteerd op bx’en]
grt
c est la vie
Jep!
Mijn Fotosessie’s
_____________________________________
Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91
Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Jep. Geen instructieboekje?
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
domme vragen bestaan niet
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
Beter dat je het vraagt voor de zekerheid, dan dat je olie in je koelvloeistof of ruitensproeier gooit!
Allen bedankt..!!
+1 voor zelfvertrouwen
Timo1990 schreef:Jep. Geen instructieboekje?
Nee, nog niet. Wordt misschien wel eens tijd.
Citroën BX Cannes // 1991
Ik heb een BX op het oog, alleen staat deze niet zo 1-2-3 om de hoek.
Vraagje, heeft er iemand ervaring met het importeren van een auto vanuit Frankrijk?
Zo ja, hoe gaat dit in zijn werk?
Met de Cannes gaat het trouwens super. Ben er wel achter gekomen dat je met ‘98 veel zuiniger loopt.
Sta nu gemiddeld op 1 op 16,9.!! Echt helemaal super.
Citroën BX Cannes // 1991
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Als je de zoekfunctie even gebruikt vind je heel veel over invoeren van een auto uit het buitenland.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik had inderdaad de zoekfunctie gebruikt, alleen die van het onderwerp Citroën BX. En hier kon ik niet zoveel vinden, maar goed het importeren van een BX vanuit Frankrijk staat even op een laag pitje [ook wel waakvlammetje genoemd].
Citroën BX Cannes // 1991
VAKANTIE VERSLAG 2014
In de nacht van woensdag 28 mei – donderdag 29 mei zijn we om 00.30 vertrokken naar het land van Napoleon Bonaparte, azuur blauwe zee en Patrick Bruel. Zoals beloofd in mijn vorige reisverslag [pagina 7]. Eindbestemming hierbij is Agay aan de Côte d’Azur.
De nacht valt als we in de BX stappen, al valt het op dat het nog niet eens pikkedonker is. TomTom ingesteld en op nachtverlichting gezet [vind mijn vriendin prettiger aan de ogen]. Hierna briezen de 75 paarden los op het asfalt en kan wat mij betreft de vakantie beginnen. We zijn Zwolle nét voorbij of mijn vriendin krijgt al niet veel meer mee van de reis. Met de Nederlandse wegen ga ik jullie niet mee vervelen. Nou vooruit, alleen Maastricht dan. Want jeetje mina, wat is het toch een puinhoop om en rondom Maastricht. Ben benieuwd wanneer ze daar denken klaar te zijn.
Eenmaal Nederland uit, en Liège op de borden en mijn vakantiegevoel is compleet. Wel heb ik elke keer als ik door Luik rij de vraag in mijn hoofd wat mensen toch bezielt om hier te gaan wonen. Vies, stinkt, grijs en allemaal lelijke gebouwen dicht op elkaar gebouwd. Maar goed, dat zullen sommige ook wel hebben van Assen.
Bij een stoplicht naast mij stopt een Nederlander met een Kip caravan. Op dit moment rijst de vraag bij mij op wat een auto+caravan combinatie door het centrum van Luik moet, want voor zover ik het weet zijn de sleurhutten [en groot vrachtverkeer] verboden in het centrum. Maar een vlugge blik op het gezicht van de bestuurder leert dat dit ook niet zijn eerste keus was. Omdat het rustig is bekijk ik voor de zoveelste keren het dashboard van de BX. In mijn optiek een van de mooiste. Al ben ik bevooroordeeld met de herinneringen en de nostalgie. De kleuren, het licht trillende km aanduiding… alles klopt aan deze auto.
Ter hoogte van Bastogne merk ik op dat de wegen in België echt slecht zijn. Grootte kuilen en scheuren in de weg, en opvallend veel doden dieren langs de kant van de weg. Na verloop van tijd komt Luxemburg op de borden, en dat betekend goedkoop tanken [en voor de rokers, goedkope tabak]. De BX is eigenlijk nog niet toe aan een verfrissing, maar mijn portefeuille schreeuwt om hier te gaan tanken [1,34 voor 98+]. Hierbij moet ik even vermelden dat ik elke vakantie vertrek in korte broek, ongeacht het weer. Alleen hier in Luxemburg geeft de stationsklok aan dat het 6 graden is. En dat in combinatie met een fris briesje zorgt ervoor dat ik klappertandend sta te tanken. Maar gauw weer terug in de warme BX.
Citroën BX Cannes // 1991
Na verloop van tijd zien we het bordje “France” verschijnen. Héérlijk gevoel en opeens rijst de vraag bij mij op of deze BX eigenlijk wel eens eerder in Frankrijk is geweest [afgezien de bouw en montage]. Maar dat antwoord moet ik helaas schuldig blijven. Dan het overige verkeer, zelf vind ik het wel interessant om te zien wat voor merken hier de snelwegen sieren. Misschien toeval maar de Citroën’s en Peugeots razen mij voorbij. Verder ook opvallend veel Dacia’s.
Nadat we het industriegebied van Metz voorbij zijn, strelen de eerste zonnestralen de BX. Ter hoogte van Nancy moeten we even opletten, want we reizen via de Route National. Dus vanaf de A31 moeten we straks even de A33 aanhouden en dan de A330 op richting Épinal. Bij het plekje Vesoul komen we op de Rue de la Rocade, en opeens zie ik een groot PSA Peugeot & Citroën fabriek staan pal naast 10 treinsporen. De haren gaan rechtop staan, want zou dit de plek zijn geweest waar de BX is “geboren en getogen” is? Ergens in mijn achterhoofd weet ik dat dit niet zo is, maar toch fantaseren blijft aangenaam.
De reis gaat verder, en wat op valt is de aanwezigheid van de gendarmerie. Ongeveer 6 km na
Bourg-en-Bresse worden we aangehouden door een Franse dame en heer. Ze vragen waar we vandaan komen, waar we heen gaan en/of we alcohol, marihuana of tabak bij ons hebben. We trekken een vies gezicht en knipperen 2 keer lief naar mevrouw de agent. De mevrouw kijkt door de kraakheldere raampjes achter in de auto en bekijkt onze vakantiespullen. Hierna mogen we de reis weer vervolgen.
Zo tegen 13.00 komen we aan in Paladru, bij onze overnachtingscamping. Veel vroeger dan gepland, zetten we onze tent op en verkennen we de omgeving. Snel even wat Franse boodschapjes halen [wijn & stokbrood] en we gaan die avond vroeg in bed.
Om 5.00 vroeg in de ochtend rillen we wakker van de kou. Luchtbedjes leeg laten lopen, en rustig kauwend op een oud stokbrood kijken we naar de zonopkomst aan het meer van Paladru. Nadat we iets zijn opgewarmd onder een warme douche gaan we gauw weer “toutes directions”.
Eenmaal in de auto gestapt, knalt Mad Love’s Comin’ van de Golden Earrings uit de [weliswaar standaard] speakers van de BX en houden we Sisteron aan. Na ongeveer 100km krijgen stilletjes aan het gevoel dat deze dag lang gaat duren, want de tijd van rotondes en kleine dorpjes is aangebroken. Niet heel erg, want je hebt onderweg wat te kijken.
Citroën BX Cannes // 1991
Bij het plek Laragne-Montéglin komen we bij een autodealer die een stuk of 6 BX breaks en 4 sedans heeft staan. Niet allemaal in de beste staat, maar toch. En ja, ik hoor jullie denken…waar is de foto dan? Probleempje de camera lag ver weg verstopt onder de kampeerspullen. Ik heb nog een poging gewaagd onder het mom van;”Lieverd, ga jij anders even de stadje in dan zoek ik even de camera.” Maar het mocht niet baten.
Iets na Sisteron draaien we van de D4085 af op de N85 richting Draguignan en de klok slaat 14.00. Ook de warmte neemt toe, en de BX blaast de warmte goed hoorbaar van zich af. Eenmaal aangekomen op bestemming [Agay], zien we de poorten van onze camping.
EERLIJK WAAR, onze radio zingt op dit moment “Spijt heb je morgen maar” van de Zeeuwse rakkers Bløf. We zien de camping poort met een dik roestig slot eromheen, veel hoog gras, onkruid en in de verte zie ik een klein gebouwd, wat ik veronderstel dat vroeger de receptie was onder beklad met graffiti. Kortom, deze camping is al wat geringe jaren gesloten.
We draaien de BX snel weer om. Niet getreurd, want jaren geleden [toen nog onder de veilige vleugels van pap en mam en een TZD DT-XG-34 onder de kont] hebben we hier ook een gekampeerd. En gelukkig, camping Paradis des Campeurs bestaat nog. Ondertussen staat de klok 17.00 en beginnen we vol goede moed met het opzetten van de tent.
Maar niet voordat ik de Franse dame vriendelijk bedank voor een goed geveerde en comfortabele reis. De dame heeft nu even 2 weken rust, en dan keren we weer terug naar Assen.
DAMAGE REPORT:
- Licht van het dashboard werkt nog maar voor de helft. Alleen de KM aanduiding brand nog, en van het analoge klokje blijft zwart.
- Dagteller van de BX heeft het begeven. Heb ondertussen een nieuwe 2e hands klaarliggen, alleen door tijdgebrek, nog niet erin gezet.
Citroën BX Cannes // 1991
Mooi verslag, je BX heeft zich goed gehouden zo te lezen!
Mijn Fotosessie’s
_____________________________________
Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91
Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94