Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Netjes hoor, dat zie je maar zelden zo schoon en roestvrij.
Rijdt die nog wel eens? Of ga je er gewoon helemaal geen accu meer inzetten
Totaal aantal Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Daarom moest er ook een nieuwe akku in, voor dat ene rondje langs het dorpsplein
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik zou hem duwen, dan krijg je ook geen vocht in je uitlaat
Het is gewoon super zo, zeker gezien het origineel is. Dit ga je meestal alleen nog vinden in gerestaureerde auto’s.
RonK. schreef:
Daarom moest er ook een nieuwe akku in, voor dat ene rondje langs het dorpsplein
Je kunt natuurlijk ook een APK station verder weg zoeken, maakt ze tenminste nog wat kilometers…
De CX heeft het maar goed getroffen met zo’n baasje . Het blijft een prachtige beauty!
Citroën CX 25 GTI TURBO 2, C’est Démon!
Surf eens naar: http://www.citroen-cxclub.nl/
Ex DS 21 Pallas (1969)
Ex CX 25 GTi T2 (1987)
Ex XM V6 Exclusive Aut. (1998)
Totaal aantal Berichten: 9358
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Zet er eens een pijltje bij waar de roest zit,zie eigenlijk niks
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Edwin van Seggelen schreef:RonK. schreef:
Daarom moest er ook een nieuwe akku in, voor dat ene rondje langs het dorpspleinJe kunt natuurlijk ook een APK station verder weg zoeken, maakt ze tenminste nog wat kilometers…
De CX heeft het maar goed getroffen met zo’n baasje . Het blijft een prachtige beauty!
Ha Edwin, dat is lang geleden
Hoe is het met je en hoe staat het met jouw mooie turbo, want als we het dan toch over beauty’s hebben.
F.SvM schreef:Zet er eens een pijltje bij waar de roest zit,zie eigenlijk niks
VgF
Nou Frank links en rechts van de akkubeugel, tussen het binnenscherm en de felsrand van het gedeelte waar de accu op staat . Het is idd niet veel maar wel nodig om even wat actie te ondernemen om verder ongemak te voorkomen.
Heb jij ervaring met Evapo Rust, dat moet goed spul zijn schijnbaar.
Anders kan Novorox of RX ook altijd nog natuurlijk.
tja daar werd ik even op het verkeerde been gezet.
ik dacht accubak ; even kijken hoe anderen al dat laswerk aanpakken
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Totaal aantal Berichten: 9358
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ik heb alleen ervaring met de slijptol
Maar als het zulke kleine puntjes zijn,goed ontroesten ,ML erop en dan dinitrol .
Maar ik denk dat Erik wel weet wat het beste is.
Maar ik zou zeker geen RX producten gebruiken,maar goed dat is mijn mening.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ron, stond jouw CX vandaag in Moerdijk?
Totaal aantal Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Arjan Verkade schreef:Ron, stond jouw CX vandaag in Moerdijk?
Ja Arjan, sorry ik zie je post nu pas.
Hij stond op het grasveld onderaan de dijk.
Ik heb jou DS ook gezien als het goed is,alleen ben ik jullie niet tegen gekomen.
Totaal aantal Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
En dan weer nieuws over de witte dame
De CX is weer zonder op of aanmerkingen een jaar APK rijker
1300 km tot nu dit jaar, dat worden er in totaal tussen de 1500 en 2000.
Precies volgens plan
Deze keer verse olie en 4 nieuwe banden omdat dat eens tijd werd.
Ze was zelfs in goed gezelschap vandaag bij het keuringsstation.
Jouw CX is toch altijd in goed gezelschap, RonK? Ik bedoel: als ze dan eens uitgelaten wordt.
Totaal aantal Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Dat dan weer wel idd , .....
Totaal aantal Berichten: 9358
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
RonK. schreef:En dan weer nieuws over de witte dame
De CX is weer zonder op of aanmerkingen een jaar APK rijker
Exact een jaar en in totaal 700km verder,jawel 700
Dit jaar heeft de CX extreem weinig gereden, alleen in het voorjaar is ze even buiten geweest, verder heeft ze driekwartjaar in de slaapstand gestaan .
Dit is vanwege een aantal familie toestanden wat veel energie koste en enorm veel tijd nodig had.
Het is gelukkig allemaal iets stabieler en ik zal er nog een aantal KM’s bijzetten tot ze weer de “op hok” moet van de jongens van de wb.
Met een beetje geluk haal ik toch nog het gemiddelde, 1500 tot 2000 km per jaar.
Niet onbelangrijk, wat heb ik eraan moeten doen;......
10 luizweet oliedruppels van het carter moeten vegen en het linker achteruitrijlampje uit en in de fitting moeten halen zodat deze weer contact maakt.
Het is maar een saaie auto ,
Kortom;
Met dit topic houden we het forum niet zwevend.