8 van de 11
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
   
Jabaars XM 2.1 TD is naar de sloop.
jabaar
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 224
Geregistreerd: 14-10-2011

Gepost: 03 februari 2014 11:50 PM
  [ # 106 ]

Ben ondertussen op 403.000 km-stand.

Doe mijn avatar wel eer aan met al dat geprut.

Pomp drupt aan het begin met koude motor en loopt stationair wat rommelig. Opvangbakje (er hangt nu een deksel van het dieselpotje onder met afvoerslang) vangt alle lekkende diesel op. Motorruim schoon gespoten en zie dat alle diesel wordt afgevoerd via het lekbakje en niet meer lekt op de multiriem. Heel soms slaat de motor af als ik na zo’n 10 minuten rijden moet wachten bij een stoplicht of in de file. Daarvoor is stoppen geen probleem. Krijg dan associaties met mijn eerste Visa en ik dat ding op gang moest blijven helpen met een handchoke. Vervelend en het hoort allemaal niet.

Heb verschillende opties.
- pomp vervangen. Alleen voor een gereviseerd en getest exemplaar. 2e-hands is voor mij geen optie, heb daar geen vertrouwen in.
- toch een wat oudere XM 2.1 TD met een Bosch-pomp. Moet ik echt gaan zoeken. Waarschijnlijk wordt het importeren uit Duitsland of België.
- Lease-auto
- weer als tussenauto een Xantia. XM op de oprit en hopen dat een andere pomp beschikbaar is.

Het zal allemaal wel te maken hebben met de tijd van het jaar. Kouder en ineens blijkt mijn XM diesel last te hebben van de ietwat lagere temperaturen.
Eenmaal op de snelweg (en dat rijd ik meestal) rijdt de XM gewoon prima.

XM 2.1 TD Y4 1999 Prestige. Niet meer.

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 04 februari 2014 12:00 AM
  [ # 107 ]

lastig met die pompen.

Ik had met die TD dus ook zon lekke pomp.
Revisie geval gevonden, was half jaar meegereden. Vervolgens een paar maanden op de plank gelegd.
Er in gezet in mijn ander xm td en nog harder lekken.

Uit eindelijk uit een xm gehaald met een achterschade. Die sloop auto liep goed zonder lekken.
Die pomp eruit gehaald en die was goed.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 04 februari 2014 12:02 AM
  [ # 108 ]

Mischien een idee?? Ik zoek nu een 2.1td met goede automaat bak.
Staat complete auto op marktplaats…... ik heb wel plek.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
jabaar
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 224
Geregistreerd: 14-10-2011

Gepost: 04 februari 2014 12:11 AM
  [ # 109 ]

Dat is net mijn punt. Langzamerhand komen we aan de houdbaarheidsdatum van die pompen. Overigens succes met je gedoe met die automaatbak.

XM 2.1 TD Y4 1999 Prestige. Niet meer.

Profiel  
 
jabaar
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 224
Geregistreerd: 14-10-2011

Gepost: 04 februari 2014 12:13 AM
  [ # 110 ]

Goed idee.
Ga ook op zoek.
Maar PB maar even voordat anderen…

XM 2.1 TD Y4 1999 Prestige. Niet meer.

Profiel  
 
BX16TGI
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 762
Geregistreerd: 11-05-2004

Gepost: 04 februari 2014 10:19 PM
  [ # 111 ]

Mijn gereviseerde pomp werkt nog steeds perfect, ook na een nacht buitenstaan in de kou starten en lopen zonder lekken en mooi stationair draaien. De gereviseerde pompen die ik tot nu toe heb gezien hebben allemaal van dat verzegelspul in de schroeven, had die van mij vóór de revisie niet. Kan je mooi zien of de pomp van de sloopauto al gereviseerd is, anders gaat ie vroeg of laat lekken.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 05 februari 2014 12:50 AM
  [ # 112 ]

Wanneer stapt die boerin nou eens van het spatbord af? Kunnen we lachen!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 05 februari 2014 11:41 AM
  [ # 113 ]

Heren,

Ik heb nog een EPIC liggen die ik ooit kocht als reserve. De kabel is halverwege afgeknipt.
Wie kan ik er een plezier mee doen? Ik heb geen diesel XM meer.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
jabaar
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 224
Geregistreerd: 14-10-2011

Gepost: 05 februari 2014 06:21 PM
  [ # 114 ]

Dag JanSr.

Alweer een optie erbij. Het zal wel niet een gereviseerde pomp zijn.
Alleen als die lekvrij is. Hoe dat dan moet met die kabel komen we ook wel uit.

XM 2.1 TD Y4 1999 Prestige. Niet meer.

Profiel  
 
jabaar
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 224
Geregistreerd: 14-10-2011

Gepost: 29 mei 2014 12:36 AM
  [ # 115 ]

Ben er toch wel klaar mee.
Dieselpomp vinden die lekrij is is lastig. Afgelopen weekend bij clublid geweest voor pomp. Helaas was het lekvrije exemplaar er niet, wel een lekke pomp die ik mee kon nemen. Kan deze naar een dieselspecialist brengen om te testen en met wat oplapwerk voor de tijd dt het duurt lekvrij te laten maken. Complete revisie van de pomp kan. Gaat gewoon boven de waarde uit van een XM 2.1 TD. Denk dat je toch zo rond de 2000 euro moet investeren.
Heeft wat te maken met de toekomst van de XM als klassieker. Dus niet meer willen dat je de XM wilt gaan rijden voor het dagelijks gebruik.


Heb ook een aanbod oor een andere pomp die op een XM zit en die lekvrij is. Kan deze eruit halen en hopen dat de pomp de transpartatie overleefd.
Mijn XM 2.1 TD wordt geen klassieker met 420.000 km achter de rug.
XM gaat niet weg tot aan september.
Heb wel een rondje gereden in de C5 en het beviel mij wel.

Je zal zien dat ik na september nog steeds in de XM rijdt.

XM 2.1 TD Y4 1999 Prestige. Niet meer.

Profiel  
 
RueCitroen
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 76
Geregistreerd: 17-02-2007

Gepost: 29 mei 2014 01:06 PM
  [ # 116 ]

Heel herkenbare worsteling. Ben ook tijden aan het klooien en zoeken geweest. Uiteindelijk begin vorig jaar toch de knoop doorgehakt en een gereviseerde pomp aangeschaft (via Diesel Buchli in Harderwijk). Met de- en montage loop je dan inderdaad aardig richting de 2000 Euro. Ben inmiddels al wel weer ruim 60.000 heerlijke kilometers verder Smile Klokje staat nu op 552K. Succes met de afweging!

Wijnand

Ooit gehad: BX 14E (1984), BX 16TRI (1987), AX 10E (1987), BX TRD Turbo (1988), BX TZD Turbo (1990), XM 2.0 (1992), XM Turbo D12 (1992), AX 11 SPOT (1996); Xsara Turbo D Break LP (1999); Saxo 538 Sport (1999); BX Gti 16V (1988); C5 2.0 HDI LP (2001); C5 2.0 HDI Exclusive (2005); Xsara 1.8 16V (1998); XM Turbo D aut. (1998); C5 2.2 HDI Exclusive aut. (2005)

Profiel  
 
maarten 96
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 10-05-2014

Gepost: 29 mei 2014 08:25 PM
  [ # 117 ]

weet je zeker dat het de dieselpomp is die lekt? en niet de diesel afsluiter? ik heb dit 2 of drie keer gehad bij eerdere xms en opgelost door de afsluiter eruit te halen en deze met behulp van een bankschroef weer vastgeklempt (of een niewe afsluiter erin)

hoop dat dit bij jou ook het geval is vriendelijke groet maarten

Profiel  
 
BX16TGI
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 762
Geregistreerd: 11-05-2004

Gepost: 30 mei 2014 01:21 PM
  [ # 118 ]

Het zijn echt de pakkingen die hard worden en gaan lekken. Ik weet niet waar die 2000 euro vandaan komt, mijn pomp was voor véél minder weer gereviseerd, zoals ik al eerder in dit draadje meldde. Nog steeds kurkdroog en lekvrij trouwens, op weg naar de 380.000. De mensen van dieselcentrum noord hebben voor zover ik weet een complete revisie gedaan, alleen lekvrij maken wilden ze niet doen.

Profiel  
 
jabaar
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 224
Geregistreerd: 14-10-2011

Gepost: 07 september 2014 10:25 PM
  [ # 119 ]

Helaas krijg ik van de sloper de dieselpomp er niet vanaf.
De bovenste 2 moeren gaan prima, maar de onderste helaas niet. Van alles geprobeerd. Pijpsleutel, ratelset met flexibele deel of kniestuk. Onvoldoende grip en natuurlicht geen zicht.
Er is weinig ruimte. Moet de HD-pomp er helemaal vanaf of heb ik ander gereedschap nodig.
Of heeft het wat met volgorde te maken. Dus eerst de onderste en dan pas de 2 bovenste bouten.

XM 2.1 TD Y4 1999 Prestige. Niet meer.

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 07 september 2014 11:40 PM
  [ # 120 ]

Ben diep aan het nadenken. Maar kon me niet herineren dat die pomp zo lastig los ging??
Maar je hebt wel de hele distibutie los? Ofwel je haalt pomp er compleet uit?
Maar ik had wel de HD pomp eraf.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
 
8 van de 11
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook