Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 19-03-2007
- Ami 8 berline business edition
Ik heb een nieuwe ( 2e hands pook ) met nieuwe lagers er los bij.
Wie weet hoe ik de lagers om de pook in de omgefelsde rand krijg?
La vache qui rit.
Ex: Seat 850Special, Sunbeam, GSA, Opel Corsa, BX Leader, AX , ZX, Xantia 1.8 16v
Ik wist niet eens dat je dat vervangen kon!
Laat staan dat ik advies kan geven…
Ik zette gewoon het hele setje over…
Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 19-03-2007
- Ami 8 berline business edition
Ik heb al gevonden op het Dyane forum, dat je de kraag moet inslijpen en omkrullen.
Dan de lagers erin en terugbuigen. Ik hoopte op een vriendelijker manier.
Ja ik heb lagers bij mijn nieuwe tweedehands pook gekregen.
Ik wacht nog even eventuele andere reakties af.
Doei,
Maurice
La vache qui rit.
Ex: Seat 850Special, Sunbeam, GSA, Opel Corsa, BX Leader, AX , ZX, Xantia 1.8 16v
Niks inslijpen of wegverspanen.
Peuter het oude lager helemaal eruit.
Neem 2 stuivers, omdat die zachter zijn dan staal maar hard genoeg, en sla die in de vorm van een
pringle chips, zodat ze tussen de pook en de geleidebuis passen ( gebruik plakband of iets anders om tegen te gaan dat ze in de buis rollen)
2 strookjes aluminium is ook goed, maar niet te dun want het is niet alleen om te beschermen maar ook om hoog genoeg te blijven voor dat gestuikte vernauwinkje die als aanslag voor je lager dient.
Je bent als het ware plaatselijk je pook aan het verdikken.
Druk één van die stuivers klem tussen pook en buis, de ander tussen pook en tang.
De tang zit met z’n andere bek buiten de buis, misschien moet je een beetje uitvullen voor een goede kneep.
Als je nu met een grote waterpomptang, moordenaar of pijpentang een rondje gaat knijpen staat je felskraagje weer open.
Nieuwe erin,terug tikken.
In de auto is een bitch, lekker in de bankschroef in de schuur doen.
Attention! Respecteer het rond zijn van de pook, goed kijken wat er gebeurt, kleine krachtige knijpjes
does the job
Als je perse niet de pook wil laten meeknijpen kan je een buisje overlangs openzagen en om je pook dichtknijpen om die te ontlasten.
mij is ‘t zo gelukt, hoefde tot nu toe maar één keer, geen idee of er slimmere trucs zijn.
succes
wie ‘t kleine niet leert, doet ‘t grote verkeerd
Histoire: 2CV4, 2CV6, AK400, Ami Super Berline, Ami Super Break, Ami 8 Service Tol., Ami 8 Break, Acadyane, en diverse niet-citro’s.
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
hoe luid het topic ook al weer ?
evengoed toffe klik, de passie straalt er vanaf
wie ‘t kleine niet leert, doet ‘t grote verkeerd
Histoire: 2CV4, 2CV6, AK400, Ami Super Berline, Ami Super Break, Ami 8 Service Tol., Ami 8 Break, Acadyane, en diverse niet-citro’s.
Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 19-03-2007
- Ami 8 berline business edition
Ik zie het wel zitten, liever dan het inslijpen.
Alvast bedankt,
Groeten,
Maurice
La vache qui rit.
Ex: Seat 850Special, Sunbeam, GSA, Opel Corsa, BX Leader, AX , ZX, Xantia 1.8 16v
Hey Carver,
heb je misschien wat foto’s gemaakt van jouw oplossing? Dit spreekt soms wat beter tot de verbeelding…
Grtz.
Sorry, dat was in de jaren ‘80
Kan ik wat verduidelijken ?
wie ‘t kleine niet leert, doet ‘t grote verkeerd
Histoire: 2CV4, 2CV6, AK400, Ami Super Berline, Ami Super Break, Ami 8 Service Tol., Ami 8 Break, Acadyane, en diverse niet-citro’s.
Ik begrijp niet goed hoe je een tang tussen pook en huis krijgt, als je er ook een kromme stuiver in stopt… En je vervolgens je huis terug rond gaat buigen….
Maar het zal wel aan mijn verbeelding-vermogen liggen; daarom vroeg ik of je er misschien foto’s van had.
Ik duik de schuur ff in en maak wel een fotootje van een vergelijkbare situatie, momentje aub
ben ik weer, is ‘t zo een beetje duidelijk ?
wie ‘t kleine niet leert, doet ‘t grote verkeerd
Histoire: 2CV4, 2CV6, AK400, Ami Super Berline, Ami Super Break, Ami 8 Service Tol., Ami 8 Break, Acadyane, en diverse niet-citro’s.
Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 19-03-2007
- Ami 8 berline business edition
Ik zie het plaatje. Het is goed te doen, maar met beleid, anders beschadigd de pook ( daar moet ook een stuiver tussen ).
Bedankt voor alle hulp.
Maurice
La vache qui rit.
Ex: Seat 850Special, Sunbeam, GSA, Opel Corsa, BX Leader, AX , ZX, Xantia 1.8 16v
Fijn
idd moet daar ook een stuiver tussen, zoals ik had vermeld.
dat buisje open zagen is bedoeld om de pook extra te beschermen.
succes
wie ‘t kleine niet leert, doet ‘t grote verkeerd
Histoire: 2CV4, 2CV6, AK400, Ami Super Berline, Ami Super Break, Ami 8 Service Tol., Ami 8 Break, Acadyane, en diverse niet-citro’s.
Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 19-03-2007
- Ami 8 berline business edition
Ik heb net onder de motorkap gekeken, waarom ik zo nodig nieuwe lagers wilde.
In alle versnellingen rammelde de pook gigantisch, behalve in 4.
De lager die in de motorruimte hoorde te zitten, ontbrak.
Sterker nog, de buitenste buis is afgebroken, er is geeneens een lagerhouder meer.
Ik zet dus de complete nieuwe pook over.
Groeten,
Maurice
La vache qui rit.
Ex: Seat 850Special, Sunbeam, GSA, Opel Corsa, BX Leader, AX , ZX, Xantia 1.8 16v
Helemaal goed, maar ik dacht dat je dat aan ‘t doen was.
Nieuwe lagers in die ‘nieuwe’ buis en ‘t hele spul d’r in, toch ?
Dan nog moet je weten hoe, toch ?
Geeft niks, allemaal, als ‘t maar goed komt, ik hoor ‘t wel.
Steven
wie ‘t kleine niet leert, doet ‘t grote verkeerd
Histoire: 2CV4, 2CV6, AK400, Ami Super Berline, Ami Super Break, Ami 8 Service Tol., Ami 8 Break, Acadyane, en diverse niet-citro’s.
Bedankt voor de verduidelijking Steven/Carver.