Ik wil graag melden, dat ik ook een “kruising” heb.
Bij mij komt er weer een Dyane koets op te staan.
Ik heb hem al bijna 15 jaar, maar het kenteken staat ‘geschorst’.
Als er weer vooruitgang in komt, meld ik me weer.
Totaal aantal Berichten: 365
- 2CV 6
- Xantia 2.0i SX automaat
@marcel01.
Leuk! volgend jaar maar met alle supers van nederland naar polen!
hallo
ik heb ook een ami super
een berline uit 18-12-1973
kenteken: 90-YB-71
kleur: Beige Tholonet AC 085
met nog maar 32000 km op de teller
- 2CV 6
zoo, Citromobile is weer geweest.. altijd leuk:-)
twee supers gezien.
verder nog een heuse rechter vlampijp gescoord. (die ik overigens een half uur later alweer voor een linker heb geruild. eentje die ik wel nodig heb, als reserve)
Ik was ook op Citromobile gisteren. Was leuk maar niet heel veel bijzonders gezien dit jaar. Is die rechter vlampijp nog te koop? Bij wie had je hem op de Citromobile gevonden?
- 2CV 6
welnu, (of enfin zoals Martin Bril zou zeggen)
Die rechter pijp had ik gekocht bij een rommelig standje helemaal rechts achterin, vriendelijke duitsche meneer die dacht dat het een GSA pijp was:-).
toen ik langs de stand van Daniel Engelhardt, Französische Klassiker liep werd ik aangesproken op het feit dat ik met die rechter AMI Super pijp rond liep. Ik vertelde hem dat ik eigenlijk de linker nodig had, enfin ( of welnu) de ruil was geboren. ik heb m’n adres en de rechter pijp bij hem achtergelaten en wacht nu met spanning op de pakketdienst
om op je eerste vraag terugtekomen XTIAAN, nee ik heb hem niet meer te koop….
Jammer! Want ik had de rechter pijp gezien bij Daniel Engelhardt voor 150 euro, wat ik te veel van het goede vond! Dat kraampje rechts achterin heb ik kennelijk over het hoofd gezien, of je was me gewoon voor!
- 2CV 6
Ik zoek voor mijn supertje nog de warmeluchtafvoerslang tussen de kachel en rechterspatbord. Iemand een tip?
- 2CV 6
pakketdienst is geweest:-) keurig een nieuwe vlampijp gekregen!.
Ik denk dat je een zwarte rubber “verbindingsmof ” mist aan je kachelhuis , ik heb je zojuist een e-mailtje gestuurd met een link naar zo’n rubber “mof"die ergens als N.O.S. onderdeel te koop is
Rene ter Veer
- 2CV 6
kleine Update
de deuren ziten er weer in, zonder te stellen pasten ze nog ook. nog een beetje na?stellen…
Klein proefritje gemaakt (straat op en neer ). Het piept en kraakt allemaal nog een beetje. Motortje loopt mooi. Hij giert wat, ( het geluid gieren niet de mest;-) )
to do:
-uitlaatklemmen moeten nog een beetje vaster.
-accu moet nog vast.
-nieuwe koplampen liggen klaar.
-remmen ontluchten.
-nieuwe banden halen.
-kachelafvoerslang aan de rechterkant zoeken en monteren
-dashboard monteren
-beetje smeren met kit en verf
-APK.
moet lukken voor de zomer lijkt me:-)
Totaal aantal Berichten: 461
- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Goed bezig.
Kachelafvoerslang kun je wel vinden in de juiste diameter van dat aluspul. Voor afvoeren van ventilatiesystemen etc. Ik heb destijds bij mijn super lang gezocht naar het originele zwarte karton achtige spul, maar dat vind je niet. Ook niet bij de Amivereniging.
Gieren? Distributieriemen niet te strak gezet?
Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)
- 2CV 6
Te strak gezet… Zou theoretisch kunnen.. Is dat nog te ontspannen zonder de hele koeltunnel te verwijderen?.
enne dank voor de tip voor de afvoer.. had ik nog niet aan gedacht om daar dat soort slang voor te gebruikem:-)
Totaal aantal Berichten: 952
- CX 25 prestige automatic
- Ami 6 club break
- ZX 1.4i break
PietR schreef:
moet lukken voor de zomer lijkt me:-)
Doorpakken! Meteorologische zomer begon gisteren…
De zomer is inderdaad begonnen, maar Piet heeft al wel weer de eerste kilometers gereden! Complimenten daarvoor!