Totaal aantal Berichten: 10259
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Oliegebruik is altijd door inlaatklepseals. Of zuigerveren natuurlijk.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Denk dat inmiddels 3 mensen andere ervarigen hebben.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
3 op hoeveel die Jan zijn verhaal onderschrijven? Daarbij: er zijn miljoenen motoren die niet eens seals hebben op de uitlaatkleppen
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
jantje1948 schreef:Oliegebruik is altijd door inlaatklepseals. Of zuigerveren natuurlijk.
Dat denk ik ook. Door de onderdruk in de inlaat bij gas los…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 10259
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Precies. Mijn sm heeft ook geen uitlaatklepseals.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Ik dus, EricT en Daniel Folkersma. Ik heb mijn kop er af en de olie loopt gewoon uit het uitlaatkanaal.
Op zich is geen seal niet zo’n probleem maar een losse wel, die gaat door de op en neergaande werking als pomp werken. Overigens is dit probleem ook bekend bij de specialisten in Borculo.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Misschien is je kop wel gescheurd..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Bij uitlaat 4 loopt echt geen oliekanaal. Maar nu even serieus, dit is geen lulverhaal. Mijn kop 1000km geleden gereviseerd en geen enkel probleem. Afgelopen vrijdag kom ik thuis en begint de zaak me toch een partij te kwalmen, niet te zuinig. Dus kleppendeksel er weer af en ja hoor seal uitlaat 4 tegen de klepschotel. Kop er weer af en uitlaat 4 onder de olie.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Waarom in hemelsnaam de kop er af voor de uitlaatseals?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Omdat bij mijn kop waarschijnlijk nieuwe uitlaatgeleiders geplaatst zijn en daarom de originele seals loslaten. Zie mijn draadje over losse klepseal. Kop gaat gewoon retour revisiebedrijf, hun probleem.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik kan me voorstellen dat als de klepgeleider in een gescheurde passing zit er olie lekt in de schacht…En inderdaad. voor seals kan je de kop laten zitten..Of zuiger in TDC of er luchtdruk opzetten met compressor.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
“Heb net met Daniel van Citrest gesproken, hij heeft dit geintje 3 keer achterelkaar gehad met zijn eigen auto. Wat blijkt nou, de vervangende klepgeleiders ( originele zijn er niet meer),gaan niet samen met de originele seals….... Zijn revisiebedrijf gebruikt seals van Mercedes maar dan moet er wel een randje van de geleider afgedraaid worden! “
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
ijcobar schreef:Kop gaat gewoon retour revisiebedrijf, hun probleem.
En wie gaat de pakking en de uren betalen die dit “foutje” gaan kosten?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Geen idee of de olie door de uitlaatkanalen naar binnen geperst werd door de pompende uitlaatklepseals, of toch naar binnen gezogen werd door wel vastzittende, maar toch lekkende inlaatklepseals. Inmiddels zijn alle klepseals vervangen door exemplaren waar het revisiebedrijf goede ervaring mee heeft en zijn ze voor de zekerheid vastgelijnmd. Geen idee wat voor lijm of type locktyte er op gesmeerd is. Weet wel dat deze formule zich in de praktijk bewezen heeft.
Vandaag de kop dus laten voorzien van de nieuwe seals. Daarna met opbouwen begonnen. Helaas was de dag te kort ( ik had een andere afspraak om zeven uur vanavond ) om het hele project af te ronden. Volgende week dinsdagavond weer verder. Ik ben inmiddels zover dat de kleppen gesteld kunnen worden. Daarna de onsteking er op, bougietjes er weer in en luchtfilter + expansievat op hun plek terug plaatsen. Alles even nalopen en het blok voorzien van koelwater. Dan kan de auto gestart worden en zullen we zien of de klepseals inderdaad de boosdoener(s) waren en uiteraard of alles weer functioneert zoals het hoort. Ben benieuwd.
Eric, waren bij jouw blok de uitlaatklepgeleiders vervangen?