Jammer dat die handboek dan weer niet voor dieselmotoren geldt
Voor de rest, goed bezig!
Volgens mij wel?
Anyway, kreeg gistermiddag een belletje dat de palletjes voor de deurbediening aan de binnenzijde binnen waren, die dus gisteravond direct geinstalleerd. Werkt weer prima
Met het ophalen van mijn bestelling bij de dealer, ook direct maar weer een afspraak gemaakt voor volgende maand. APK + olie, oliefilter, bougie’s en klepdekselpakking
298.165 km en counting Op naar de 3 ton
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Models covered
All Citroen ZX Hatchback models with petrol engines,
including special/limited editions
1360 cc, 1580 cc, 1761 cc, 1905 cc and 1998 cc (inc. 16-valve)
Covers most features of Estate models
Also covers 1124 cc engine
Does not cover Diesel engine models
Helaas!
Die 3 ton is weer een mooie stand!
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Voor de XUD volstaat elke Haynes die PSA diesels behandelt, zolang het om de 1905CC gaat.
Google maar, ze zijn wel te vinden.
Gister bij Snuverink een ‘nieuwe’ richtingaanwijzer rechtsvoor gehaald, de oude was lek (water). Super handig systeem met dat veertje en dat haakje, maar totaal niet handig als je een ZX met airco hebt, want achter de rechterkoplamp zit ook de verdamper, en je kunt dus maar met 1 hand bij dat veertje komen, zodra je je hand daar hebt zitten zie je niks meer en moet je alles op gevoel doen, terwijl je dat veertje naar achter moet trekken en dat gat moet zien te vinden…
Morgen APK, olie + filter, evt. bougie’s en wat nog meer nodig is en een nieuw klepdekselpakking
Ook bijna 3 ton trouwens. 299.4** 28 juni heb ik de auto exact 2 jaar en dan ga ik er mee naar de Nurburgring, zou leuk zijn dat ik ‘m dan op 3 ton zet
Oh, vorige week vrijdag naar België geweest voor wat ZX spullen. 2-delige chromen sierstrip op de voorbumper, speakerkampje deur rechtsachter en achterlichten. Geen van dat alles heb ik mee kunnen nemen. De chromenstrip was heel slecht, vol met barsten en scheuren. Speakers in de achterdeuren had de auto niet en de achterklep zat dicht, de achterlichten waren van Valeo i.p.v. Axo en waren beschadigd.
Uiteindelijk een set ZX wieldoppen meegenomen waar ik al lang naar op zoek was (voor op de winterbanden) en 2 richtingaanwijzers voorzijde waarvan de rechter niet paste, anders had ik die wel gemonteerd.
Deze week of volgend weekend de wieldoppen goed schoonmaken en ontvetten, licht opschuren en vers laagje verf overheen.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Het kan erger…de ABS pomp zit nog veel erger in de weg. Maar in beide gevallen biedt een lange schroevendraaier uitkomst.
Bah, hij is keihard afgekeurd voor de APK
Van minder erg naar erg (zo uit m’n hoofd, vanmiddag bij het ophalen krijg ik de lijst mee)
2x stickers op de voorruit, uiterst links, boven elkaar. (een daarvan zat er vorig jaar ook al, was toen geen probleem)
1x lampje kentekenplaatverlichting
1x mistlicht voor
advies tot vervangen band rechtsachter
2x banden voorzijde kaal (hoewel ze mij nog goed leken)
speling her en der in ophanging, zowel voor als achter
diverse draagarm rubbers versleten
handremkabels aan vervanging toe (ik vermoed zelf omdat ze plakken)
te veel roest achter voorwiel links, t.h.v. waar je je linkervoet neer zet naast de koppeling)
pakking uitlaatspruitstuk lek (was vorig jaar met de APK ook, en het jaar daarvoor ook, waarom het nu afkeur is geen idee)
100% verschil (links/rechts) in de remwerking op de achterremmen
En dan zit daar de koppakking nog een keer aan te komen + de koppeling.
Ik zal vanavond z.s.m. de gehele lijst even posten, ik ga eens goed nadenken wat ik ga doen. Economisch is ie totall los, maar mijn gevoel zegt dat ik dit gewoon allemaal ga oplossen, evt. met hulp
Voor de 28e deze maand moet het voor elkaar zijn, dan verloopt de APK
Overigens heb ik thuis al liggen: handremkabels midden, links en rechts + 4 remschoenen, 2 werkcilinders en een zakje met een shitload aan veertjes en clipjes. Dus het issue met de achterremmen zijn dan al opgelost. Ik weet alleen zelf niet hoe ik dit vervangen moet.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Oei dat is wel jammer,
Vandaag zelf de 20 000km op de teller gezet.
Hij moet voor de 21 naar de keuring dus hopen dat hij erdoor geraakt.
Ik baal nu ook als een stekker. Aan de ene kant ben ik er nu wel klaar mee en wil ik wat anders, aan de andere kant bevalt de auto prima en wil ik er niet vanaf, grootendeels omdat ik begod niet weet wat ik nu moet kopen.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zou je niet ipv je koppeling te laten vervangen voor 500 euro, lekker voor 375 euro een frisse ZX kopen MET nieuwe koppeling en nog geen ton op de teller:
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gaaf ding! Met een dure optie, toentertijd: de fabrieksradio. Zie je nooit meer.
Da’s een leuke. Eerste model met lange motorkap en….....nieuwe koppeling en distributieriem. Gewoon kopen en je huidige ZX gebruiken als donorauto.
Het is dat het een benzine-uitvoering is, anders was ik er zelf meteen achteraan gegaan.
Die radio is echt prachtig Old School!!!!
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Wat ook nog leuk is: Meegespoten bumpers, staat erg netjes en de huidige eigenaar heeft de ZX al 11 jaar!
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Zou je niet ipv je koppeling te laten vervangen voor 500 euro, lekker voor 375 euro een frisse ZX kopen MET nieuwe koppeling en nog geen ton op de teller:
Dat idee is TS hééél lang geleden ook al eens aan de hand gedaan…
Bedenk wel dat dit maar een 1.4 is. zal wel wat pk’tjes minder hebben.