Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Idd kan een leenauto zijn.
Maar hij kan ook nog op naam van de klant staan. Dat de garage hem te koop aan bied voor de klant.
Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat de auto al sinds 2007 geen particuliere eigenaar meer gehad heeft en van de ene handelaar naar de ander is gegaan, 5 in totaal
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
http://www.nederlandmobiel.nl/tweedehands-auto/citroen/xsara-berline-16i-16v-if/3844017/fotos
Goed, hij is zilver, maar nu bij zijn 2e particuliere eigenaar die hem al 4 jaar heeft. Daarvoor 1 maand bij een handelaar en 7 jaar bij de 1e eigenaar..
Mooie opties, nette prijs..
Is een break ook een optie? Of moet het een berline zijn?
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Probeer altijd of de cd-speler werkt, deze gaat nog wel eens stuk bij de RD3. Repareren is relatief eenvoudig en het levert altijd een extra onderhandelpuntje op.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
ja is een goeie van je 2d, fred je merkt het omdat ie dan de cd er traag intrekt of met stoten, een nieuwe cd mechaniek kost rond de 80euro, een andere radio is geen optie/ kan wel maar dan ben je ook 200,-euro lichter omdat je dan weer extra dingen nodig hebt.stuurwiel interface, andere fabrieks radio, moet door dealer worden aan gemeld ivm diefstal beveiliging, (piep in je geluid) en fred de electriese ramen kunnen ook wel eens gaan haperen, dus even een paar keer op en neer doen, met een beuk op de deur.
Mijn ouders hebben in hun Xsara Picasso van 2003 ook zo’n zelfde radio zitten en die cd-speler is inderdaad stuk. Op zich maakt dat mij niet zo heel veel uit, ik geef toch voorkeur aan een USB-stickje, dat heb ik nu ook, scheelt cd’s branden en zo’n USB-stickje kan ik eindeloos nieuwe muziek bij op zetten en weer af halen.
Break, Berline of Coupé maakt voor de wegenbelasting niet uit, valt allemaal in dezelfde gewichtsklasse, maar ik heb de extra ruimte van een Break gewoon niet nodig, ik kan mij met mijn ZX prima redden qua ruimte en als ik meer mee moet nemen (mijn zusje helpen verhuizen bijvoorbeeld) dan hang ik er toch vaak een aanhanger achter, hoewel een trekhaak eigenlijk niet nodig is, ik heb in de afgelopen 2 jaar nog maar 2x een aanhanger achter de ZX gehad.
Ik blijf het overigens vreemd vinden, voorlopig blijf ik mijn ZX gewoon gebruiken (volgende week moet ik zelfs nog vanuit de Achterhoek naar Schiphol voor m’n werk, vervolgens door naar Rotterdam en van daar uit weer terug), en hij rijd gewoon prima. Ze ligt als een blok op de weg, de motor draait heerlijk, op die uitlaat lekkage na.
Heb sinds de afkeur een paar keer een noodstop vanaf 90km/h geprobeerd en ze blijft tijdens het remmen gewoon rechtdoor gaan. Ook met snelheid achteruit en dan op de rem gaan staan, netjes rechtdoor. Met de handrem erop achteruit proberen te rijden trekt ze uiteindelijk wel door de handrem heen, maar helemaal niet het gevoel dat de achterremmen aan de ene zijde meer doen dan aan de andere.
Ik merk gewoon niks van de mankementen die ze opnoemen, ik heb de auto donderdag ook vol goede moed bij de garage neergezet, het was nogal een klap toen ik hoorde dat ze zo ver heen was…
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Duidelijk verhaal… Vraag was omdat een berline een zeldzame verschijning is… Van de break zijn er wat meer te vinden, vaak al inclusief nieuwe achteras!
Totaal aantal Berichten: 91
Geregistreerd: 08-03-2014
- XM 2.0i Ambiance aut.
- Xsara 1.6 16v break aut.
“vaak al inclusief nieuwe achteras” ???
Wat mankeert er aan de achteras van een break ?
Citroën-forum.nl, vaak bitter maar soms zo sweet.
Xsara 1.6 16v break Line Prestige aut. ‘03 (Jaune Heliodor)
XM 2.0i Ambiance aut. ‘92 (Noir Verni)
Xsara 1.6 berline ‘98 (Gris Graphite) - verkocht
XM 2.0 16v SX aut. ‘99 (Bleu Mauritius) - verkocht
AX 1.1 TRE ‘88 (blanc - sportpakket)- gesloopt
AX 1.0 E ‘88 (Rouge Furio)- gesloopt
Net zoveel als aan de achteras van een berline en coupe, alleen worden breaks statistisch gezien iets vaker gebruikt om grotere of zwaardere spullen mee te nemen. Kunnen ze prima hebben, maar je ziet vaker kapotte achterassen in breaks dan berlines en coupe’s…
En dan nogmaals mijn vraag, waaraan is te zien of de achteras naar z’n grootje is? Is dat net als bij de ZX dat de achterwielen er overdreven scheef onderstaan?
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ja. En de banden die bijna geen ruimte meer hebben in de binnenkuip. De band raakt dan bijna de binnenschermen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Sommige coupé zijn achter weer verlaagd, die morgen achter wel laag staan.
Een berline en break niet.
Zwakke plekken:
- de achteras (bij mij vervangen door revisie as)
- versnellingsbak bij de 1.6 16v. Goed letten op rammels en bijgeluiden, of oliesporen. (Ik heb de bak moeten vervangen)
- kabelboom in de portieren (linksvoor heb ik problemen gehad)
- loszittende Chevron op grille (en weg was-ie)
- sleutel met afstandsbediening (knopjes blijven hangen, vooral irritant)
Verder gewoon regulier onderhoud laten doen. Motorisch een goede auto met prettige wegligging en goede stoelen.
Totaal aantal Berichten: 242
Geregistreerd: 17-05-2006
- C4 (2004-heden) 2.0 hdi 16v Exclusive H6 berline, 2009
Als de achteras verrot is of verrot raakt kun je ‘m laten reviseren. Kost een paar honderd euro, maar dan is-ie weer klaar. Er worden dan ook smeernippels geplaatst waardoor je de boel goed vet kunt houden, zodat de lagers niet weer kapot gaan. Zie http://www.desnelleleeuw.nl/post/Achterassen-compleet-gereviseerd.aspx
Ik ben ook van 3 keer een ZX naar een Xsara gegaan; je ontkomt er niet aan….. Overigens bewust voor phase 1 gekozen, omdat die wat degelijker schijnen te zijn, met de ouderwetse bekabeling, dus minder kans op electronica-falen (en ik wilde een TD, die is er niet in phase 2 of 3 èn ik vind een phase 2 gewoon lelijk met z’n bolle koplampen). Het is even wennen, maar een Xsara is ook een erg fijne en goede auto. Meer veiligheidsvoorzieningen en comfort dan een ZX. Wel een iets minder strakke wegligging, maar veel scheelt het niet. Goed om je heen kijken, er worden er genoeg aangeboden en duur zijn ze niet.
Ex: 3x ZX D, 1x Xsara TD, 1x Xantia V6
Ook in bezit: Volvo 240 sedan, Daf 55