Tijdens het rijden doet de ventilator van de radiator het prima. Als ik het contact uitzet. Dan draait de ventilator niet meer. Is dit normaal ? Want het gevolg is dat na 30 a 60 seconden de koelvloeistof over uit de vuldop naar boven komt.
Wat zijn opties ? Want elke keer bijvullen kan natuurlijk. Wellicht heeft iemand een oplossing voor deze vakantieganger.
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
D’r is volgens mij maar één oplossing, eventueel je ventilator constant schakelen i.p.v. op contact geschakeld.
Ik weet dat mijn BX en Xantia nadraaide bij het afzetten van het contact, of mijn XM dit ook deed weet ik eigenlijk niet..
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Reuze bedankt voor je reactie. Wat bedoel je met ventilator constant schakelen?
Bij mijn XM draait de ventilator ook niet na, maar komt de koelvloeistof ook niet uit de dop.
Heb je het vat niet veel te vol? In het vat zit een schotje onder het gat en de vloeistof moet daar ongeveer een cm boven staan.
Wim,
Disciplus Simplex
wimb op je advies heb ik het peil nog eens nagekeken dit was goed. Wat we me wel opviel was dat er een rond rubber in de mond van de vuldop lag. Hoor dit niet aan de vuldop vast te zitten ? Zou dit het probleem kunnen zijn? Of hoort dit ronde rubber met opening in vul opening te liggen ?
Groeten,
Chrit.
Ja, waarschijnlijk wel en nee.
Dat rubber hoort aan de vuldop vast te zitten. Gewoon een nieuwe halen bij de dealer en je bent zo goed als zeker van de lekkage af.
Wim,
Disciplus Simplex
Hoe heet is het koelwater dan? Nadraaien kan wel namelijk maar gebeurd zeeeeeeer zelden.
Mijn CT draait ook niet na. En als ik 10 minuten weer start met die warmte is het koelwater ver over de honderd
Als ik start gaat de koelfan vol gas. Na 1 minuten is alles weer normaal.
De turbo ct heb ik nog nooit na zien draaien. Mijn turbo D wel in de Bergen.
Heb toen 5 minuten er naast gestaan om te kijken of ie wel uitging. Accu zo leeg met die dingen op vol gas.
Er zit wel een rubbere ring in de dop. zal zo ff kijken.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
nee geen rubbere ring.
NIet in dop en ook niet in vat.
Het vat heeft rond de opning wel een verdikking, lijkt rubber is het niet. en kan ook niet los.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Bedankt voor jullie reacties. Zelfs in Italië blijkt het mogelijk een nieuwe dop voor de radiator te bestellen. Volgens de garage hier, is de dop donderdag of vrijdag binnen. Als dat klopt vind ik dat best snel. En ook behoorlijk mazzel dat dit schijnt te gaan lukken in Italië.
Vandaag dop opgehaald 15 euro in Italië geen geld.
Totaal aantal Berichten: 10222
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
En, helpt het?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
We gaan zo een rit maken. Maar bij deze dop zit het rubber zoals het hoort. Dus ik heb goede hoop. Maar ik laat het weten na mijn berg ritje.