Een collega van mij heeft zijn oog laten vallen op een XM Break TD.
Het is een exemplaar uit 1991 dat aangeboden wordt door Autobedrijf de Pee uit Krimpen a/d Ijsel, een Citroënspecialist.
Omdat de auto niet echt goedkoop is (vraagprijs 3900 euro) heeft mijn collega uitvoerig telefonsich contact gehad met de Pee over het hoe en wat van die XM. Daar was-ie eigenlijk wel zeer over te spreken (maakte nette indruk, liefhebbers kennelijk, en uitvoerige info over de auto), maar hij is ook benieuwd of er soms forummers zijn die ervaring met dit bedrijf hebben. Nogmaals, hij heeft vooralsnog geen negatieve indruk gekregen, maar navraag doen kan nooit kwaad.
Site: http://www.autodepee.nl/index2.html
Alvast dank, namens mijn collega.
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Prima garage, waar je altijd serieus genomen wordt.
En de jaarlijkse XMClub-Barbeque is altijd een groot succes
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Tenzij die wagen van binnen met goud en diamanten belegt is (maar daarover vind ik niks terug in de beschrijving), vind ik de prijs minstens 2x teveel. Er van uitgaande dat de wagen helemaal tiptop is.
Wat denk je hiervan:
http://www.autoscout24.nl/dut/detail.asp?ts=6175637&id=f3irswhod4p
Kan natuurlijk rubish zijn, maar misschien ook een buitenkansje!
Animal triste post coitum
@ Willem: Die indruk had hij zelf ook en het is prettig als dat bevestigd wordt.
@ Serge: link is leuk, maar wegens zakelijke motieven gaat zijn voorkeur uit naar een auto van (bijna) 15 jaar i.v.m. aparte regeling voor de fiscale bijtelling, en daar is deze nog wat te jong voor.
Overigens vroeg mijn collega uiteraard ook als eerste naar de reden voor die wat afwijkende prijs t.o.v. vergelijkbare XM’s, maar het is dus (in het kort, hoor, verhaal was wat uitgebreider) een auto die bij de Pee de complete onderhoudshistorie heeft, en door de chef werkplaats onder handen genomen / gehouden wordt als ware het zijn eigen XM en die technnisch in topstaat verkeert.
Afijn, hij gaat natuurlijk kijken en rijden, maar deze info was voor hem voldoende om die wagen niet direct terzijde te schuiven. En verder moet-ie het natuurlijk zelf beslissen (en betalen)
Dank voor jullie reacties!
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Klinkt als een leuk verhaal. Misschien dat Pee ‘r dan wel weg doet voor €2500 als je vriend belooft dat ie er heel goed op past
Succes iig!
Animal triste post coitum
Hehe, die tip zal ik ‘m morgen meegeven!!
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Bij deze garage kun je gerust een auto kopen, ze zijn niet de goedkoopste, maar de auto’s zijn absoluut 100% in orde, het zijn echte Citroen liefhebbers.
Mocht er zich binnen korte tijd toch iets aan de hand zijn, dan doen ze niet moeilijk.
Ik ben een vaste klant bij deze garage, ze hebben me altijd goed geholpen met mijn ZX en met mijn huidige Xantia. De ZX is onlangs door de nieuwe eigenaar voor een APK aangeboden bij Renard, hij was zeer te spreken over de staat van de motor. Dat zegt toch wel genoeg over de garage waar deze ZX in onderhoud is geweest
PS: Voge heeft zijn BX TRD (of was het een TZD?) hier gekocht, hij is er behoorlijk tevreden mee.
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Tis wel een break met airco.
En met Citroëns (en andere auto’s natuurlijk ook) is het wel zo dat goed onderhoud zichzelf terugverdiend. Als je niet handig bent en aangewezen bent op een garage is dit wel een optie. Als da airco netjes op tijd is schoongemaakt, het hydro systeem op tijd is ververst en de koelvloeistof om maar eens wat te noemen. Een verwaarloosd hydraulisch systeem geeft een hoop sores met vastzittende hoogteregelaars en remmen, dat wil je niet weten.
Wil natuurlijk niet zeggen dat een auto van 1500 euro niet goed kan zijn.
Die tip van Serge is sowieso goed, goed handelen. Geen inruil is altijd beter handelen. En 3mnd Bovag garantie is standaard. Verder krijgt hij nieuwe APK want die is 25 aug 2005 verlopen. Vraag ook eeens naar vervangen onderdelen zoals koppeling, draagarmlagers, enz Dat zijn dure reparaties.
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
Klinkt dus als een “nette” garage!
En over prijzen valt toch altijd te praten?
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Bassman schreef:
Overigens vroeg mijn collega uiteraard ook als eerste naar de reden voor die wat afwijkende prijs t.o.v. vergelijkbare XM’s, maar het is dus (in het kort, hoor, verhaal was wat uitgebreider) een auto die bij de Pee de complete onderhoudshistorie heeft, en door de chef werkplaats onder handen genomen / gehouden wordt als ware het zijn eigen XM en die technnisch in topstaat verkeert.
Heeft die chef dat daar met al die XM’s gedaan? Ze zijn allemaal erg aan de prijs…
Gr Martijn
Heb de rest van de posts niet gelezen ivm het feit dat ik nu eigenlijk les zit te geven maar ‘de Pee’ is echt een prima garage!!! Eerlijk over de auto’s die ze verkopen en perfecte service!!
Ik heb mijn TZD Turbo daar gekocht en ben er echt super tevreden over!!
Ook ik heb goede ervaringen, prima mensen met hart voor Citroen. Zijn absoluut geen afzetters en doen volledig onderhoud incl airco’s.
CirofielNl:
C5 Break 2.0 HDI 110Pk, 200k uit ‘02
Xm V6 Ambiance 325k uit ´92,
HY 72 uit´78
CitrofielNL schreef:Ook ik heb goede ervaringen, prima mensen met hart voor Citroen. Zijn absoluut geen afzetters en doen volledig onderhoud incl airco’s.
Met nadruk op volledig onderhoud aan Peugeot/Citroen.
Ze zijn één van de weinigen (zo niet de enige?) met zo een duur uitlees apparaat met modemverbinding naar Frankrijk.
Ze hebben alle voordelen van een dealer, zonder de nadelen.
ZX1.4i schreef:Ze hebben alle voordelen van een dealer, zonder de nadelen.
Ik zou hun prijzen toch niet als ‘voordeel’ willen bestempelen.
Animal triste post coitum
Heel hartelijk dank voor alle nuttige en to-the point reacties. Ik zal ze nog aan hem doorgeven. Overigens heeft hij vandaag nog wat verder contact gehad met de Pee waarin de eerste positieve ervaringen alleen maar verder bevestigd werden.
Nogmaals dank en ik laat het resultaat nog wel even weten!
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Serge schreef:ZX1.4i schreef:Ze hebben alle voordelen van een dealer, zonder de nadelen.
Ik zou hun prijzen toch niet als ‘voordeel’ willen bestempelen.
Bij de dealer zijn occasions niet veel goedkoper, maar dat zijn dan ook auto’s waar over het algemeen weinig mis mee is.
Met voordeel bedoel ik eigenlijk dat ze alle spullen hebben die de dealer ook heeft, zelfs de fabrieksgarantie blijft behouden als je een nieuwe Citroen hier laat onderhouden.
Het nadeel dat ze niet hebben, is dat ze niet onder druk staan van Citroen-Nederland, ze kunnen ook een nieuwe Citroen leveren, maar ze zijn niet verplicht om zoveel auto’s per jaar te verkopen.