Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 19-01-2012
- ZX 1.6i Break
- XM break 2.0 Turbo
Met de garagist nog eens goed gekeken en tot de conclusie gekomen dat het ergens bij de radiator lekt. Of eigenlijk (wist ie me uit te leggen) radiatoren. Dus het neusje moet eraf.
Renault 4 GTL ‘83
Chrysler New Yorker ‘62
Suzuki Katana 650 ‘82
HD Sportster XLH ‘76
Citroën Xsara 1.6i Break ‘04
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 19-01-2012
- ZX 1.6i Break
- XM break 2.0 Turbo
Dat neusje gaat hem niet worden. Ondertussen zijn we een maand verder en ik kom er gewoon niet aan toe. Dus ik kan niet anders dan mijn XM te koop te gaan zetten. Ik moet een auto hebben die even doorrijdt nu. Dus als iemand nog een leder interieur, mooie velgen of een 2.5 TD kop zoekt…....De wagen gaat wel in een keer weg en niet in stukjes.
Renault 4 GTL ‘83
Chrysler New Yorker ‘62
Suzuki Katana 650 ‘82
HD Sportster XLH ‘76
Citroën Xsara 1.6i Break ‘04
Totaal aantal Berichten: 2125
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Je doet je auto weg omdat je een lekke slang of radiateur hebt? Radiateur kan meestal ook wel zonder neusje raf. Lukt bij mijn V6 in ieder geval wel. Of dat bij de 2.5td gaat weet ik niet zeker. Maar grille en bumper eraf is wel te doen hoor….
Blikje Bar’s Leaks?
Het is wat vloeken in de kerk, maar je rijdt zo weer één of twee jaar zonder kvs verlies.
Dan zou ik de dunne uitvoering proberen…
Totaal aantal Berichten: 2125
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Ik dacht begrepen te hebben dat de 2.5 TD best gevoelig is op de koeling. Ik zelf zou dat niet doen. Maar wellicht werkt het en kun je weer even vooruit. De uitdaging wordt dan om het blok en de verschillende koelers intern weer goed schoon te krijgen mocht je het ooit wel moeten maken.
Dat schoonmaken valt best mee, het spul gaat pas hard worden als het opdroogt, dus voorbij het lek.
Als je het spul warm aftapt ben je het voor het grootste deel kwijt.
Dat spul met de korreltjes is misschien een ander verhaal…
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Een XM 2.5 TD heeft, helaas, een dubbele radiateur. 2 stuks dus, achter elkaar in de neus gepropt….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik heb het met een eerdere XM 2.5 TD ook gedaan, is toch vrij simpel.Bumper moet er af inderdaad, maar dat is niet zo moeilijk ( Als de moeren niet vastgerot zitten dan..) Uurtje of drie. Zonde als dat het is wat je tegenhoud om er in te blijven rijden.
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 19-01-2012
- ZX 1.6i Break
- XM break 2.0 Turbo
Als het het enige was dan had ik er wel wat anders in gestaan, maar het blok begon de laatste tijd wel steeds meer te zweten, de stuurbekrachtiging lekte ook, hydraulisch had er voor een nieuwe apk het een en ander aan de leidingen gedaan moeten worden en het roestmonster had toch wel een heel goed jaar gehad. Daarbovenop was de dieselpomp ook echt aan vervanging of revisie toe en dat is een prijzig grapje. Daarnaast had een blikje toverspul waarschijnlijk niet gewerkt: de laatste tijd verloor ik een liter koelvloeistof (lees water) per 10 kilometer. Iets meer dan een druppel die de emmer doet overlopen zeg maar.
De wagen is al weg trouwens. Ingeruild voor een 406 break. Lelijk doch functioneel.
Renault 4 GTL ‘83
Chrysler New Yorker ‘62
Suzuki Katana 650 ‘82
HD Sportster XLH ‘76
Citroën Xsara 1.6i Break ‘04
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Hakker schreef:Dit lijkt me ook wel interessant:
Zonde van het geld, niet doen.
Er is al veel over geschreven in dt forum. Het verhaal suggereert dat het kastje kapotte diodes repareert of omzeilt.
De werkelijkheid is anders. In de spoeltjes die de pilotklepjes bedienen in de hydractiefkleppen zitten diodes om te voorkomen dat de stroom de verkeerde kant op gaat lopen als de spanning wegvalt.
Als dat gebeurt branden de solid state relais in de veercomputer door.
Helaas gebeurt dat vrij vaak. Dat kastje bevat twee diodes (van een paar € samen), één voor elk klepje. het suggereert dat je met “nieuwe”, tussengeschakelde diodes, de ramp herstelt.
Dat is niet zo, omdat de solid state relais al kapot zijn.
Er is maar één oplossing: Die solid state relais vervangen en meteen ook een paar bufferdiodes er overheen solderen.
Aan spullen kost dat een vijfde van zo’n kastje, de verzendkosten zijn de grooste post.
Lees het Sticky over het herstellen van de veercomputer.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD Break
RensKorevaar schreef:Probeer het eens…
Een wat late reactie, maar ik heb je advies opgevolgd, sindsdien niet meer bijgevuld!!!!
Thanks voor de tip!!!