Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Daar noem je wat. Ik zou Heel Erg Graag een vergelijking tussen de Ro80 en de GS Birotor willen maken…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Mooi stuk Derk, ik ben trots op je!
Leuk onderwerp en fijn om te lezen.
Verrassend om een BMW met de GS te vergelijken, ipv meer voor de hand liggende vergelijking tussen Citroën en Renault of Simca etc.
Ik zie uit naar meer leesvoer.
Groet, Alfred.
Xantia Break HDi 140, bj. 2001, Euro 3
Bijna een half miljoen km.
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Goed stuk!
Met prachtige platen erbij
Op naar de volgende
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Erg leuk stukje!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
waterman schreef:In 1970 kostte een kale GS 1015 cc 9400 gulden en een bmw 1602 12000 gulden.
Dat lijkt heden ten dage niet zoveel, vooral als je het verschil in euro’s omrekent, maar dat prijsverschil was destijds natuurlijk aanzienlijk. Niet dat ik daar toentertijd ervaring mee had, want ik verplaatste me nog op een driewielertje…
Niettemin, een leuk verhaal! Opvallend trouwens dat BMW nog steeds de onderdelen levert. Geweldig. Hopelijk pakken ze dat voor de oer-Mini ook op… maar dat even terzijde.
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Voor de oer-Mini kom je vanzelf bij British Motoring Heritage terecht. Als je een nieuwe koets nodig hebt, regelen ze dat voor je. Maar dat geheel ter zijde.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Je hebt gelijk, had ik ff niet aan gedacht. Ik heb via dat British Motoring Heritage enige jaren geleden een ‘geboortebewijs’ bij mijn Cooper S Mk1 aangevraagd. Dan kan op basis van het chassisnummer et cetera exact aangegeven worden wanneer ie uit de fabriek is gerold, met welke kleuren en opties en waar ie naartoe verscheept is. Maar dat ff terzijde… Weer on topic…
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat “geboortebewijs” kan dus bij Citroën ook
Alleen heet dat dan Coffret Légende.
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Hebben ze het bij Citroen toch nog goed voor elkaar…
Het vergelijk tussen de GS en de BMW haalt herinneringen bij me op. Ik kan me als kleine broekenman nog voor de geest halen dat een tante van mij een GS 1220 Club had gekocht. Vond als kind dat oog in het dashboard fascinerend. En die auto gleed over de weg. Bovendien vond ik het een mooie auto om te zien in een hele fraaie middenblauwe kleur. De binnenbekleding was volgens mij lichtblauw, maar dat weet ik niet meer precies
Heel anders dan de auto toentertijd van mijn pa, een Renault 16 TS. Een tomaatrode. Maar die was veel groter en sneller, had verstralers op de bumper, zwarte skai als bekleding (plakte aan je benen als je een korte broek aanhad, maar volgens mijn vader was het ideaal om schoon te houden…), een middenarmsteun in de achterbank (kon mooi mijn zitgedeelte afgeschermd worden van dat van mijn zus. ) en een dashboard vol met metertjes, ook indrukwekkend.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Willibrord schreef:waterman schreef:In 1970 kostte een kale GS 1015 cc 9400 gulden en een bmw 1602 12000 gulden.
Dat lijkt heden ten dage niet zoveel, vooral als je het verschil in euro’s omrekent, maar dat prijsverschil was destijds natuurlijk aanzienlijk..
Helemaal als je weet dat het gemiddeld bruto inkomen in NL in 1970 zo’n 13000 gulden was…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Leuk leesvoer!
M’n broertje is een 2002 aan het opknappen, en gaat daarbij voor oranje met matzwart, origineel alpina lichtmetaal, lippie d’r onder, u kent het wel.
Ik heb de tijd niet, en heb iets gekocht wat min of meer ‘af’ is.
Kan niet wachten om samen met hem te toeren, te wisselen van auto en op een terras van een afstandje beide auto’s eens goed te bekijken.
Fijne rubriek, dit.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Inmiddels is het artikel ‘onder de vouw’ geschoven. Tijd om de fotoserie in groter formaat beschikbaar te stellen, mét nog wat extra kijkvoer. Voor als het leesgenot niet voldoende was
De platen staan hier!
Ik ben blij dat deze serie zo goed opgepakt wordt. Han: eenvoudig doch voedzaam commentaar, dank
We gaan er vanuit de redactie werk van maken om dit vaker te doen.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Leuk stukje Derk!
Herstel:
Dat stukje kon minder Derk!